Miért fontosak az infografikák? | Weboptim
Amióta az internetet emberek milliói információk gyűjtésére használják, egyre nagyobb kihívást jelent a vállalkozások számára, hogy hogyan tudnak kommunikálni az emberekkel a tartalmukon keresztül.
Figyelemfelkeltő és könnyen érthető tartalmat nem egyszerű feladat létrehozni. Mélyebben a témába kell ásni magunkat, és meg kell keresni a módját, hogyan mutassuk be olyan formában, hogy az felülmúlja a versenytársakat. Nem csak mi csináljuk ezt, több ezer ember van, akinek ugyanez a célja. A kihívás az, hogy hogyan tegyük a tartalmat egyedivé és vonzóvá. Itt kerülnek képbe az infografikák. Az infografikák vizuálisan információt, adatot vagy ismeretanyagok közvetítenek.
Miért használjunk vizuális elemeket?
Amit a szöveggel tehetünk az elég korlátozott. Vizuális elemek használatával, mint az infografika, nagyobb eséllyel ragadhatjuk meg a felhasználók figyelmét, kevesebb idő alatt több információt közvetíthetünk, így az üzenet gyorsabban terjed. Az infografikák kiegészítik a szöveget vizuális elemekkel, a látvány kevesebb időt és szellemi energiát igényel.
Az emberek feledékenyek. Elveszítünk mindenféle dolgot, a kulcsunktól kezdve a megvásárolni kívánt termék URL-jéig. Az infografikák ezzel szemben ragadósak: az információkhoz releváns képeket téve elvezethet a figyelem jelentős növekedéséhez.
Fontos eszköz lehet a tanításhoz, az üzleti életben, inspirációhoz, az adatok bemutatásához. Az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy komplex adatokat kommunikáljunk.
Sokan nem igazán tudják, hogy milyen hasznos is egy infografika, és azt gondolják, hogy pusztán grafikonokkal és táblázatokkal jól be lehet mutatni az adatokat.
Nézzünk meg miért is fontos az infografika!
Az információt vonzóbbá teszi
Nem egy egyszerű oszlopdiagram vagy folyamatábra, de több mint kreatív design és fontos információk kombinációja. Infografikával az információkat vonzóbban mutathatjuk be, a színek, vonalak és formák kreatív használata egyedivé teszi. Minden infografika különböző, mert mindegyik egy más design alapján készül.
Értékes ötleteket mutat
Az infografikák nem csupán művészi alkotások, többek annál. Az információk, amit megpróbálnak kézbesíteni az embereknek, fontosabbak, mint a színek, amiket látunk. Lenyűgözhet bennünket, ahogyan bemutatja a dolgokat, de valójában inkább az nyűgöz le, hogy milyen információkat kaphatunk belőle.
Figyelemfelkeltő
A vonzó design megragadja a figyelmet, kíváncsiak leszünk, mik azok a vonalak, táblázatok, grafikonok. Még a képek is lehetnek azok, ami után rögtön a fejünket fordítjuk. Amikor látjuk őket a számítógép képernyőjén vagy nyomtatásban, biztosan megnézzük anélkül, hogy bármit tudnánk róla.
Könnyebben érthető
Mivel az információ leegyszerűsített, könnyebb megérteni. Ha örülünk, hogy az adatokat jól be tudjuk mutatni grafikonok és diagramok segítségével, akkor még jobban fogunk örülni, ha ezeket egy jól megtervezett képen látjuk. Minden, amit mondani akarunk egy képen. Nem kell órákat gondolkodni, hogy megértsük a hosszú oldalakon lévő adatokat és számokat, mert az infografika esetén egyetlen pillantással láthatjuk őket.
Megtöri a monotonitást
A komplex információk unalmasak. Ki fogja az idejét több oldalnyi információ olvasásával tölteni? Ki fog egy csomó időt arra szánni, hogy megértse a bonyolult számokat? Nos, van, aki még így csinálja, de a legtöbb ember már nem. Ez időpocsékolásnak tűnik, ha valójában egyszerűbben bemutathatjuk az információkat egy infografikán keresztül.
Elérhető
Az internet mindenki számára elérhető, így könnyedén találkozhatunk infografikákkal. Ha keresünk, a keresőmotorokat használjuk, amik szöveges és képes találatokat is adnak a keresésekhez. Bármilyen eszközt is használunk, megtaláljuk. Akár ki is nyomtathatjuk.
Meggyőző
Meggyőzőbb és erősebb a befolyása. Mivel egyedülálló módon mutatja be az információt és világos elrendezésű, könnyen meggyőzi az olvasókat. Az olvasók ebben a formában kevésbé kételkednek az adatokban. Persze, hiszen senki nem pazarolja az erejét olyan infografika designjára, ami hazug információkat tartalmaz.
