Gerillamarketing

Napjainkra a megváltozott fogyasztói magatartásnak köszönhetően a hagyományos marketingeszközök már nem bizonyulnak kellően hatásosnak mint régen. Az embereket annyi új inger és információ éri (pl. reklám), hogy képtelenek mindre reagálni, sőt a fogyasztók többsége reklámkerülővé vált így semmilyen formában nem reagálnak pl. egy televízió reklámra. A marketingeseknek olyan reklámokkal kell előrukkolniuk, melyek kitűnnek a többi reklám közül.
Amerikában évtizedekkel ezelőtt megjelent egy alternatívabb módszer, melyet gerillamarketingnek neveznek. A gerillamarketingnek az eszköztára szinte végtelen, kihasználhatunk vele bármilyen felületet, ami nem szokványos, tehát a kreativitáson van a legnagyobb hangsúly!
Tehát a gerillamarketing fogalma leginkább efféleképpen határozható meg: olyan újfajta reklámozási mód a fogyasztókkal fenntartott kommunikációban, amely innovatív legtöbbször meghökkentő módszereket használ a reklámüzenet fogyasztókhoz való eljuttatásához.

Mi is az alapja?

A Gerillamarketing alapja a legtöbb esetben a szóbeszéd. Tehát a célja a nagy tömegekhez való eljutás a lehető legrövidebb idő alatt méghozzá költséghatékony módon.

Egy jól kidolgozott gerillakampány hatalmas tömegekhez juthat el rövid idő alatt pusztán a szóbeszéd segítségével, hiszen, ha az embereket megfogja továbbadják ismerőseiknek, családtagjaiknak, pl. megosztják különböző közösségi oldalakon.
Ön gondolta volna, hogy napjaink legismertebb és legkedveltebb energiaitala a Red Bull is az emberek szóbeszédén keresztül ért el hatalmas sikereket a világon? Pedig így történt. Annak idején mikor megjelent rengeteg negatív és pozitív pletyka útnak indult, be is akarták tiltani, az eredmény mégis az lett, hogy a mai napig kapható, és pl. szinte minden fiatal szívesen fogyasztja 1-1 vizsga reggelén akár.

Gerillamarketing Fajtái

A gerillamarketingnek négy fő fajtája a Buzz, Vírus és Ambient marketing
 

Buzz marketing

Word Of Mounth néven is emlegetik (WOM), magyarul szájreklámot, szájpropagandát, szóbeszéd-marketinget jelent. A gerillamarketing egy olyan fajtája, amely az emberi hálózatokat, szájról szájra terjedő pletykát használja ki a kommunikálásban, a marketing üzenet célba juttatásához.
A gyors terjedés érdekében, legjobb megoldás, ha a leglátogatottabb közösségi oldalakon valamin blogokon kezdjük el a terjesztést.
 

Vírus marketing

A Buzz marketing online csatornákon működő „fertőző” fajtája. Ez az üzenet nem más, mint valamilyen szolgáltatás vagy értékes termék. Ez az ágazat hatékonyan teremet kommunikációs feltételeket az internetes társadalom felé. A legújabb reklámeszközök közé tartozik ez a fajta a marketingkommunikációban.
 

Vírusfilm

Egy jól elkészített vírusfilm erősen felépített, kreatív tulajdonságokkal bír. Legfőbb tulajdonsága a megalapozottság melynek lényege, hogy csattanós legyen. Ezek a filmek ált. rövidek, ritkább esetben hosszabbak, megdöbbentőek, néha meghökkentőek és megrázóak, gyomorfogatóak is lehetnek, de általában humorosak, de akármelyik tulajdonság is domináljon mindenképpen figyelemfelkeltőek.
 

Ambient marketing

Legtöbbször provokatív gerilla-reklámozási módszer, mely megragadja a tekintetet, és kihasználja a különleges és kikerülhetetlen médiafületeket is. A hatalmas médiazajban bármilyen szokatlan médiaválasztás hatékony lehet, ami meghökkentést kelt. Szinte bármi válhat ambient felületté legyen az akár vonatpályaudvar aszfaltja, wc ülőke, kilincs, buszkapaszkodó stb.

Példák

Vírusfilmek:

Tipp-ex Video

Old Spice Video

RedBull Video



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!