Adwords termékújdonságok | Weboptim

2014. június

Ha valaki használja a Google Adwords hirdetési rendszerét tudhatja, hogy az új funkciók, és a kezelőfelületen történt változások szinte folyamatosak. Vannak persze olyan újdonságok, amik először csak az USA-ban érhetőek el, hiszen hozzájuk képest mi csak kis hirdetőknek számítunk, de idővel Magyarországon is megjelennek.

1. Új irányelvek

Az Adwords hirdetési irányelvei tartalmazzák a hirdetésekre vonatkozó fő szabályokat. A hirdetésekkel szemben elvárás, hogy biztonságos és pontos legyen. 2014 szeptemberétől változik az Irányelv Központ, a mostani és az új alapelveket 4 fő területre csoportosítják:
 

  • tiltott tartalom
  • tiltott tevékenység
  • korlátozott tartalom
  • szerkesztési és technikai kérdések.

2. Google cégem

A Google helyek helyett június középétől a Google cégem szolgáltatás biztosítja a regisztrált vállalkozások számára az online megjelenést. Segítségével a céges adatok a keresésekben, a Google térképen és Google+ rendszerében is megjelenhetnek.
 
Előnyei, hogy egy helyen elvégezhetünk mindent:
 

  • naprakész információkat szolgáltathatunk a felhasználóknak: a Google+ oldalon megoszthatunk híreket, akciókat, képeket tölthetünk fel a termékekről,
  • megadhatjuk, és bármikor módosíthatjuk az elérhetőségi adatokat (nyitvatartási idő, telefonszám, pontos cím stb.),
  • a cégre vonatkozó értékeléseket és véleményeket is megjeleníthetjük,
  • elérhetjük a statisztikákat: hányan és hogyan jutottak el a látogatók a céges oldalra.

3. Új hirdetésméretek

A Display hálózati hirdetéseknél megjelent 2 új hirdetésméret: 970×250 (hirdetőtábla), 300×1050 (nagyméretű szalaghirdetés)
 


hirdetésméretek

 
Mindkettőre igaz, hogy oldalanként max. egy ilyen hirdetést engedélyezhetnek a weboldal tulajdonosok. A hirdetés a weboldal teljes szélességét kitölti, így nagy mérete miatt kiválóan alkalmas brand célú hirdetésekre. A felhasználó választhat, hogy bezárja-e (close ad) vagy újból megjeleníti (show-ad).

4. Távolságriport

Adwords fiókunkban a dimenziók fülön található. Segítségével megtudhatjuk, hogy azok a felhasználók, akik rákattintottak a hirdetésre, a helybővítményben megadott helyhez képest hány kilométer távolságra voltak. Ha azt tapasztaljuk, hogy valamelyik adatnál magasabb a CTR vagy a konverziós arány, érdemes lehet csökkenteni vagy növelni a kampány célzását.
 

távolság

 

5. Szülők célzása Display Hálózaton

A Dispaly Hálózaton megjelenő hirdetések esetében megadható lesz az ún. Parental Status, de egyelőre még csak USA-t célzó kampányok esetében elérhető. Három lehetőség közül lehet majd választani: szülő, nem szülő és ismeretlen. Ugyanolyan alapon gyűjti a lehetséges célközönséget, mint a többi hirdetés: a megtekintett oldalak téma alapján bekerülnek a felhasználó Google Ads Prefences oldalán az érdeklődési körei közé. A Google egy felmérése is kimutatta, hogy az újdonsült szülők körülbelül kétszerannyi keresést végeznek, mint azok, akik nem szülők. Ezért is nagyon hasznos ez az újfajta Display hálózati célzási módszer.
 
 
 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!