5 módszer a Google Places rangsor javításához | Weboptim
A Google keresések során gyakran találkozhatunk térképes találatokkal. Ezek közül kettő-három az organikus találatok felett jeleni meg, a többi pedig a térképen kerül megjelölésre.
Ezek elsősorban akkor jelenhetnek meg, ha a keresett termék/szolgáltatás neve mellé a város nevét is megadjuk, például klíma budapest. Itt ugyanazokat a találatok láthatjuk, mint ha a térkép oldalunk kerestünk volna rá a kulcsszóra.
Ha azt szeretnénk, hogy a felhasználók megtalálják a cégünket, jó helyen kell szerepelnek a Google Places találatok között.
A helyi vállalkozás tulajdonosoknak több módszer áll a rendelkezésükre a rangsorolás fejlesztéséhez.
1. Vállalkozás listázása
A legelső lépés a Google Places fiók létrehozása, hiszen csak így jelenhetünk meg a térképen.
A rangsorolás javításához a Google-nek igazolnia kell, hogy a vállalkozásunk valós. Ezt az alapján határozza meg, hogy a cégnév, a cím és a telefonszám hármasa (NAP= name, address, phone) milyen gyakran jelenik meg az interneten. Ez pontosan ugyanúgy működik, mint keresőoptimalizálás során a bejövő linkek száma. Minél több van belőle, annál jobb helyen lesz a rangsorban.
A legegyszerűbb módja annak, hogy szerepeljünk a weben, ha a vállalkozásunkat különböző helyi vagy nemzetközi céggyűjtő oldalakra regisztráljuk.
2. Következetes NAP
Ahhoz hogy a vállalkozásunk, névvel, címmel és telefonszámmal együtt, szerepeljen ezeken a céggyűjtő oldalakon, a weboldalunk Kapcsolat oldalát és a cég Google Places oldalát naprakészen kell tartanunk. A Google robotok összezavarodhatnak, ha a különféle katalógusokban különböző NAP adatok szerepelnek.
Ahhoz, hogy a NAP adataink konzisztensek legyenek, keressünk rá a cégünk nevére. Nézzük meg, hogy milyet oldalakat mutat a találati lista. Ha az adatok helytelenül szerepelnek valamelyik weboldalon, módosítsuk, vagy ha nem tudjuk, kérjük meg az oldal adminját, hogy változtassa meg.
3. NAP a weboldalon
A cégünk nevét, telefonszámát és címét a weboldalon is fel kell tüntetnünk. Egyes szakemberek szerint jó, ha szerepel a láblécben is, mert akkor minden oldalon megjelenik. De elegendő az, ha a három adat a kapcsolat oldalon szerepel. Még jobb ha schema jelölést használunk.
4. Beágyazott Google Térkép
A honlapok Kapcsolat oldalain gyakran találkozhatunk beágyazott Google térképekkel. Előnyös megoldás lehet, ha a vállakozás Google Helyekben is megtalálható címét beágyazzuk a Kapcsolat oldalunkra. Ily módon a Google biztos lehet abban, hogy a megadott címen a mi vállalkozásunk található.
A beágyazás elvégzése nagyon egyszerű. Keressünk rá a cégnévre a Google Mapen. Miután megtaláltuk, kattintsunk a neve mellett látható 3 kis vonalat szimbolizáló ikonra. Majd válasszuk ki a Térkép megosztása vagy beágyazása lehetőséget. Ezután váltsunk át a térkép beágyazása fülre, másoljuk ki a kódot és másoljuk a saját kapcsolat oldalunk forráskódjába.
5. Értékelések
Kérjünk meg minél több embert, hogy írjon véleményt a cégünkről. gondoljunk csak bele.. ha a Google lát egy oldalt 20 vagy több értékeléssel, nem mutatja meg szívesebben a listában afelett az oldal felett, amelynek egy értékelése sincsen? Hiszen a kereső a cél hogy biztosítja a legrelevánsabb találatokat és vállalkozásokat.
De hogyan mondjuk meg a keresőmotoroknak hogy mi egy helyi üzlet vagyunk?
Az első dolog, hogy adjunk hozzá strukturált adatokat a fő domainhez. A strukturált adatok defíniciója a következő: ha a Google megérti az oldalunk tartalmat, snippeteket írhatunk hozzá, amely részletes információkat tartalmaz a felhasználók segítése érdekében. Például egy étterem számára az ilyen snippet tartalmazhatja az átlagos értékelést vagy az árkategóriát.
Itt tudjuk tesztelni, hogy a weboldalunk tartalmaz-e ilyen adatokat: link
Néhány kód hozzáadásával könnyedén megmondhatjuk a Google robotjainak, hogy helyi vállalkozás vagyunk és azt is, hogy milyen iparágban tevékenykedünk. A Webmestereszközök strukturált adatok kiemelője ebben a segítségünkre lehet. A szükséges adatok megadása után megkapjuk a kódot, amit el kell helyeznünk a weboldalon.
Ön megfelelően jelenik meg a Térképen? Keressen rá címére és megtudhatja!
Ha minden helyesen van beállítva a Térkép alatt látnia kell a vállalkozása nevét:
Nem találja magát ? Segítünk! Ask for a quote!