7 kritikus SEO hiba e-kereskedelmi weboldalaknál | Weboptim

Az online kereskedők gyakran azt gondolják, hogy csak kilistáznak több száz vagy ezer terméket az e-kereskedelmi oldalukon, és a keresési forgalom máris növekedni is. Ez azonban messze áll a valóságtól.
A szomorú tény az, hogy e-kereskedelmi oldalakat sokkal nehezebb optimalizálni, mint a blogokat vagy néhány oldalas weboldalakat. Azáltal, hogy sok termék van, ami ráadásul folyamatosan változik (bekerül, kikerül), számos probléma merülhet fel, ami a SEO-t megnehezítheti.

 

Elhoztunk 7 SEO problémák, ami gyakran felmerül e-kereskedelmi oldalaknál:

1. Termékleírás hiánya

Sajnos a termékleírás teljes hiánya gyakorlatilag véget vethet annak, hogy az oldal a Google első 10 találatában szerepeljen, még alacsony frekvenciájú keresések esetén is.
Tehát győződjünk meg róla, hogy a termékoldalak tartalmaznak leírást.

 

Egy jó módja annak, hogy mérjük, mennyi egyedi tartalomra van szükség, ha megszámoljuk egy üres termékoldal alapértelmezett szavainak számát. Számoljunk össze minden szót, amit a navigációban, oldalsávban, láblécben vagy egyéb szövegben használunk az üres termékoldalon.
Győződjünk meg róla, hogy a szövegünk meghaladja ezt az alapértelmezett szószámot.

 

Természetesen minél több egyedi szöveget írunk a termékleírásban, annál jobb SEO eredményeket érhetünk el vele. A következőket tartsunk szem előtt:

  • csak minőségi tartalmat írjunk, ami segíti a látogatókat a vásárlási döntésben
  • ne másoljunk tartalmat más weboldalakról – a keresőmotorok meg fognak büntetni érte
  • tesztelhetjük, hogy milyen hosszúságú leírás segíti a legjobban a konverziót – de a túl hosszú tartalom árthat

termekleiras
 

2. A gyártó termékleírásának használata

Ha azt akarjuk, hogy a keresőmotorok kiszűrjenek minket, csak adjuk meg a gyártó termékleírását. Ez a művelet garantálja, hogy ki leszünk tiltva a keresőkből.
A gyártók ezeket a leírásokat kiosztják webáruházaknak. És legtöbbjük meghagyja a szöveget eredeti formájában. Mindez azt eredményezi, hogy számos nem egyedi tartalom lesz elérhető a neten, amit a Google kiszűr. Ami még nagyobb hibává teszi ezt az egészet, hogy ezek, a gyártó által készített leírások általában nem az értékesítést szolgálják.
A szabály a következő: mindig egyedi tartalmat készítsünk. Több ezer termék esetén ez ijesztő feladat persze. Ilyenkor érdemes megfontolni, hogy noindex címkét adunk azokhoz a termékoldalakhoz, amikhez nem tudunk egyedi tartalmat írni.

 

3. Termékértékelések hiánya

A vásárlók kb. 70%-a elolvassa a termékvéleményeket a weboldalon vagy fórumokban, mielőtt vásárol. Ez azt jelenti, hogy ha az oldalunk nem rendelkezik elég értékeléssel, a közönség egy nagy százalékát elveszíthetjük. Az értékelő oldalak könnyebben előre kerülhetnek a Google organikus találati listájában, mint az eladási oldalak.
Az a szép fogyasztói termékértékelésekben, hogy

  • egyedi tartalmat hoznak létre a weboldalunknak és ingyen van 🙂 Volt róla szó, hogy a nem egyedi tartalmat a Google büntetni és milyen nehéz egyedi tartalmat létrehozni. A termékértékelések megoldják ezt a problémát!
  • a termékoldalt “élő“-vé teszik, ami miatt többször megjelenhet Google keresés alkalmával.

termekertekeles
 

4. Nem optimalizált, a keresési igényeken alapuló termékoldal

Ügyeljünk arra, hogy figyelembe vegyünk a keresletet és a keresési kulcsszavakat, amit az emberek beírnak a keresőbe, amikor írjuk a címet, title tag-et és a termékleírásokat.
Ellenkező esetben előfordulhat, hogy olyan helyzet alakul ki, amiben olyan dolgot promotálunk, amit senki sem keres. Ez gyakori hiba sok terméket kínáló üzletek esetén.

