Facebook Hirdetéskezelő – hogyan tudunk hozzáadni hirdetőt? | Weboptim
A Facebook hirdetési felülete nem egyszerű, sok fejtörést okoz még azoknak is, akik nap, mint nap használják.
Ha cégként szeretnénk hirdetni az alábbiakra van lehetőségünk:
- kiemelhetjük az oldalunkon megosztott posztokat
- létrehozhatunk egyedi hirdetéseket, amit megjelentethetünk a hírfolyamban, a kezdőoldal jobb oldalán, vagy akár mobilalkalmazásokban is.
A hirdetéshez mindenekelőtt szükségünk van egy hirdetési fiókra. A hirdetési fiók létrehozásához első lépésként be kell állítani a személyes (!) profilunkban a számlázási adatokat. Lehet bankkártya, hitelkártya vagy PayPal fizetést beállítani.
Sokan azt gondolják, hogy ezzel a lépéssel a Facebook automatikus létrehozza számunkra az adott profilhoz tartozó hirdetési fiókot. Pedig nem. A hirdetési fiók elkészültéhez még egy feladatunk van:
– Ha adminok vagyunk az adott céges oldalon, amit hirdetni szeretnénk, egyszerűen emeljünk ki egy posztot, válasszuk ki hozzá, hogy melyik fiókkal fizetünk, és kész is a hirdetési fiók.
– Ha nem vagyunk adminok az oldalon, létre kell hoznunk egy próbakampányt. Ezt jobb oldalon a ’Hirdetések létrehozása’ menüpontban tehetjük meg.
Itt azonban az összes bal oldalon látható beállításhoz meg kell adnunk valamilyen adatot, a hirdetési fiók ugyanis csak ekkor lesz végleges.
Az első megoldás jóval egyszerűbb, főleg abban az esetben, ha valaki még soha nem találkozott korábban a Facebook Hirdetéskezelő felületével.
From oldalhoz relatív egyszerűen hozzá tudunk adni adminokat..
Nyissuk meg az adott oldalt –> felül ‘Beállítások’ –> ‘Oldal szerepkörei’ –> ‘Mentés’
Ha sikerült létrehoznunk a hirdetési fiókot, már csak néhány egyszerű lépés választ el minket attól, hogy hozzá tudjuk adni azokat, akik a hirdetéseinket fogják kezelni.
– A bal oldali menüsorban kattintsunk a ’Hirdetéskezelő’ menüpontra.
– Válasszuk a listából, a fiókot, amire szükségünk van.
– Ha ez megtörtént, kattintsunk a ’Fiókbeállítások’ fülre.
– itt láthatunk több beállítást. Görgessünk lefelé, és találnunk kell egy olyan részt, hogy a „Hirdetési fiók szerepkörei”.
– A ’Személy megadása’ gombra kattintva tudunk hozzáadni a fiókhoz kezelőket.
Olyan személyeket tudunk hozzáadni, akik ismerőseink, vagy engedélyezik az e-mail cím alapú keresést, de az e-mail címes megoldás csak akkor működik, ha a személy azzal az adott e-mail címmel van regisztrálva a közösségi oldalra. Érdemes inkább bejelölni azt, akit hozzá szeretnénk adni, így könnyebb dolgunk lesz.
Több jog közül választhatunk: adminisztrátor, hirdető, elemző. Ahhoz, hogy valaki kezelni tudja a hirdetéseinket (szerkeszteni, új kampány létrehozni, eredményeket megtekinteni), vagy hirdető vagy adminisztrátor jogosultság szükséges.
A felhasználó, akit megadtunk, a saját beállításaitól függően, vagy e-mail üzenetet vagy Facebook értesítést kap arról, hogy hozzáadtuk.
A biztonság érdekében a Facebook a folyamat során többször fogja kérni a profilunkhoz tartozó jelszót. Ne ijedjünk meg tehát, ha esetleg minden lépés után jelszót kér!
Végeztünk is. Elkészült a hirdetési fiók, hozzáadtuk a kezelő személyeket, már csak a hirdetések feltöltése, beállítása és elindítása van hátra ahhoz, hogy elindíthassuk első Facebook kampányunkat. 🙂