Hogyan kell Adwords fiók auditot végezni? | Weboptim
Egyik PPC fiók sem tökéletes. De ezen valószínűleg senki sem lepődik meg. Az igazság a következő: nem számít, hogy milyen keményen dolgozunk a fiók felépítésén és optimalizálásán, mindig van valami, ami kimarad.
Ezért is fontos, hogy még ha a fiók jól is teljesít, időt szakítsunk egy auditra.
Mi is az a fiók audit?
A fiók audit egy meglehetősen egyszerű módszer arra, hogy meghatározzuk azokat a területeket, amelyek több figyelmet igényelnek vagy javíthatják a teljesítményt.
Mikor és miért kell auditot végezni?
Alapvetően nincsen rossz időpont az audit elvégezésére, hiszen mindig találhatunk valamit, amivel tovább fejleszthetjük a fiók eredményességét. Azonban ne közvetlenül egy stratégia változtatás vagy fiók frissítés után ellenőrizzünk, mert ilyenkor sajnos téves információkat kaphatunk.
Ki végezze el az ellenőrzést?
Attól függ. Ha egy adott problémát vizsgálunk, elvégezhetjük mi magunk, leáshatunk a probléma gyökeréhez a fiókon belül.
Azonban ha átfogóbb ellenőrzésről beszélünk, jobb megoldás lehet kiszervezni a feladatot. Nem számít, hogy mennyire próbáljuk tagadni, mint account menedzserek, nem tudunk olyan szemmel nézi a dolgokra, amit mi töltöttünk fel / állítottunk be, hogy “nem jó, nem működik, le kell állítani”.
Nagyon könnyen átsiklunk az alapok felett. Gyakran feltételezzük, hogy az alap dolgok megfelelően vannak beállítva vagy csak egyszerűen kihagyjuk, mert nincs mód az adott beállításra… 🙂
Mit kell vizsgálni?
1. Alapok
a, Időtartomány
Győződjünk meg róla, hogy elég hosszú időszakot nézünk az elemzéshez. Ne az utolsó 30 napra nézzük a konverziós adatokat és ezen információ alapján akarjunk módosítani, hiszen az adatok így statisztikailag nem relevánsak. Legalább az utolsó 3 hónap adatait vizsgáljuk, ha egy konkrét problémát diagnosztizálunk, de ha általános ellenőrzést végzünk, akkor egy egész évnyi adattal számoljunk.
b, KPI mutatók
Az elemzés nem ér semmi addig, amit nem tudjuk, hogy mik a fontosabb mutatók. Ha egy fiókot régebb óta kezelünk, akkor ezeket a mutatókat már ismernünk kell. Érdemes lehet azért egy gyors ellenőrzést tartani az ügyféllel, hogy meggyőződjünk arról, hogy jó helyre fókuszálunk.
c, Beállítások
A speciális beállításokat általában a kampány kezdetekor adjuk meg és később csak ritkán vizsgáljuk felül. Itt tudjuk ellenőrizni a különböző eszközökre (mobil, tablet, asztali gép) vonatkozó ajánlatokat, a hirdetésütemezést, a hirdetés rotációt, földrajzi és nyelvi célzást, stb…
2. Fiók struktúra
a, Kampányok
Az első dolog, amit megnézünk kampányok esetében, hogy az elnevezés értelmes és könnyen érhető legyen. Fontos, hogy a kampányoknak legyen egyedi neve, ne csak annyi, hogy 1.,2. kampány. Meg kell vizsgálni, hogy milyen hálózatot céloz meg: keresési, display, esetleg mindkettő? Érdeklődés vagy téma alapú kampányaink külön kampányokban vannak vagy egy általános display kampányban? Igazság szerint, a kampány struktúra ellenőrzése az a pont, ahol meghatározzuk, hogy a fiók szerkezete ésszerű-e.
b, Hirdetéscsoportok
Feltételezve, hogy a kampány struktúrája megfelelő, a következő dolog, amit meg kell néznünk a hirdetéscsoportok. Például, van általános termékkategória kampányunk, a hirdetéscsoportok alkategóriák a fő kategóriából? Minden hirdetéscsoport max. 20 kulcsszót tartalmaz? Győződjünk meg róla, hogy nincs-e olyan hirdetéscsoport, ami túl széles (kategória szempontjából).
3. Kulcsszavak
Amikor ellenőrizzük a kulcsszavakat, vizsgálni kell a kulcsszóegyezési beállításokat, hány pontos / kifejezés / általános egyezésű kulcsszót alkalmazunk.
Ha a legtöbb kulcsszó általános egyezésű, akkor pontos és kifejezés egyezésű változatokat is hozzáadva növelhető a ROI.