Emlékezetes
Az élénk színek, grafikonok és formák megkönnyítik, hogy emlékezzünk az infografikákra. Ne feledjük, egy képet könnyebb felidézni a memóriából. Ezért is hatékonyak a televíziós reklámok, a vizuális megjelenítés az oka. Az infografikák hasonló hatást fejtenek ki.
Könnyen közvetít információt
Az infografika könnyen továbbítja az információkat. Nehezebb félreértelmezni, mert jól reprezentálja a tényeket és számokat. Az adatok gyakran félrevezetőek, de az infografika pont ezen a ponton több.
Miben több mint egy egyszerű kép, vagy táblázat?
A weboldal betűtípusának megváltoztatása javíthatja a bejegyzés olvashatóságát, de csak meghatározott mértékben. Néha egy jobb stratégiára van szükségünk az olvasó figyelmének megtartásához – az infografika erejére:
– az infografika azonnal megragadja az olvasók figyelmét: Egy letisztult design csodákra képes. Törekedjünk jól illeszkedő színpaletta, ízléses betűtípus, egyedi grafikák és képek, világos tagolás használatára, a szöveg-kép megfelelő arányára, így nagy befolyással lehetünk az emlékezhetőségre.
– az infografikák jobb megoldások a kevésbé izgalmas iparágak számára: Az unalmas, közhelyek információk érdekesebbé tehetők, ha egy nem hagyományos, vizuálisabb formában mutatjuk be őket.
– könnyebben elmagyarázhatjuk vele a nehezen érthető dolgokat. Ha a szavak túl kevesek, a képek sokkal hatékonyabban segíthetnek bemutatni a teljes képet.
– az infografikák gyakran mutatnak érzéseket és széles körben elterjedt nézet, hogy a meggyőzés művészete erős érzelmeket idéz elő a közönségben.
– az infografika nagyobb eséllyel terjed el. A magas olvashatóság és a vizuális vonzerő miatt az emberek nagyobb tömege számára elérhető és így nagyobb valószínűséggel fogják megosztani.
– az infografikák hosszabb élettartamúak. Egy jó infografikát akár évek múltán is újra megosztanak.
– az infografikával szélesebb közönséget érhetünk el. Ha kizárólag a célközönségünknek hozunk létre egy tartalmat, az néha korlátozza az online láthatóságot. Olyan emberek elérése, akik nem érdekeltek a termékben/szolgáltatásban, aligha növeli az eladást, de javítja az online láthatóságot és közvetetten segít elérni a célközönséget is.
Miért nélkülözhetetlen az infografikák egy sikeres SEO kampányhoz?
Az információs túlterheltség korában élünk. Megtanultuk áttekinteni egy cikk vagy blogbejegyzés kulcspontjait, és ha túl bonyolultnak, zavarosnak vagy túl hosszúnak találjuk őket, kilépünk az oldalról. Annak érdekében, hogy versenyképesek maradjunk, alkalmazkodni kell a digitális világ változásaihoz.
Hogyan kapcsolódik az infografika a SEO-hoz?
A SEO növekszik, már sokkal több dolgot foglal magában, mint az oldal módosításai és a generikus bejövő linkek. Az olyan tényezőkre, mint a visszafordulási arány, az oldalon töltött idő és a bejövő linkek minősége ma már fontos nagyon figyelni.
A SEO kampány kulcsterületei:
- oldalon belüli ‘tuning’ és optimalizálás
- egyedi, minőségi tartalmak készítése
- releváns linkek szerzése
- erős közösségi média jelenlét kialakítása
Egy sikeres SEO kampánynak az alábbiak pozitív eredményei lehetnek:
- növekvő weboldal forgalom
- releváns linkek számának növekedése
- növekvő social média elkötelezettség
- leadek és konverziók számának emelkedése
- márkaismertség erősödése
- növekvő hírnév
Mindehhez mi köze az infografikának?
Egy mesterien kialakított infografika a 4-ből 3 fő ponton segíthetni a SEO kampányt:
- tartalom: az infografika egyedi, értékes tartalmat ad a weboldalhoz. Ezek tanítanak, szórakoztatnak, növelik az ismertséget és az olvasói elköteleződést.
- közösségi média: minél jobb az infografika annál valószínűbb, hogy mások megosztják a közösségi médiában
- linkek: ha az olvasók elkezdenek beszélni az infografikáról, nagyobb a valószínűsége, hogy bloggerek, újságírók, rendszeres online felhasználók mélyebben szeretnének beszélni róla. Lehet, úgy döntenek, hogy felteszik a saját oldalukra vagy megosztják véleményüket az témával kapcsolatosan.
Infografikával tehát hármat kapunk egy áráért. Elérhetjük vele a SEO kampányunk céljait és növekvő forgalmat, márkaismertséget, több konverziót és több lead-et szerezhetünk vele.
Alább egy példa infografikára.. mennyivel vonzóbb így, mint a fenti sima szöveges változat, ugye? : )
Source: naldzgraphics.net ; piktochart.com/blog