Mikor érdemes saját blogot készíteni?

Szakértők szerint egy blog szinte minden internetes bánatra gyógyír lehet – növeli a weboldal forgalmát, bővíti a célközönséget, fokozza az elkötelezettséget és erősíti a pozíciókat.
 
Sokan azt gondolják, hogy ha létrehoznak egy blogot és hozzáadják a weboldalukhoz, az minden problémát megold. Egy jó blog ereje valóban nagy segítség lehet egy (jó) weboldal számára, de csak ha helyesen használjuk.

Blog

 

Mikor nem a blog a tartalommarketing megfelelő formája?

Néhány példa arra, hogy a blogírás mikor nem hatékony befektetés:

1. mi vagyunk a piacvezetők

Vannak nagy cégek, amelyek márkáit szinte mindenki ismeri (pl. Amazon). Számukra a blogolás csak elhanyagolható előnyöket hordoz. Nézzük miért is:

     

  • forgalom: az ilyen jellegű oldalak nem igazán törődnek az oldalra érkező forgalommal. Aki szereti az adott márka termékeit úgyis megvásárolja, akár van blog, akár nincsen.
  • közönség elérése: ahhoz, hogy ezeket a termékeket megrendeljük egyáltalán nincsen szükségünk blogba.
  • elkötelezettség: nem számít, hogy a termékeik elérhetőek-e online, vagy sem. A vásárlók ígyis-úgyis eljutnak hozzánk.
  • tekintély: a felhasználók a keresési kifejezések beírásakor általában nem egy blog után érdeklődnek. Ezért ha csak kis verseny van az adott területen, vagy mi vagyunk a legismertebb brand, kihagyhatjuk a blogkészítést.

2. van jobb módja annak, hogy elérjük az ügyfeleket

A blog kiváló módszer lehet az új vásárlók elérésére. Mikor vacsorát készítünk, és szükségünk van például egy összetevőre, elmegyünk a legközelebbi boltba. Ha a következő közeli bolt fantasztikus blogot vezet, akkor sem fogunk oda menni ilyen esetekben. Viszont ha mondjuk kapunk tőlük akciós kuponokat, akkor kevésbé sürgős esetben lehet, hogy ellátogatunk majd oda.

Reach your customers

 
 
A különböző típusú üzletek különféle technikákkal érhetik el a vásárlókat. Ha azt látjuk, hogy az ajánlatok jobban terjednek e-mailen vagy social platformokon, mint a blogon keresztül, akkor érdemes lehet azokra többet áldozni.
 
Mindezek persze nem jelentik azt, hogy ne készítsünk saját blogot – ha a többi csatornán keresztül csak csekély mértékű forgalomnövekedést látunk, akkor indítsunk egyet.

 

3. az üzletről szóló információk bizalmasak

Ha nem beszélhetünk a cégünk tevékenységéről, akkor a blog valószínűleg nem jó megoldás számunkra. Ez a probléma legtöbbször állami cégek, politikai táborok és hasonló jellegű vállalatok esetében jelentkezik.

 

4. megfontolt vezetéssel szeretnénk megelőzni mindenkit

A világ tele van gondolatvezérekkel, de vajon van időnk kiegészíteni őket?
 
A legtöbb embernek nincsen se ideje, se energiája arra, hogy elkötelezett gondolatvezérré váljon. Egy blog segítségével megmutathatjuk, miben vagyunk erősek, de ha nincs valaki, aki olyan blogbejegyzéseket ír, amelyek kiegészítik a meglévő alaptudást, akkor nem is érdemes belekezdeni.
 
Sokan készítenek “10 ok..” típusú tartalmakat, amelyek hasznosak azon olvasók számára, akiknek nincs idejük megkeresni a forrást, de nem egy jó tartalommarketing stratégia a céges blogoláshoz. Helyette inkább koncentráljunk a social média vonalára.

 

5. a weboldal lényege a mindig aktuális tartalom

Egy híroldalnak (pl. BBC) nincsen szüksége egy blogra, hiszen az olvasók elvárják, hogy amit olvasnak, az teljes mértékben aktuális.

 

6. az üzletünk igazából offline

Ha sikeresen vagyunk a világhálón kívül, akkor maradjunk nyugodtan az offline vonalon.

 
 

Mikor érdemes blogolásba kezdeni?

5 fő ok, amikor a blog a tartalom marketing stratégia szerves része lehet:

start

 
1. növelni szeretnénk weboldalunk forgalmát
 
Alapbölcsesség, hogy minél több oldalunk van, annál több az esély jó helyezés elérésére. De ez nem így van. Minél több jó(!) tartalmat írunk a blogra, annál több a lehetőségünk van arra, hogy a különböző csatornákon elérhessük a potenciális vásárlókat.

 
2. bővíteni szeretnénk a célközönségünket
 
Ha a tartalom igazán fantasztikus, az emberek megtalálják és megosztják. Néhány potenciális vásárlót is szerezhetünk így; olyanokat, akik még nem hallottak rólunk korábban.

 
3. kapcsolatba szeretnénk kerülni a vásárlókkal
 
A blog kiváló hely arra, hogy az emberek feltehessék kérdéseiket, megoszthassák velünk ötleteiket, tapasztalataikat. Mindezek segítenek jobban megismerni a vásárlókat, a hozzászólásokon keresztül pedig növelhetjük az elkötelezettséget is.

 
4. valamit adni szeretnénk a vitához/beszélgetéshez
 
Megismertethetünk egy új szemszöget a látogatókkal – osszuk meg saját, érdekes történetünket. Ezzel egyidejűleg építhetjük saját magunk és cégünk tekintélyét.

 
5. szeretnénk befektetni a jövőbe
 
A tartalommarketing egy hosszú folyamat, így a blogolásból származó eredmények lehet, hogy csak később fognak jelentkezni. De egy blog lehetőséget ad cégünk üzenetének közvetítésére, már az első poszt alkalmával. Ezt mindig tartsunk szem előtt.

 

Mi a lényeg?

Ne azért kezdjünk blogírásba, mert valaki azt mondta. A blog nagy befektetés, és fenntartása nem egyszerű feladat, sok munkát jelent. De számtalan előnyt szerezhetünk vele.

 

 

Forrás: moz.com

 
 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!