Ha a fiókban túlnyomórészt általános egyezésű szavak vannak, van kizáró kulcsszó stratégia az irreleváns forgalom kiszűréséhez? Használunk módosított általános egyezésű szavakat? Az ajánlatokat elég magasra vagy alacsonyra állítottuk az eredmények eléréséhez?
Végül, meg kell nézni a keresési kifejezések jelentést, amiből további értékes kulcsszóötleteket meríthetünk.
4. Hirdetések
The ads szövegét is fontos megvizsgálni. Nyelvtanilag helyesek vagy tartalmaznak elírást, helyesírási hibákat? Kihasználja a hirdetés a központozás előnyeit? Tartalmaz akciós árakat vagy lejárt ajánlatokat? Különböző üzeneteket közvetítünk attól függően, hogy a vásárlási ciklus melyik szakaszához készült a hirdetés? Mikor teszteljük utoljára a hirdetéseket?
Általánosságban elmondható, hogy ha nincsen mindig aktív hirdetéstesztelés a fiókban, meg kell határoznunk ennek az okát. Egy hirdetésváltozat sem tökéletes, mindig van valami, ami fokozhatja a teljesítményt.
5. Minőségi pontszám
Az audit legfontosabb része, hogy letöltsünk néhány kulcsfontosságú jelentést and elemezzük őket. A minőségi pontszám elemzése legegyszerűbben egy Pivot tábla segítségével végezhető el. Bizonyosodjunk meg róla, hogy minden munkát és riportot lementettünk, majd térjünk vissza néhány hét vagy egy hónap múlva miután a minőségi pontszámokon megpróbáltunk javítani, és hasonlítsuk össze a két eredményt.
6. Hirdetésbővítmények
A hirdetésbővítmények fontos részei a hirdetéseknek, még ha nem is mindegyik bővítmény releváns mindegyik vállalkozástípushoz.
A sitelinkek szinte minden hirdetéshez használhatók, ezért ellenőrizzük, hogy valóban vannak-e beállítva. Ha igen, a felhasználókat a termékekhez / szolgáltatáshoz kapcsolódóan releváns információkhoz vezetik?
Vagy székhely megadva a vállalkozáshoz? Ha van, ellenőrizzük a helybővítményeket (Google cégem fiókon keresztül).
Van hívásbővítmény beállítva, és csak munkaidő alatt van bekapcsolva? A hívások mutatóit rendszeresen ellenőrzik a fiókban? A hirdetésbővítmények jelentősen növelhetik az átkattintási arányt, ezért fontos rájuk figyelni.
7. Hálózatok
Már a beállítások részben ellenőriztük, hogy az egyes kampányok milyen hálózati disztribúcióval rendelkeznek. Most vizsgáljuk csak a Display hálózatot.
Automatikus vagy manuális elhelyezések alapján futnak a hirdetések? A manuális elhelyezések elérik a kívánt célt? Van olyan automatikus elhelyezés, amit egyénileg menedzselni kell? A rosszul teljesítő elhelyezések ki vannak zárva?
Van érdeklődés és/vagy téma célzású kampány? Állnak rendelkezésünkre ilyen kampányok? Képes és szöveges hirdetéseket is futtatunk Display hálózaton? A képest hirdetések többféle méretben futnak, a különböző elhelyezésekhez illeszkedően?
8. Remarketing
Van remarketing kampány? Ha igen, a megosztott könyvtár mappában ellenőrizzük a remarketing célközönség beállításait. Gyűjt tagokat? A konverziós folyamat minden lépéséhez van külön célközönség? Van süti kód a weboldal kódjával? Minden sütinek meg van adva a lejárati ideje?
9. Analytics
Nem minden fiókhoz tartozik Google Analytics. Pedig fontos lenne. Ha van, akkor győződjünk meg róla, hogy a két fiók (Adwords és Analytics) össze van-e kapcsolva. Van követőkód (e-commerce kód) az oldalban? Vannak beállítva célok? Az Analytics-ben található konverziós adatok megfelelőek? Hogyan teljesítenek a mutatók (visszafordulási arány, oldalon töltött idő, stb..)? Átnéztük a többcsatornás útvonalat?
Mi a teendő az ellenőrzés után?
Az egész fiókot átfogó ellenőrzést követően, valószínűleg van egy listánk azokról a dolgokról, amikre figyelnünk kell. Az első teendő, hogy rangsoroljuk ezeket a dolgokat. Ha van egy adott probléma, akkor azokat a pontokat kell először megvalósítani, akik a jó irányba terelik e probléma megoldását, majd utána jöhetnek azok a dolgok, amik közvetlenül nem kapcsolódnak az adott problémához.
De győződjünk meg róla, hogy ne végezzünk el túl sok dolgot, túl gyorsan, mert ez több kárt okozhat, mint hasznot.
Source: ppchero.com