10 SEO mítosz | Weboptim

Mindig voltak és lesznek olyan emberek, akik úgy gondolják, jól értenek a keresőoptimalizáláshoz, mert van egy ismerősük/rokonuk, aki a marketing világában dolgozik.

Legtöbbjük azt gondolja, hogy a SEO csak egy városi legenda.

 

 

Mik a leggyakoribb tévhitek a SEO-ról?

1. A keresőoptimalizálás átverés

A SEO, mint marketing stratégia, következetes alkalmazásával látványos eredményeket lehet elérni a weboldalforgalom növekedésében. Sajnos sok vállalkozó ígér különféle profi SEO szolgáltatásokat, de valójában nem csinálnak ezután semmit.

 

Mindannyian tudjuk, hogy nincsen gyors és könnyű győzelem kevés erőfeszítéssel.

De persze vannak olyan különleges esetek, amikor az oldal megfelel minden SEO kritériumnak, és csak technikai problémák adódnak.

Más esetekben, a SEO valós erőfeszítést és elkötelezettséget kíván, ami a forgalom növekedése mellett további eredményeket is hozhat.

 

2. A Google majd kitalálja

Sok webmester azt várja, hogy a keresőmotorok majd elvégzik a SEO-t helyettük. Számos webmester és fejlesztő beleesik abba a tévhitbe, hogy ha ő legenerál annyi URL-t a Google keresőrobotjainak, amennyit csak lehet, az algoritmus majd mágikus módon értékes látogatókat vezet ezekre az oldalakra.

Valójában a kevés aloldallal rendelkező stie-ok is ugyanúgy elvárják, hogy a Google optimalizáljon helyettük.

 

A Google okos. A keresőmotorok igyekeznek utánozni az emberi viselkedést a tartalmak értékelésekor (és az emberek nem szeretnek több millió duplikált oldal látni) és emberi jeleket (linkek, like-ok, stb) használnak fel a rangsoroláskor. Ezért minden oldalnak egyedinek, értékesnek kell lennie.

google keresés

3. A SEO egyszeri

Néha észrevehetjük, hogy az organikus forgalom idővel csökken. Ha nem teszünk néha erőfeszítéseket, akkor várhatóan ez fog történni. A folyamatos keresőoptimalizálás lényeges, mert:

 

  • a linkek elvesznek
  • új tartalmak kerülnek fel a webre
  • az algoritmusok fejlődnek
  • a versenytársak megerősödnek
  • a tartalmak elavulttá válnak

Kis oldalak esetében nincsen szükség folyamatos keresőoptimalizálásra, de évente 2-3 alkalommal érdemes “valamit” csinálni.

 

4. A linképítés halott

2015 februárjában olyan hírek jelentek meg, hogy a linképítés olyan dolog, amitől óvakodni kell – sokkal többet árt, mint használ. Sokan tévesen értelmezték a híreket, és úgy gondolták a linképítés minden formája rossz, szabályellenes, és a Google büntet érte.

 

De valójában semmi sem változott a linkminőség és a linkszöveg keresési algorimus-beli értékelésében. A white-hat linképítés legitim és kipróbált marketing gyakorlat.

 

A manipulatív linképítés az, amitől óvakodni kell. A nem relatív oldalon található hivatkozások, skálázott megjelenés, fizetett linkek, azok a módszerek, amikett a Google büntet.

 

5. Első akarok lenni a kulcsszavamra

Egy adott, általános kulcsszó hiába hoz jelentős forgalmat a weboldalra, közel sem lesz olyan eredményes, mint a fókuszált tartalommal rendelkező long tail kulcsszavak.

 

Ha egy adott téma köré összpontosítjuk a tartalmat, a long tail kulcsszavakból összességében sokkal több látogató érkezhet. A varázslat akkor történik, amikor a felhasználók azért érkeznek a weboldalra, mert a tartalom illeszkedik az igényeikhez, de a keresésük nem feltétlenül egyezik meg a megfelelő kulcsszavainkkal.

növekedés
 

6. A Google utálja a keresőoptimalizálást

Kettejük kapcsolata sokkal árnyaltabb.

