Versenytérelemzés

Mindenkinek vannak versenytársai, nincs ez másként az online marketing területén sem. A weblapok eredményességét leginkább az határozza meg, hogy milyen konkurens honlapok vannak még jelen az adott piacon. Ezért fontos megvizsgálni, hogy Ön melyik területen jobb (vagy lehet jobb) náluk.

Elemzésünk legfőbb célja, hogy felmérjük az erősségeket/gyengeségeket, a SEO és Adwords aktivitást a megadott piaci térben, a felhasználók viselkedését és az oldalhasználati trendeket, valamint a brand és social jelenlét alakulását.

Ehhez mindenképp meg kell adnia, melyek azok a versenytársak, akiről szeretne többet megtudni.

 

elemzéshez-kép
 

 

Az online marketing tevékenység egyik központi eleme a felhasználó. Ha tudjuk, mire keresnek, milyen elvárásaik vannak, és hogyan viselkednek a weboldalon, szinte minden fontos dolgot tudunk róluk annak érdekében, hogy fokozzuk a felhasználói élményt. A viselkedést több dimenzióból megnézzük: mennyi időt töltenek adott oldalakon, milyen gyakran térnek vissza, milyen kereséseket végeznek a weboldalon stb… A látogatók leggyakrabban kulcsszavak útján jutnak el a honlapokra, ezért fontos megvizsgálni keresési kifejezéseket, a Google helyezések és a céloldalak függvényében.
 
A felhasználók több forrásból érkezhetnek a weboldalra. Ahhoz, hogy pontos képet kapjunk az online piaci helyzetről és a versenytársakról, minden lehetséges forrástípust külön tanulmányozni kell. Elemzésünk kiterjed az organikus keresések, a Google Adwords-ből érkező forgalom, a social média aktivitás és hírlevél kampányok vizsgálatára. A social területen elsősorban a Facebook és a Youtube aktivitás a hangsúlyos, de kérés szerint más területeket is belefoglalunk a riportba.
 
Részletes elemzésre kerül még a linkprofil, amely során meghatározzuk, hogy melyek azok a kritikus pontok, amelyek fejlesztésével jobb eredményeket érhetne el a weboldal.
 
A legtöbb esetben a látogatószám növelése mellett fontos cél még a különböző konverziók elérése (például hírlevél-feliratkozás, vásárlás, ajánlatkérés). Részletesen vizsgáljuk a konverziók időbeli alakulását, illetve azokat az útvonalakat, amelyek a legtöbb konverziót eredményezik/ eredményezhetik.

Több mint elemzés!

Az adatokat grafikonok és egyéb vizuális módszerek segítségével modellezzünk, így áttekinthető és könnyen értelmezhető képet kaphat. Az adatok megértését magyarázat és leírás segíti. Az elkészült versenytér elemzés alapján, kérés szerint, stratégiai javaslatokat teszünk annak érdekében, hogy weboldala még sikeresebb legyen.

Az elemzés főbb pontjai tehát:

  • felhasználók elemzése
  • versenytársak felmérése (erősségek és gyengeségek)
  • konkurensek által használt csatornák feltérképezése
  • részletes linkprofil analízis
  • saját és konkurens weboldalak vizsgálata
  • social jelenlét tanulmányozása (Facebook, Youtube)
  • Adwords és SEO elemzés
  • Stratégiai javaslatok megfogalmazása

Kérjen ajánlatot!

 



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!