LongClick!! – Ha van weblapod tudnod kell mi ez! | Weboptim
A Google nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a lehető legjobb találatokat adja mikor keresünk valamit. De hogy mi számít annak, azt nagy mértékben befolyásolja, hogy mi, azaz a felhasználók hogyan vélekedünk a weblapról. Ha jónak ítéljük akkor jó pozícióban maradhat, ha nem akkor bizony futás a sor végére …
A felhasználói élmény mérése már a találati lista használatának elemzésével elkezdődik.
Átkattintási arány
Figyeli a nagy tesó, hogy melyik találatra hányszor kattintanak (CTR), ezért érdemes gondosan megtervezni, hogy mi is legyen az a bizonyos 3 sor ami Google-ben megjelenik mikor ránk keresnek. Erről szól a Snippet Optimalizálás. Manapság már úgynevezett “Rich Snippet”-ekkel is dolgozhatunk, aminek segítségével fényképet vagy egyéb figyelemelkeltő adatot is kitehetünk a keresőoldalra:
Például lehet fénykép a találati listában:
LongClick! A weblapon töltött idő.
Illetve Google figyeli, hogy a találati listában történő kattintás után, vajon mennyi idő múlva térünk vissza a kereső oldalára, hogy újabb találatot nézzünk meg. Nyilván a LongClick esetében ott maradtunk a weboldalon, tehát a kínált találat jó volt a felhasználónak. Ha hamar újra a találati listán egerészik emberünk (ShortClick történt), akkor az a weboldal nem váltotta be a hozzá fűzött ígéretet. Itt is, mint mindenhol máshol, a nagy számok törvénye működik, tehát attól nem kell félnünk, hogy ha egy-egy ember gyorsan kifordul a weblapunkról akkor tönkremegyünk, minden esetre ezekre érdemes odafigyelni.
Miért fontos ez?
Ez persze csak az első lépés a felhasználói elégedettség vizsgálatában, mert a weblapon történő aktivitás vizsgálata ettől sokkal tovább mutat.
Mindenesetre az első lépés itt kezdődik. Ebből az a nagy tanulság, hogy hosszú távon csak olyan weblapok tudnak majd versenyben maradni, amik maradásra vagy aktivitásra tudják ösztönözni a felhasználókat. És ebben minden bele értendő : Jó design, jó ergonómia és igényes tartalom.
If you like the article: