SEO tippek nagy e-kereskedelmi weboldalak számára

A keresőoptimalizálás minden bizonnyal különbözik aszerint, hogy hol és milyen iparágban dolgozunk, és ez alól az e-kereskedelem sem kivétel.

 

Mire kell figyelni nagy oldalak esetén?

A legfontosabb teendők, amikor e-kereskedelmi oldallal dolgozunk a következők:

  • Figyeljük a lehetőségeket
    • Milyen olyan optimalizációt lehet végrehajtani, aminek a legnagyobb az elérhetősége, és a legkevesebb belső erőforrást igényli?
  • Nézzük meg, mit kell mozgósítani
    • Van több száz ezer indexelt oldalunk? Több millió bejövő linkünk van? Ezen lehetőségek kihasználása elsődleges kell, legyen.
  • Felhasználó-központú SEO megközelítést alkalmazzunk
    • A nagy e-kereskedelmi oldalak sok ügyfélt tudhatnak magukénak. Ezek nem üres arcok – üres emberek tele pénztárcával – ők a cég éltetői és a márka hívei
    • Továbbá fókuszáljunk a felhasználókra, hogy jutalmat fizessenek. Mik a linkek, ha nem szavazatokat a keresési algoritmusra?

Mik a célok?

Mik pontosan az e-kereskedelmi oldalak SEO-jának céljai? Természetesen az eladások! A bevétel az a lényeg. De milyen taktika és stratégia vezet az eladásokhoz? És mi az általános célja ezeknek? Röviden, a cél a SERP (Search Engine Results Page – a keresőmotorok találati oldala) uralom (releváns, felhasználó-központú uralom persze).

célok
 

Mik a fő tényezők?

A nagy oldalak nagyszámú linket és nagyszámú indexelt oldalt jelentenek. Az oldalon belüli optimalizálás (on-page SEO) kiemelkedően fontossá válik, de ez nem arról szól, hogy mit csinálnak a többiek, hanem sokkal többről. A linkek megszerzése kevésbé számít, ha már rengeteg van így is. A fő tényezők az URL-ek, a tartalom és a belső linkek lesznek. Ez különösen igaz a Google esetében.

 

  • URL – A keresőmotorok szeretik a szép, felhasználóbarát URL-eket, túlzott duplikáció nélkül (egy URL legyen oldalanként). Javítják a felhasználói élményt, kontextust és relevanciát adnak. Emiatt a kulcsszavas domain nevek elég nagy aduászok. 🙂
  • Belső linkek – A belső linkek nem a keresőrobotokról szólnak, de persze biztos, hogy nekik is segítséget jelentenek. Egy jó információs architektúra kell, legyen az alapja minden e-kereskedelmi weboldalnak. Ezen felül és ezen túl, a kapcsolódó termék és kategória linkek (releváns, célzott és korlátozott mennyiségű) nagyon hatékonyan a felhasználók és a SEO szempontjából.
  • Tartalom – Mindenki tudja, hogy az emberek tartalmat akarnak. Mivel az emberek tartalmat akarnak, a keresőmotorok is ezt akarják. Ezért olyan tartalmakat készítsünk, hogy az emberek el akarják olvasni, meg akarják osztani, könyvjelzőként használják és a robotok is könnyen megtalálják.
  • Bejövő linkek szerzése – Ahogy korábban említettük a bejövő linkek mennyiségének növekedése kevésbé fontos. A linkek azonban továbbra is fontosak, főként, amikor egy vállalat ki akar törni és kiterjeszti a márkáját új termék vagy kategória változatokkal.

 

A SEO nem csak a SEO-ról szól

Igen, jól olvastad – a SEO nem csak a keresőoptimalizálásról szól. Az emberekről is szól (mondhatni). Vásárlások szerzése nagyon nehéz lehet egy olyan nagy szervezet esetén, ahol a fejlesztési források szűkösek.

seo
 

Mi a megoldás? Olyan projektek létrehozása, amik nem a SEO-ról szólnak, de értékesek a keresések szempontjából is. Az olyan projektek, amelyek érdekességeken és kreatív ötleteken alapulnak, de SEO erejük is van, nagyon hatékonyak lehetnek.
Kevesebb SEO szempont, több látogató szempont + elegendő érték segítségével jól fog terjedni magától (vagy legalábbis jó esélye van rá), így a SEO-t valamennyire be tudjuk építeni a vállalat bizonyos életciklusába. Miért jó dolog ez?

 

A felhasználó központú projektek:

  • néha könnyebben vásárláshoz vezetnek
  • elveszi a fókuszt a SEO-ról és helyette olyan alapvető dolgok kapják meg, mint az UX
  • középpontban a nyújtott érték áll

 

A teljes kép
Eltekintve az előnyöktől és a kihívásoktól, ami a nagyméretű e-kereskedelmi oldalak esetén megjelenik, vannak politikai tényezők is. A lényeg: tudnunk kell, hogy hol a helyünk a teljes folyamatban. A SEO nem minden, és a csapatunk csak egy csapat, saját különleges igényekkel, célokkal és prioritásokkal.
Az erőforrások állandó akadályok a SEO sikeréhez minden nagy cégnél.

 

 

Forrás: merkleinc.com

 

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!