A Google háttérbe szorítja a mobil organikus kereséseket? | Weboptim
A weboldalak átkattintási aránya nagyban függ a találati listában betöltött pozíciójuktól.
De milyen mértékben vannak a helyi vállalkozások veszélyben a Google azon intézkedései miatt, amelyek hátrébb és hátrébb tolják az organikus találatokat a mobil képernyőjén, előnyben részesítve a fizetett hirdetéseket, Google Cégem megjelenést, stb..
És mikor a linkgyűjtők, összehasonlító oldalak, cikkek és vélemények uralják az organikus keresések felső részét, van remény rá, hogy a mobil felhasználók 2, 3, vagy 4 további képernyőt megnézzenek és így megtalálják a weboldalunkat?
Akkor tehát a Google kiszorította a mobil organikus kereséseket?
A válasz, hogy az organikus keresés nem halott, de kétségtelen, hogy a játék nagymértékben megváltozott, és továbbra is így fog változni minden alkalommal, amikor a Google egy új innovációt mutat be, beleértve a fizetett hirdetések változásait, a Google cégem listázást, a tudásgráfot, stb..
Mit is tett a Google az organikus keresésekkel?
A, Még több fizetett hirdetés
Az organikus találatok felett korábban csak 3, míg most már 4 Google Adwords hirdetést láthatunk, amik akár az egész hajtás feletti képernyőt kitölthetik.
B, Kiemelt Google Cégem megjelenés
Az üzleti jellegű mobil keresések esetében az eredmények a következő sorrendben jelennek meg:
- Fizetett keresési hirdetések (akár 4 különböző hirdetések is megjelenhet, ami jelentős, legalább 10 sornyi szöveget jelent)
- Google Cégem eredmények (3 helyi vállalkozás jelenik meg a térképen, mindegyik egy-egy 4 soros egyedi leírással)
- Organikus eredmények (kb. 10 találat, népszerű keresési lekérdezések esetén a top találatokat gyakran uralják a gyűjtőoldalak, cikkek, vélemények – ez azt jelenti, hogy az első oldali keresési eredmények között szinte egy konkrét pl. étterem sem lesz)
- További hirdetések
- Kapcsolódó kereséses – körülbelül 8, Google által ajánlott kapcsolódó keresési kifejezés
- Lehetőség a következő oldalra lépésre
C, Kiemelt Knowledge Graph
Tartalomhoz kapcsolódó Google mobil keresések esetén, a találatok sorrendje általában a következő:
- Fizetett keresési hirdetések
- Tudásgráf (információkat és képeket tartalmazó panel, pl. Wikipédia oldal)
- Organic results
- Kapcsolódó keresések
- Következő oldalra lépés
D, Gyorsított mobil oldalak
From AMP a Google által támogatott kezdeményezés, amely célja, hogy a mobil oldalak gyorsabbak legyenek.
Keresési kifejezéstől függően az AMP találatok kerülnek előre, a második helyen a fizetett hirdetések vannak, a hirdetések után a Google Cégem eredmények, és néha közöttük organikus találatok is. A lényeg, hogy az organikus eredmények még lejjebb kerültek, jóval a hajtás alá.
Egy teljes mobil találati oldal az alábbi módon néz ki: link
A mobil keresések különböznek az asztali gépes keresésektől
Az asztali gépen látható organikus találatok szintén sérülnek a Google frissítései miatt, de a legtöbb esetben nem olyan nagymértékben, mint mobilon.
2016 elején eltűntek a jobb oldali Adwords hirdetések, de egy részük átkerült az organikus eredmények fölé.
A Knowledge Graph megszerezte a hirdetések alatti helyet. Ezt azt jelenti, hogy ott ahol kevesebb a hirdetés, az organikus eredmények meg tudnak jelenni a képernyőn, görgetés nélkül a hajtás felett.
A Google Cégem találatok az oldalsó részen voltak láthatók, de most már az organikus eredmények felett, a fizetett hirdetések alatt láthatók, így az oldalsó panel igazából üres.
Mindez azt jelenti, hogy az organikus eredmények lefelé tolódnak, attól függően, hogy mekkora a PC képernyőmérete a hajtás alatt.
Miért csinálta ezt a Google?
Két oka is lehet:
- Először is, a Google több és több pénzt akart begyűjteni a reklámokból
- Másodszor azt szeretné, hogy a felhasználók a legjobb eredményt kapják a keresési lekérdezéseikre. Ha a szükséges információkat megszerezheti a Google kereső elhagyása nélkül, az a legjobb.
Hogyan befolyásolja az organikus találatokat a változás?
Az organikus eredmények átkattintási aránya csökken, ahogy a pozíciók növekednek.
De milyen hatással vannak a fizetett hirdetések, Google Cégem profilok, Knowledge gráfok az organikus CTR-re?
Sajnos, nincs olyan kutatás, ami kimutatná, hogy a Google kisajátítaná az elsődleges találati helyeket a saját tulajdonában lévő tulajdonokkal. Egyes vizsgálatok szerint az emberek a helyi találatok tartják a legmegbízhatóbbnak, ezt követik az organikus találatok, az utolsók pedig a fizetett hirdetések.
Ha a relevancia és a bizalom hatással van az átkattintási arányra, ahogy ez elvárható, akkor elkerülhetetlen, hogy a Google által előnyben részesített Google Cégem eredmények hatással lesznek az organikus helyezésekre.
A nagy kérdés az, hogy milyen mértékben lesz a bizalom jelen a helyi keresésekben, ha a Google elkezdi bevezetni a fizetett helyi listázást?
2015-ben nagy változás volt, hogy a Google bevezette a 3 adatos Google Cégem megjelenést a helyi keresési eredmények felett, mind mobilon, mind asztali gépen. Így ha telefonon egy céget keresünk, elég információt kaphatunk a Google Cégem panelből, így nem kell lejjebb görgetnünk.
A Google próbálja irányítani a felhasználókat a kapcsolódó lekérdezésekkel (ezek beíráskor és az oldal alján is megjelennek) és megzavarni a fizetett hirdetésekkel, Google Cégem megjelenéssel.
A pontos, releváns és gyakori kifejezések alapján, amit a mobil felhasználók használnak, valószínűbb, hogy a kereső megtalálja az oldalunkat és kevesebb zavaró tényező fog az útjába állni.
A teljes mobil keresési volumen olyan erősen növekszik, hogy a mobil organikus keresés már-már külön csatornának számít.
A Google nem ölte meg a mobil felhasználók számára az organikus kereséseket. Csak olyan információt mutat, ami nagyon releváns a mobil közönségnek beleértve az organikus találatokat is, de a SERP (Search Engine Results Page – a keresőmotorok találati oldala) mobilon korlátozottabb. A Google tipikusan a saját találatait mutatja (fizetett hirdetések, helyi listák, kiemelt snippetek), és így korlátozott hely jut az organikus találatok számára.
A Google tovább fogja folytatni a SERP fejlesztését a legjobb találatok érdekében. A keresőmarketing szakembereknek folytatniuk kell az optimalizálást a mobil stratégia részeként annak érdekében, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki kampányaikból.
Source: searchenginewatch.com
Did you like the article? You can share it here!