Youtube Hirdetés – Keresőoptimalizálás – Google Adwords és Youtube video marketing | Weboptim

Hirdetés a YouTube videomegosztón

A Google érdekeltségébe tartozó YouTube videomegosztó portál az internet leglátogatottabb oldalainak egyike. A legutóbbi statisztikák szerint 2011-ben naponta 3 milliárd videó kerül megtekintésre, és ez a szám a percenként átlagosan 48 órányi feltöltött videó mennyiségével együtt rohamosan növekszik.

 

Nem véletlen tehát, hogy a YouTube felületei páratlan hirdetési és bevételszerzési lehetőséget kínálnak. Ezt felismerve a Google lehetővé tette, hogy az Adwords rendszeren keresztül bárki hirdetővé válhasson. Ahhoz, hogy az Ön vagy cége szolgáltatásai, illetve termékei eljussanak a YouTube felhasználók tömegeihez, számos lehetőség adódik.

 

A Google Adwords egy kattintás-alapú fizetési és aukciós modellt kínál felhasználóinak, ami elősegíti a kampányok költséghatékony kezelését: minél többen kattintanak egy hirdetésre, annál alacsonyabb az egyes kattintásokra fordított összeg. Ehhez a hirdetésnek a megfelelő környezetben kell megjelennie, azaz relevánsnak kell lennie a böngésző felhasználó számára.

 

A YouTube esetében lehetőség van automatikus és kiválasztott elhelyezésekre egyaránt. Az előbbi esetben a hirdetés a kontextus alapján csak olyan oldalakon jelenik meg, melyekhez tartalmilag kapcsolódik. A kiválasztott elhelyezés azt jelenti, hogy a hirdető megadhatja, mely oldalakon illetve kategóriákban szeretné hirdetését viszontlátni, a Display Network segítségével pedig a partneroldalakhoz is eljuttathatja azt. Amennyiben a célcsoport a YouTube rendszeres regisztrált felhasználóit jelenti, a demográfiai célzás segítségével kiválaszthatjuk a megcélzott felhasználók nemét és korát. A további pontosságot növelheti a Partnerfigyelő és Videócélzó szolgáltatások használata.

 

A YouTube lehetőség nyújt mind a videókon belül, körül és mellett történő elhelyezésre is, ugyanakkor amennyiben Ön rendelkezik saját videós anyaggal, úgy ezt a tartalmat is promotálhatja, ezáltal a televíziós sugárzáshoz hasonlóan széles közönséghez juttathatja el reklámját. A TrueView szolgáltatás pedig lehetővé teszi, hogy csak abban az esetben kelljen fizetnie, amennyiben hirdetése eljutott a megfelelő személyekhez: a megtekintés ez esetben a felhasználó saját döntése, és csak bizonyos hosszúságú videorészlet lejátszása után számít sikeres kattintásnak, tehát a visszafordulások aránya nem terheli a kampány költségét. A közösségi média korában a YouTube egyedülálló lehetőség biztosít például az utóbbi időben egyre népszerűbb vírusmarketing kampányok lefolytatására is.

 
 



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!