10 Adwords riport, amit mindenkinek ismerni kell | Weboptim

Adatelemzés során gyakran figyelmen kívül hagyjuk a PPC adatokat.

Az Adwords Jelentésszerkesztő azonban könnyebbé tette az adat-vizualizációt, mint valaha volt. Az alapjelentéseken túl lehetőséget ad egyéni grafikonok és diagramok létrehozására is, ami nagyon hasznos lehet a PPC elemzők számára.

 

Az alábbiakban bemutatjuk a 10 leghasznosabb grafikont belőle.

1. Kampány teljesítménye az idő folyamán

Gyakran látjuk, hogy a fiók teljesítménye ingadozik, kampányok, hirdetéscsoportok vagy kulcsszavak szintjén. A jelentés segítségével minden kampányt egy trendszerű grafikonon ábrázolhatunk, így gyorsan meghatározhatjuk, hogy melyik teljesít a rosszul.

 

Ha egyszer azonosítottuk a gyengébb kampányokat, mélyebbre áshatunk egy hasonló jelentés segítségével (hirdetéscsoport vagy kulcsszó szinten). Mindenképpen használjuk ezt a jelentést a kampányváltozások figyelése érdekében.

 

Kampány teljesítménye az idő folyamán

 

2. Keresési kifejezések az idő folyamán – fiók szinten

A keresési kifejezések és az általános egyezésű kulcsszavak átfedése sok bonyodalmat okozhat. Ez a jelentés visszamegy az alapokhoz, független a kulcsszó szerkezetétől vagy az egyezési típustól. Összesíti a különböző hirdetéscsoportokban található keresési lekérdezéseket és egy trendet mutat a legnépszerűbb lekérdezésekre.

 

Nagyszerű módja annak, hogy figyelemmel kísérjük a legfontosabb keresési kifejezéseket, miközben új ötleteket is szerezhetünk belőle a hirdetésszövegekre, kulcsszavakra vonatkozóan.

 

Keresési kifejezések az idő folyamán - fiók szinten

 

3. Keresési kifejezések az idő folyamán – egyezés alapján

A keresési kifejezések elemzés az általános és kifejezés-egyezés típusú kulcsszavakhoz alkalmas. Megállapíthatjuk melyik keresési kifejezések trendje emelkedik. A gyengén teljesítő kifejezéseket negatív listára tehetjük vagy a feljövő kulcsszavakat még a versenytársak előtt megragadhatjuk.

 

Különösen hatékony az “ügyfélszolgálati” kulcsszavak meghatározásában (olyan szavak, amit akkor írnak be a felhasználók, ha szolgáltatásleállás van).

 

Keresési kifejezések az idő folyamán - egyezés alapján

 

4. Megjelenítések megoszlása eszközök szerint az idő folyamán

Ha a hirdetések a felső három pozícióban jelennek meg, akkor érdemes megnézni a megjelenítések részesedését eszköz szerint. A Google folyamatosan változtatja az adott aukcióban résztvevő hirdetéseket a lehető legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében.

 

Ennek eredményeként, a megjelenítési arány ingadozó lehet. A megjelenítések fele ma már mobil eszközön történik, a hirdetők nem engedhetik meg maguknak, hogy figyelmen kívül hagyják a megjelenítési arányt bármilyen eszközön.

 

Megjelenítések megoszlása eszközök szerint az idő folyamán

 

5. Költség és teljesítmény területenként

A keresési volumen, a verseny és a felhasználó szándéka területenként változó. A földrajzi szegmensek lehetővé teszik, hogy megértsük, hogy az egyes régiók hogyan teljesítenek. Felhasználhatjuk ezeket a jelentéseket a földrajzi ajánlatmódosítók meghatározásához.

 

Költség és teljesítmény területenként

 

6. Kattintás típusa szerinti lebontás

Milyen típusú kattintásokat szerzünk? Ha használunk hirdetésbővítményeket, ebben a jelentésben látszódni fog. Ne feledjük, hogy a bővítményeket rendszeresen ellenőrizni kell, csakúgy, mint a hirdetésváltozatokat.

 

Kattintás típusa szerinti lebontás
 

7. Analytics mutatók jelentés

A Google Analytics adatok jó iránymutatók, ha az Adwords konverziók nem állnak a rendelkezésünkre. Összehasonlítva a munkamenetek időtartamát és az oldal/munkamenet számot többet tudhatunk meg a konkrét szándékról.

 

Analytics mutatók jelentés

 

8. Megjelenítések egyezési típus szerint

A hirdetések kellőképpen relevánsak a felhasználók számára? Több megjelenítést lehet elérni pontos egyezésű kulcsszavakkal, ilyenkor magasabb a relevancia, amikor a kereső a megfelelő hirdetést összeveti a keresési szándékkal.

 

Ha a kattintások nagy százaléka általános vagy kifejezés-egyezéses kulcsszavakból származik, akkor mélyebbre kell ásni.

 

Megjelenítések egyezési típus szerint
 

9. Kattintás típusa eszköz szerint

A mobil felhasználók információkat akarnak, amilyen gyorsan csak lehet, és ebben a hirdetésbővítmények hasznos segítséget nyújtanak az apró kijelzőn. Fontos összehasonlítani a kattintások típusát eszköz szerint. Ha nem látjuk a különböző típusú kattintásokat mobilon, ellenőrizzük a hirdetésbővítményeket.

 

Ha azt látjuk, hogy az Adwords jóváhagyta őket, de mégis alul teljesítenek, próbáljunk külön mobil belső linket létrehozni. Ez különválasztja a mobil bővítményeket, ami lehetővé teszi, hogy kifejezetten az útközbeni felhasználókhoz szóljunk és javíthatja a hirdetéseink relevanciáját is.

 

Kattintás típusa eszköz szerint

 

10. Teljesítmény hét napja és nap órája szerint

A felhasználói szándék és a verseny nagyon változó lehet egész héten… A CPC és a pozíció jelzi, hogy melyik időpontokban ingadozik a verseny. A konverziós arány és a munkamenet időtartama mutatja a szándékot. Az eredmények alapján, beállíthatjuk a hirdetésütemezést és az ajánlatkorrekciókat egész hétre. A vásárlási szándék általában hétvégén más, mint hét közben.

 

Teljesítmény hét napja és nap órája szerint

 

 

Összefoglalás

Az Adwords Jelentésszerkesztő az egyik leghasznosabb fejlesztés az Adwords felhasználói felületén, az utóbbi éveket tekintve. Az adatmegjelenítése rendkívül hatékony módja annak, hogy azonosítsuk a fiókban lévő lehetőségeket. A mutatók, dimenziók és szűrők pedig lehetővé teszik, hogy többféleképpen szemléltessük az adatokat.

 

 

Forrás: ppchero.com

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!