Hogyan készítsünk olyan termékoldalt, ami konvertál? | Weboptim
Sok e-kereskedelmi vállalkozás úgy gondolja, hogy a termékoldalak csak a nagy felbontású képekről, részletes leírásokról szólnak. Pedig egy hatékony e-kereskedelmi termékoldal megragadja a közönség figyelmét, és úgymond kényszeríti őket, hogy fizetős ügyfelekké konvertáljanak.
Mely elemek fontosak a termékoldalakon?
A termék URL-t prioritásként kell kezelni
Az első kritikus dolog: az optimalizált termék URL. Sajnos, sok e-kereskedelmi oldal van, amely nem veszi figyelembe, hogy az URL is a termékoldal része (majdnem az egyik legfontosabb).
2 különböző URL típus van:
Vajon melyiket választják a felhasználók? Természetesen az elsőt, ami világosan mutatja, hogy a linkre kattintva közvetlenül a női cipők oldalon landolunk. A második URL úgy tűnik, hogy egy kategória oldalra visz, ahol vagy találunk női sportcipőt vagy nem. (nem világos, hogy férfi vagy női termékeket kínál.)
Tanulság: A SEO barát URL-ek nem csak azért fontosak, mert javítják a helyezéseket a keresőkben, hanem alapvető kérdésekre is választ adnak a vásárlás kezdeti szakaszában.
Az URL egy egyértelmű jelölést kell, adjon arra, hogy a felhasználó hol fog landolni kattintás után, az oldalnak relevánsnak kell lennie a keresési kifejezéshez.
Ügyeljünk a termék címre
A frappáns és vonzó címek jelentősen növelhetik a kattintások számát. A címnek SEO barátnak kell lennie, de nagyon vékony a határ SEO barát cím és túloptimalizált cím között.
Tanulság: A címek fontosak a keresőrobotoknak, de ugyanilyen fontosak a célközönség számára is. Győződjünk meg róla, hogy a termékoldal jól átgondolt, releváns és 65 vagy kevesebb karakterben az egész üzenetet átadja.
Mindig magas minőségű képeket használjunk
A weboldal kép szakasza az egyik legfontosabb rész a termékoldalon, mert biztos, hogy megragadja a látogatók figyelmét (feltéve, hogy jól felépített). Minél tisztább a termékkép, annál nagyobb érdeklődést érhetünk el vele a felhasználókban.
Tippek:
– kép méret: akkora legyen, hogy a látogatók egyszerűen láthassák, tudják mit fognak kapni, ha megrendelik. Azok a képek, amik túl kicsik vagy túl nagyok negatív hatással vannak a felhasználói élményre, emiatt elhagyhatják az oldalt. A legjobb, amit tehetünk, ha azonos méretű képeket használunk és lehetővé tesszük a látogatóknak a nagyítást.
– több különböző szög: ha azt szeretnénk, hogy a felhasználók megvásárolják a termékünket, ösztönözni kell őket. A normál képek kétdimenziósak. Ha több szögből mutatunk képeket, realisztikusabb képet adhatunk a termékről a potenciális vásárlóknak. Elektronikai termékek esetén (telefon, laptop, tablet), fontos hogy több oldalról mutassuk be a terméket, így lesz csak látható a szélessége, a hosszúságú, hogyan néz ki közelről.
Tanulság: Amikor optimalizáljuk a termékoldalt, győződjünk meg róla, hogy a termékképek magas minőségűek és elérhetők különböző nézetekben. Ez lehetővé teszi, hogy a látogatók ne csak lássák, hogy néz ki a termék, hanem virtuálisan átéljék az érzést is, ezáltal növekszik annak a valószínűsége, hogy fizető ügyfelekké válnak.
Termék-videók
Egyszerű, és egyre népszerűbb az e-kereskedelemben. Akár szeretjük, akár nem, a videók gyors eladásokhoz vezetnek.
Tanulság: A termékoldalakra termékvideókat elhelyezni egy ütőkártya, ami elvezethet a jobb konverziókhoz. Ha szkeptikusak vagyunk, figyeljük a konverziók alakulását.