 

  • A Google szerint a SEO potenciálisan javíthatja a weboldalt, a SEO ügynökségek pedig hasznos szolgáltatásokat nyújtanak.
  • A Google közzétette saját SEO útmutatóját.
  • a Google Analytics számos SEO jelentés elkészítését segíti.

Úgy tűnik tehát, hogy a Google ösztönzi a SEO-t, de a manipulatív keresőoptimalizálást szinte biztosan nem támogatja. Az ilyen módszereket alkalmazók hamis népszerűség és hibás relevancia jelek segítségével próbálják becsapni a keresőket a jobb helyezések elérése érdekében.

 

7. A SEO halott a Google Answers miatt

Ijesztő, hogy néha, amikor beírunk a Google-be egy kérdést, már rögtön a választ is láthatjuk, anélkül hogy rá kellene kattintanunk egy linkre. A Google olyan témákban, mint időjárás, jelzálog kalkulátor, dalszövegek már teljesen átvette az irányítást a keresések során.

 

Érdemes szem előtt tartani, hogy az internetes keresések száma folyamatosan nő, különösen a mobil szektorban. A keresési eredmények azonban csak körülbelül 5%-a kerül a válasz boxba.

Az emberek válaszokat keresnek, de egyelőre ezeket a weboldalon szeretnék elolvasni.

 

8. A SEO csak trükk

A trükk hagyományosan valami rosszra utal. A probléma, hogy a legtöbb fejlesztő, marketing menedzser annyit hall a SEO-ról, hogy valami olyasmi, hogy több kulcsszót kell elhelyezni a title tag-ben. Ha csak ennyi lenne, tényleg lehetne trükknek nevezni.

keresőoptimalizálás
Az igazi SEO azonban a tartalmat egységgé szervezi és jobb böngészési élményt eredményez. Ez magában foglalja a következőket:

 

  • felhasználói igényekhez passzoló tartalom létrehozása
  • a tartalom megismertetése az emberekkel és a keresőrobotokkal egyaránt
  • az elérhetőség javítása a struktúrán és a felhasználói élményen keresztül
  • az adatok strukturálása
  • a social szabályoknak megfelelő optimalizálás
  • keresési jelenlét javítása
  • technikai sztenderdek használata a megfelelő közönség eléréséhez
  • a weboldal teljesítményének javítása optimalizálás segítségével
  • tartalom megosztása a célközönséggel, linkeken és említéseken keresztül

Ezek mindegyike önmagában is értékes. Az optimalizálás során gyakran észre sem vesszük, hogy valójában SEO tevékenységet végzünk.

 

9. Page Rank

A Page Rank lehetővé teszi a Google részére, hogy felmérje a weboldalak népszerűségét. A Page Rank a Google algoritmusának mindig része volt és lesz is – bár jelentősége csökkent.

Miért rossz mítosz?

 

  • Toolbar PageRank – valószínűleg soha nem frissítik újra
  • Csak gyengén korrelál a google helyezésekkel
  • Könnyű manipulálni

10. A social tevékenység nincs hatással a SEO-ra

A Google azt állítja, hogy nem használja a Facebook like-ok vagy Tweet-ek számát a weboldalak rangsorolásakor. Ezért a social aktivitás nem számít SEO-nak. Az igaz, hogy a Facebook megosztások vagy Twitter követők közvetlenül nincsenek hatással a keresési rangsorra.

De másrészről, a sikeres social tevékenység erős másodlagos hatást gyakorolhat a SEO eredményekre. 2 dologban segíthet:

 

  • felderítés és indexelés
  • tartalomelosztás, ami linkekhez és megosztásokhoz vezet

A hatásos social aktivitás a tartalmat az emberekhez vezeti, növeli a látogatószámot, az elkötelezettséget, a brand jeleket. Végül, az emberek egyre nagyobb számban meglátogatják a tartalmat, ami linkeket és további megosztásokat eredményezhet, és a kör folytatódik tovább. Minden másodlagos hatás javítja a SEO eredményeket.

 

Ezeken felül természetesen még számos mítosszal találkozhatunk a keresőoptimalizálásról. 

Forrás:moz.com

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!