Hogyan és hogyan nem befolyásolja a Google Adwords az organikus keresési eredményeket? | Weboptim
Általános feltevés, hogy a PPC hatással lehet az organikus eredményekre. De mi is ez a hatás pontosan és hogyan működik?
A szabály a következő: a fizetett hirdetések nincsenek közvetlen hatással az organikus eredményekre.
Sokan valószínűleg ismerik az alábbi összeesküvés elméleteket: “ha sokat költöttünk Google Adwords-ben, akkor majd az organikus eredményeink is javulnak” or “mi sokat költünk, de a versenytársunk még többet, ezért vannak ők előrébb az organikus rangsorban”.
Ezek közül egyik sem igaz. Egy igazi fal van a fizetett találatok és az organikus eredmények között.
Azonban: Van egy csomó közvetett dolog, amit a Google nem ellenőriz teljes körűen, és ami okozhatja a fizetett és organikus eredmények közötti kapcsolatot.
A. Azok a keresők, akik látják a hirdetést, nagyobb valószínűséggel kattintanak organikus találatra
Azok a keresők, akik egy hirdetést látnak, valószínűbb, hogy egy organikus eredményre kattintanak, vagy, hogy ugyanazon reklám magas pozíciójú organikus találatára.
Például, ha érdekel minket a Seattle Whale Tours és bálnavadászat szóra keresünk. Látjuk a cég hirdetését, majd az organikus keresési eredmények felső részében is meglátjuk ugyanazt a céget. Mondjuk, hogy a normális átkattintási arány, ha csak a hirdetést látjuk, 1 és ugyanez az arány, ha csak az organikus találatot, szintén 1. Képzeljük el az egyenletet: az 1 plusz 1 valójában 2.2 lesz. Ez egy kicsit magasabb lesz, mert ha mindkettőt látjuk, akkor tévedhetünk, emiatt általában nagyobb valószínűséggel kattintunk, mint ha függetlenek lennének egymástól. Ezért használnak sokan brand hirdetéseket. De ez egy drága módszer lehet, és nem mindig éri meg.
B. Azok a keresők, akik korábban hirdetésen keresztül felfedezték a weboldalt, nagyobb valószínűséggel kattintanak és konvertálnak
Azok a keresők, akik korábban egy adott márka fizetett hirdetéseit látták, nagyobb valószínűséggel kattintanak a jövőben az organikus tartalomra. Ne feledjük, a magasabb átkattintási arány és magasabb elköteleződés jobb pozíciókhoz vezethet.
Tehát ha azt látjuk, hogy sokan kerestek, kattintottak a fizetett hirdetésre, majd később organikus találatokban látták ugyanazt a márkát, akkor valószínűbb, hogy kattintanak, elköteleződnek, konvertálnak, vásárolnak, mert erősebb a márkaasszociáció.
Ha először hallunk egy új márkáról, cégről, weboldalról, akkor kisebb valószínűséggel kattintunk, és kevésbé vásárolunk.
C. A fizetett eredmények nagymértékben befolyásolják az organikus átkattintási arányt, különösen bizonyos lekérdezések esetében
A fizetett keresések átlagosan az összes kattintás 2-3%-át teszik ki, az organikus kattintások esetében ez az érték 47-57% körül mozog. De ne felejtsük el, számos olyan keresés van, ahol nincsenek fizetett hirdetések, de számos olyan is, ahol a PPC rengeteg forgalmat hoz.
Ha például asztali világítást keresünk az étkezőbe, láthatjuk, hogy mobilon és asztali gépen is milyen sok képes hirdetés jelenik meg és még különböző fajtákból is választhatunk: fekete világítást vagy krómozott világítást szeretnénk, stb. Ez alatt vannak a normál szöveges hirdetések, majd az organikus találatok.
Így valószínűleg az összes kattintás 25-50%-a a fizetett keresési eredményekre megy, befolyásolva az átkattintási arányt, ami azt jelenti, hogy bizonyos esetekben valóban megváltoztatjuk a teljes SERP CTR görbéjét és a kulcsszavak átkattintási arányát.
D. A fizetett kattintások növelhetik a linkeket, említéseket, megosztásokat, stb.
A fizetett hirdetésre érkező kattintás a kattintáson kívül más dolgokat is eredményezhet. Ha valaki rákattint egy fizetett hirdetésre, valószínűleg eljut a weboldalra, és dönthet úgy, hogy megemlíti a brandet vagy megosztja a közösségi médiában. Mindezek a dolgok – néhány közvetlenül, néhány közvetett módon – javítják a rangsorolást.
Ezért gyakran előfordul, hogy ha növeljük az elköteleződést, a weboldal teljes forgalmát – különösen, ha az oldal lenyűgöző élményt nyújt – valaki lehet, hogy szeretne írni róla, és ez javíthatja a helyezéseket különösen olyan lekérdezések esetén, amelyek tartalmuk, értékük és hasznosságuk tekintetében erős átfedéssel rendelkeznek és nem csupán kereskedelmi szándékúak.
E. A keresési lekérdezések ajánlatai befolyásolhatják a keresési kifejezés körüli kereséseket, a kereslet megváltoztatásával
Ez egy kicsit finomabb és nehezebben érthető, de alapvetően a fizetett keresések ajánlataival megváltoztathatjuk a piacot. Befolyásolhatjuk, hogy az emberek hogyan gondolkodnak a tartalom készítésről, a bevételszerzésről, a lekérdezések értékéről.
Például, néhány évvel ezelőtt senki nem licitált és senki nem érdeklődött a biztosítási kedvezmények piaca iránt. Aztán egy csomó vállalat, biztosító, fitnesz cég elkezdett belépni ebbe a világba, licitáltak és egyfajta értékláncot hoztak létre. Jött a versenyt, egyre több márka lépett be a piacra, egyre több affiliate program jelent meg. Így az organikus SERP maga is egyre versenyképesebbé vált.
Ez nagyon gyakran történik olyan piacokon, amelyek alul vagy nem monetizáltak, és ezután egyre jövedelmezőbbek lesznek a hirdetéseken, a termékeken és az ajánlatokon keresztül.
De legyünk óvatosak. Előfordul, hogy mikor licitálni kezdünk olyanra, amire korábban nem volt fizetett hirdetés, felhívjuk sok új és érdeklődő versenytárs figyelmét, ami megváltoztathatja a keresési lekérdezések teljes dinamikáját a szektorban.
Source: moz.com