Weboptim – Weblapelemzés | Weboptim
Az internet, mint reklámozási felület – szemben a hagyományos reklámfelületekkel – lehetőséget ad a vásárlói reakciók teljes körű rögzítésére, elemzésére. Minden, a weblapon bekövetkező változtatás mérhető eredményt hoz – ráadásul a negatív vagy pozitív hatás a legtöbb esetben azonnal mérhető.
A helyes következtetések levonásához mindenekelőtt tudnunk kell, mi és miért történik a weboldalunkon. A site tényleges működésén alapuló, releváns statisztikák alapján elemzést készítünk az oldal gyenge pontjairól, majd javaslatot teszünk a feltárt problémák orvoslására – a minél nagyobb mértékű bevétel-növekedés érdekében.
Néhány jellemző kérdés, mellyel foglalkozni szoktunk honlapelemzés esetén:
- Mennyi időt töltenek a látogatóink a weboldal egyes részein?
- Mi érdekli őket? Mit kellene a site-on megváltoztatni – illetve mit érdemes feltétlenül megtartani?
- Kik a mi vásárlóink? Honnan jönnek – milyen oldalakról, milyen keresőkből és milyen szavakra keresve?
- Hol érdemes többet költeni? Hogyan osszuk el a marketing keretet úgy, hogy az a legtöbb bevételt eredményezze?
- Hol érdemes hirdetni még?
- Hogyan lehet több vásárlónk?
- Hogyan tudjuk a ROI-t (Return On Investment) magasan tartani?
Bármilyen meglepően hangzik is, a céges weblapok nagy részének nincs pontosan megfogalmazott célja. Nyilvánvalóan nem mindegy pedig, hogy az adott oldalon – vagy annak egy adott szekciójában – például online vásárlásra akarjuk ösztönözni a felhasználókat vagy regisztrációra, esetleg arra, hogy ők is tartalmat generáljanak.
Ha a célt definiáltuk, már “csak” azt kell megállapítanunk, hogyan érhetjük el a lehető legkevesebb pénzből a legtöbb látogatónál ezt a célt. Cégünk vállalja, hogy elemzései
alapján tervet készít a weblap hatékonyságának növelése érdekében.
Weblap használhatósági tesztünk:
Other interesting facts:
The online content strategy and its steps
LongClick!! – Ha van weblapod tudnod kell mi ez!