Legyünk kreatívak a termékleírás megadásakor
A termékleírás két szempontból fontos. Egyrészt segíti a SEO-t: egyedi, minőségi és kulcsszó központú leírással, nagyobb eséllyel érhetünk el jó helyezést a keresőkben. Másrészt egy jól megírt termékleírás vonzza a látogatókat, és ösztönzi őket arra, hogy vásárlókká alakuljanak.
Ha az oldalunk több 1000 terméket tartalmaz, nagy kihívást jelent, hogy egyedi és minőségi termékleírásokat írjunk. A feladat leküzdése frusztráló lehet, de szükségünk van rá, vagy jelentős mennyiségű potenciális látogatót veszíthetünk el.
Még ha a célközönségünk több ezer szavas leírást is el tud olvasni, akkor is inkább 60-80 szóban mutassuk be a terméket és a többit rejtsük egy “tovább” gomb alá.
Tanulság: A következő néhány tippet tartsunk észben, amikor e-kereskedelmi oldalhoz készítünk termékleírásokat:
- egyedi tartalmat kell készítenünk, ami ösztönzi a látogatókat, hogy vásároljanak
- ne másoljuk le a termékleírást a gyártó weboldaláról
- vagy fektessünk időt minden egyes termék leírásának elkészítésére vagy vegyünk fel egy tehetséges embert, aki tud segíteni benne
Adjunk meg mennyiségi és szín választási opciókat
Ha nem elérhető vagy nehéz megtalálni, sokan visszafordulhatnak. Fontos, hogy a felhasználó könnyen megtalálja, és tudjon akár több terméket venni egy időben, ahelyett hogy arra kényszerítjük, hogy jöjjön vissza, és vásároljon újra.
Ha van egy termékünk, ami több színben elérhető, egy termékként mutassunk meg az oldalon színválasztási lehetőséggel, ne pedig három különböző termékként.
Tanulság: Az ideális termékoldal nem jelent frusztrációt a felhasználóknak.
A felhasználói értékelések csodákra képesek
Két különböző gondolkodásmód van az e-kereskedelemben az értékelések tekintetében.
- Az egyik nézet szerint nincs szükség értékelési részre a termékoldalon, mert a legtöbb ember nem hagy értékelést és az üres értékelés mező pedig nem rokonszerves.
- A másik nézet alapján sokan úgy gondolják, hogy kellene felhasználó értékelés rész, mert ez további egyedi tartalmat biztosít az oldalon.
A fentiek egyike sem a helyes módszer. Az alábbi stratégiát használhatjuk:
- küldjünk minden boldog ügyfélnek egy e-mailt és ajánljunk neki 10-20% kedvezményt, ha hajlandó egy valódi értékelést írni a termékhez a korábbi vásárlásáról.
- ösztönözzük a vásárlókat, hogy hagyjanak véleményt a különböző termékoldalakon és ezt jutalmazzuk.
Tanulság: A termék értékelések fontosak, hiszen erősen befolyásolhatják a látogatók vásárlási döntését, de egy újabb bővítménnyel elhelyezni az oldalon hiba lehet. Az ötlet az, hogy ki kell építeni egy okos stratégiát és beállítani szükség szerint.
Ne feledkezzünk meg a közösségi megosztás gombokról
Jól látható és könnyen használható közösségi megosztás gombokat alkalmazzunk, ami ösztönzi a felhasználókat arra, hogy megosszák a terméket a társadalmi közegükben. Ez nem csak a látogatók számát növeli, hanem a visszatérő közösségi forgalom több konverziót hozhat az oldalon.
Tanulság: Ösztönözzük a látogatókat, hogy megosszák a termékoldalunkat, és a megosztókat néha jutalmazzuk meg.
Bánjunk okosan a “kosárba” gombbal
Ez a legfontosabb elem az oldalon a konverzióoptimalizálás szempontjából. A „kosárba” gomb legyen könnyen megtalálható (különben potenciális vásárlókat veszíthetünk el).
