Miért nem látom az Adwords hirdetésemet?

Szinte minden Adwords kampánykezelést végző cég/személy találkozott már ezzel a kérdéssel egy-egy ügyfél részéről. Minden egyes kulcsszó beírásakor az Adwords rendszere lefuttat egy algoritmust, amely eredményeképp végül megjeleníti az arra jogosult hirdetéseket.
 

Így annak, hogy valaki nem látja a hirdetését több oka is lehet:

1. földrajzi célzások

Minden kampányhoz beállíthatunk földrajzi célzást, pl. Magyarország, Budapest, de lehetnek kisebb földrajzi egységek is. A hirdetések ebben az esetben csak az adott területen tartózkodó személyek számára fognak megjelenni. Tehát ha Veszprém megyére célzunk, és Budapesten beírjuk az egyik kulcsszavunkat, ne lepődjünk meg, ha nem látjuk a hirdetést. De ha a kulcsszó után beírjuk a Veszprém szót is, akkor nagy valószínűséggel meg fog jelenni a kívánt hirdetés.

2. hirdetésütemezés

Sokan használják ezt a beállítást a kampányoptimalizálás során. Lényege, hogy kiválaszthatjuk, hogy hirdetésünk melyik napokon, illetve a nap melyik részében jelenjen meg. Ha ezen kívül eső tartományokban keresünk rá a hirdetésünkre, nem fogjuk látni.

ütemezés

3. saját hirdetések keresése

Abban az esetben, ha rendszeresen rákeresünk egy-egy kulcsszavunkra, a hirdetésünk megjelenik, azonban ha egyszer sem kattintunk rá, akkor egy idő után a Google már nem fogja őket megjeleníteni számunkra, hiszen úgy értékeli, hogy az a hirdetés vélhetően nem érdekel minket (a rendszer felismeri az IP címet). Ezért vagy ritkábban, vagy alacsonyabb pozícióban, vagy egyáltalán nem lesz látható a továbbiakban.

4. napi költségkeret beállításai

Ha egy adott napra a költségkeretünk kimerül, a nap további részében a hirdetéseink nem fognak megjelenni. Ha túl alacsony költségkerettel futtatunk egy kampányt, a hirdetés nem fog megjelenni minden keresésre, mivel így lényegesen túllépné a keretet.

5. hirdetések megjelenítési beállításai

Ha egyenletes hirdetésmegjelenítést választunk (és költségkeretünk alacsony) a hirdetés szintén nem fog megjelenni minden keresés alkalmával, hiszen az Adwords rendszere megpróbálja az egész napra vonatkozóan egyenletesen elosztani a költségkeretet. A hirdetésmegjelenítés másik típusa a gyorsított, ekkor a napi költségkeret erejéig minden egyes kulcsszavas keresés alkalmával megjeleníti a hirdetést. Ezért előfordulhat, hogy a nap vége felé már nem lesz látható a hirdetésünk.

6. minőségi mutatók, ajánlatok

A hirdetés pozícióját az ajánlattétel (azaz, hogy maximum milyen összeget ajánlunk egy kattintásért) és a kulcsszó minőségi mutatója egyaránt befolyásolja. A minőségi mutató egy-egy kulcsszó esetén azt mutatja, hogy mennyire találja relevánsnak a Google az adott kulcsszóra a hirdetni kívánt weboldalt.
Az alacsony minőségi mutató azt eredményezheti, hogy a hirdetésünk nem fog megjelenni gyakran, vagy egyáltalán nem jelenik meg. A kulcsszó minőségi mutatójának növelésére több módszer is használható (általában a hirdetés céloldalán és magán a hirdetésen is érdemes javítani).

minőség

7. hirdetések állapota

A hirdetések jóváhagyás nélkül nem jelenhetnek meg. Minden egyes módosítás alkalmával a hirdetés újbóli ellenőrzés alá kerül. A keresési kampányok esetén viszonylag gyors a folyamat lefutása, viszont a vizuális, illetve flash hirdetéseknél a jóváhagyás több időt (akár egy napot) is igénybe vehet. Előfordulhat az is, hogy a hirdetésünket elutasítják a céloldal, a hirdetésszöveg, vagy a kulcsszó valamilyen problémája miatt. Ebben az esetben az Adwords rendszere egy e-mail üzenetben is tájékoztat minden az elutasításról, illetve okáról, javítási lehetőségeiről.

8. hirdetés pozíciója

A hirdetési pozíció a Google-ben elfoglalt helyet jelenti. Általános esetben az organikus találatok felett 3 hirdetést láthatunk, oldalt 5-6 darabot, illetve az oldal alján is találkozhatunk hirdetésekkel (2-3). Ha a hirdetés pozíciója 7-8 körül van, akkor előfordulhat, hogy csak a második oldalon fog megjelenni.

9. fiókbeállítások

Az Adwords meghatározott időközönként ellenőrizni a fiókokat és a fiókbeállításokat. Az ellenőrzés ideje alatt a kampányok leállnak, a hirdetések megjelenítése szünetel. Egy ilyen ellenőrzés körülbelül 2-3 napig tart, és befejezése után a hirdetések automatikusan újra futni fognak.

10. számlázási információk hiánya

A hirdetés megjelenítésének alapfeltétele a számlázási beállítások megadása.

 
 
A hirdetések ellenőrzésére az Adwords kidolgozta a Hirdetés-előnézeti és -diagnosztikai eszköz nevű szoftvert. Segítségével megtekinthetjük, hogy az egyes kulcsszavakra, a megfelelő nyelvi és földrajzi beállítások megadásával megjelenik-e a hirdetésünk. Nagy előnye, hogy a hirdetésmegjelenítések számának növelése nélkül ellenőrizhetünk-e.

hirdetéselőnézet

 

Nagyon fontos, hogy ne keressünk rá a saját hirdetéseinkre túl gyakran, mert akkor befolyásoljuk az eredményességét. Az alábbi következményekkel számolhatunk: romlanak a kampányunk mutatói, drágábbak lesznek a kattintások, még ritkábban fog megjelenni, rosszabb pozícióban lesznek láthatóak a hirdetések.

 
 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!