Különös linképítési mítoszok | Weboptim

A linképítés szabályai nem voltak mindig feketén-fehéren leírva, ezért ha rosszul csináltuk az eredmény frusztráló lehetett.

 

De mi az előnye a linképítési szabályoknak, ha tulajdonképpen nem működnek?

 

Bemutatunk 8 gyakori linképítési mítoszt:

1. Soha ne szerezzünk linket olyan oldalról, amelynek alacsonyabb az Authority értéke, mint a miénk

A domain authority a Moz által kifejlesztett tanulási rendszer. Úgy néz ki, mint az összes többi mutató. A legjobb korrelációt mutatja a Google helyezésekkel.

 

Mindez azt jelenti, hogy minden egyéb tényező változatlansága mellett, a csak alacsony link authority-re alapozva, rosszul fog teljesíteni az oldal egy véletlenszerűen kiválasztott kulcsszóra a Google helyezésekben?

 

Amikor linket építünk, a domain authority egy jó rendezési szempont lehet. De nem jelent egyértelműen jót vagy rosszat a linkeléshez. Igen, a 80-90 DA értékű oldalról érkező linkek nagyon jók, mert sok authority értéket adhatnak.

 

Úgy tűnik, hogy a 10-20 alatti oldalak nem adnak sok értéket és valószínűleg magas spam aránnyal is rendelkeznek. De az új weboldalaknak, amik csak most jelentek meg vagy nagyon kevés linkkel rendelkeznek, jó lehet. Ha magas minőségű oldalunk van, akkor szívesen linkelnek ránk más jó oldalak, így nem kell izgulnunk vagy attól tartanunk, hogy csak azért mert a DA értékük alacsony, nem adnak elég értéket vagy káros lesz nekik a link.

 

linkpartners

2. Soha ne szerezzünk linket katalógus oldalakról

Vannak alacsony minőségű, SEO – fókuszú vagy éppen fizetős linkgyűjtő-oldalak, amikről nem érdemes linket szerezni. A Google sok ilyen gyűjtőoldalt megbüntetett már, de számos olyan weboldalt is, amelyek linkprofilja erősen kapcsolódik ilyen gyűjtőoldalakhoz.

 

Azonban sok linkgyűjtő, katalógusoldal jó minőségű (pl. lap.hu). Tehát ez inkább a jó ítélőképességről szól, hogy tudjunk különbséget tenni linkgyűjtő és linkgyűjtő oldal között.

 

3. Ne szerezzünk linkeket túl gyorsan vagy a Google megbüntet

Ez egyáltalán nem így van. A Google bevezetett már néhány szabványt a múltban, ami miatt, ha gyenge minőségű vagy spam jellegű linkjei lesznek egy oldalnak bizonyos ütemben, arra ösztönzi a keresőóriást, hogy jobban megnézze az oldal linkprofilját, az alkalmazott linképítési gyakorlatokat.

 

Ha fekete kalapos linképítési technikákat alkalmazunk, ha vásárolunk linkeket, vagy ha linkcsere programokban veszünk részt, ezek mind olyan módszerek, ami által túl gyorsan lesz sok linkünk. De ha azokat a linképítési módszereket alkalmazzuk, amik helyesek, nincs kockázat. Amíg jó helyről jönnek a linkeket, nem kell aggódnunk. Nincs olyan hogy túl gyorsan.

 

4. Ne linkeljünk ki más oldalakra vagy csökken a linkerősség, illetve a PageRank

A mítosz néhány tényen alapul. Régebben, a PageRank-et egy bizonyos módon használták: ha az oldal sok külső site-ra hivatkozott, ha 4 ilyen linkünk volt, akkor az oldalunk PageRank értéke negyedelődött és a mind a 4 weboldal kapott egynegyed részt. De ez már nem így működik.

 

A PageRank ma már nem az egyetlen része a keresési algoritmusoknak. Nem kell félnünk a kifelé mutató linkektől. Sőt, jó, ha használjuk őket. A kifelé linkelés korrelál a jobb helyezésekkel. Sok tanulmány leírja, hogy ok-okozati kapcsolat van közöttük. Ha follow típusú linkeket adunk az aloldalhoz, ezek az aloldal valójában megelőzik a nem linkelő aloldalakat számos tesztben.

 

link
 

5. A linkszöveg variációkat precíz pontossággal kell meghatározni

A mítosz szerint van egy mágikus formula arra vonatkozóan, hogy a linkszöveg hány százaléka legyen branded, kulcsszavas, stb.. típusú. De ez nem igaz. Ha a Google spammelésre gyanakszik, akkor nézi csak meg közelebbről a linkszövegeket. Ha azt látja, hogy sok a kulcsszavas és kevés a brand, akkor komolyabb vizsgálódásba kezd.

 

Azonban ha fekete kalapos SEO technikákat használunk, akkor persze nagy figyelmet kell fordítanunk a linkszöveg arányokra.

 

6. Soha ne kérjünk linket közvetlenül vagy büntetést kapunk

Sok cég küld ki e-maileket, amiben arra kérik az ügyfeleiket, hogy adjanak nekik linket a weboldalukról és cserébe kedvezményt kapnak.

 

A Google lehet, hogy akciót folytat azok ellen, azok manipulatív linkszerzési módszereket használnak. De például vegyünk egy újságot, ami ír rólunk, de nem linkel. Ha kérünk linket az baj? Nem, egyáltalán nem az, sőt. A rosszak mellett azért sok jó út van a közvetlen linkkéréshez.

 

7. Több mint egy link ugyanarról az oldalról hasznos

Alapja, hogy az összekapcsolt (linkelt) domainek változatossága fontos mutatószám. Azok az oldalak, amelyek több egyedi domainről kapnak linket jobb helyezést érnek el azokhoz képest, akiket csak néhány oldal köt össze, még ha adott oldalon belül több linket is kap.

 

De nem kell egyértelműen nemet mondani rá. Nem kell abbahagyni a linképítést egy oldalon belül, különösen, ha jó forgalmat és minőségi látogatókat hoz nekünk. A linkek nem csak a SEO miatt vannak. Forgalmat is generálnak így érdemes befektetni.

 

8. A nem releváns oldalakról származó linkek vagy az olyanok, amik a niche-n kívül vannak, nem fogják javítani a helyezéseket

A Google saját állítása szerint vizsgálja a linkek relevanciáját. De ha a link szerkesztői (editorial), vagy ha magas minőségű helyről jön, mind-mind egy ok, hogy figyelmen kívül hagyja az erős relevanciát.

 

Az off-topic linkek nagyon hasznosak lehetnek, mert a versenytársak nehezen szerezhetnek ilyet. Gyakran előre megszövegezve adják, különösen, ha szerzett kapcsolatok ahelyett, hogy vásárolt vagy manipulatív linkek lennének.

 

 

Mindezeket szem előtt tartva, figyelni kell a linképítési módszereinkre, de nem kell olyan szigorúan vennünk, mint ahogy sokan állítják. A legtöbb felvetés csak mítosz.

 

 

Source: moz.com

 

 

Did you like the article? You can share it here!


References
Please contact
for a quote!