Tanulság: A “kosárba” gomb tűnjön ki a weboldal színsémájából, így a felhasználók könnyen azonosíthatják és továbbléphetnek a vásárlási folyamatban.
Kereszt- és felülértékesítés
Mindig elhelyezhetünk a termékoldalon részeket, amelyek segíti a keresztértékesítést és upsell-t, ami a legtöbbet hozza ki a vásárlókból.
Tanulság: Fontoljuk meg, hogy kapcsolódó termékeket mutassunk a termékoldalon, hogy a felhasználó meg tudja vásárolni vagy a kapcsolódó terméket csomagban vehesse meg.
Egy e-kereskedelmi oldal nem teljes élő chat funkció nélkül
Ha egy olyan vállalkozás vagyunk, amely több különböző országban kínál termékeket, próbáljunk ki egy élő chat szoftvert, ami több nyelvet támogat és segíti a kapcsolatok kiépítését a külföldi ügyfelek számára.
Tanulság: Tényleg szükség van élő chat-re az oldalon? Egy e-kereskedelmi üzletnek el kell gondolkodnia ezen a kérdésen, mert lehet, hogy érdemes befektetnie egy ilyen szoftverbe.
Árazás
Nincs olyan komoly e-kereskedelmi weboldal a világon, ami nem ad meg árat a termékoldalon vagy nehezen megtalálhatóvá teszi. Tehát akár ez is szerepelhetne az első helyen.
A következő néhány dolgot kell megfontolni:
- az árak egyértelműek és könnyen olvasható legyenek
- a legmegfelelőbb árazási stratégiát használjuk (kísérletezzünk különböző beállításokkal és figyeljük a konverziós arányt)
Tanulság: Az árak egyszerűek, egyértelműek és olvashatóak legyenek. Próbáljunk ki különböző technikákat, amik működnek az iparágban. (pl: 9-es szám technika, tömeges megrendelés esetén kedvezmény, stb.)
Legyünk megbízhatóak
A vásárlási kör egy egyszerű kérdéssel kezdődik és továbbhalad, amint ez megválaszolásra került. Miközben a potenciális vásárlók a termékoldalakon böngésznek, a legfontosabb kérdés, ami átfut az agyukban: miért kellene megbíznom ebben a cégben?
Fontos, hogy a termékoldalon legyen valamilyen bizalmi jel, de hogy hová tegyünk az trükkös kérdés és csak A/B teszteléssel lehet pontosan eldönteni. Próbáljunk meg bizalmi jeleket elhelyezni az oldal különböző részein és teszteljük őket, hogy melyik helyen működik jól a célközönségünk esetében.
Tanulság: A minőségi bizalmi jelek fontosak és szükséges beépíteni őket az e-kereskedelmi weboldalba az üzleti konverziók növelése érdekében.
Oldalbetöltési idő
A lassú weboldal megöli a SEO-t, és drasztikusan lecsökkenti a konverziókat.
Minden másodperc számít: az átlagos felhasználók türelmetlenek, és nem várnak, ha sokáig tölt az oldal. A legtöbben 6-10 másodpercet hajlandók várni mielőtt kilépnek.
Tanulság: Az e-kereskedelemben minden másodperc fontos. A termékoldalak egyszerűek legyenek. A vásárlóknak nincs türelmük a lassú honlapokhoz.
Mobil
Ha termékoldalunk nem mobilbarát, akár a potenciális vásárlók 50%-át is elveszíthetjük.
Minden fenti tényező vonatkozik mobil weboldalra is: az emberek még inkább zavartak mobileszköz esetén, így tömör, világos üzeneteket használjunk és nagy, könnyen olvasható betűtípus választása a legjobb megoldás.
Summary
A termékoldalak gyakran elhanyagoltak, mert a vállalkozások a long-tail kulcsszavak optimalizálására törekednek a felhasználók kárán. Ne kövessük el ezt a hibát. Fókuszáljunk a termékoldalak optimalizálásra miközben szem előtt tartjuk a felhasználói élményt, és így valószínűleg magasabb konverziós arányt érhetünk el.
Source: moz.com