 

Néhány tipp:

  • használjuk a termék nevét a title és H1 tag-ekben
  • használjuk a brand nevet a title és H1 tag-ekben
  • ne felejtsük el kitölteni a képek alt tag információit
  • ne halmozzuk a kulcsszavakat azzal, hogy a kulcsszó-kifejezést újra és újra ismételjük
  • soha, de soha nem használjunk iframe elemet a tartalom megjelenítéséhez. Győződjünk meg róla, hogy a tartalom valóban létezik az oldalon, azaz megjelenik.

5. Nem egyedi title

Egy másik problémát jelentenek nagy online áruházak esetén a duplikált title tag-ek. Törekedjünk az egyediségre, kerüljük az azonos title adatokat.

 

title
 

Persze nehéz egyedi title tag-eket készíteni, amikor ugyanazon márka számtalan termékét áruljuk vagy több különböző gyártók azonos termékeit. Elkerülhetetlenül ismételni fogjuk ugyanazt a kulcsszót újra és újra. A keresőmotorok tudatában vannak, hogy ez előfordulhat, és ezért összpontosítsunk arra, hogy egyedi title tag-et írjunk.
Sok online vásárló egy szó helyett egy kifejezést ír be kereséskor. Egy formula a jól működő title beállításokra: Modell | Termék típusa | Brand

 

6. Beszédes URL hiánya

3 fő ok van, amiért érdemes beszédes URL-eket használni:

  • szemantika: Egyszerűbbé teszi a vásárlóknak vagy keresőknek, hogy megtudják, mire számíthatnak, ha az URL-re kattintanak. Ha nagyon hosszú, számokkal és karakterekkel teli URL-t használunk, spamnek tűnhet.
  • kulcsszó és link: Van rá esély, hogy az URL-t más weboldal is használja majd. Helyezzünk el kulcsszavakat a link szövegében, ami visszamutat a főoldalra, ez jó hajtóerő lehet a helyezések javításához.
  • relevancia: Releváns kulcsszavak használata az URL-ben nagy erőt jelent a domain név számára. A Google kevesebb prioritást ad ugyan neki, azonban nem árt, ha a termékoldal URL-jében szerepelnek releváns kulcsszavak.

beszedes-url
 

7. Rengeteg duplikált tartalom

Nyomtatási oldalak, archivált tartalmak, tag-ek – ezek mind olyan dolgok, amik duplikált tartalmat generálnak, ezért jó, ha nem kerülnek bele az indexelésbe, vagy ha kizárjuk őket robots.txt segítségével. Ez fontos, hiszen az oldal büntetést szenvedhet el a duplikált tartalmak miatt.

 

Néhány tipp, hogy megszüntessük a duplikált tartalmakat:

  • Használjunk robots.txt fájlt, hogy blokkoljuk azokat a területeket, amik duplikált tartalmat generálnak, mint az archívum, tag oldalak, és néhány esetben még a kategória oldalak is.
  • Használjunk canonical tag-et, ami jelzi, hogy a weboldal melyik oldalait szeretnénk, ha a Google indexelné. Például ha a kosár oldal új URL-eket generál az értékelések és hozzászólások miatt, a canonical tag segítségével megmondhatjuk a keresőmotoroknak, melyik oldalakra figyeljenek.
  • Nofollow attribútumot adhatunk azokhoz az oldalakhoz, amik a duplikált tartalomra linkelnek. Azonban rendkívül ügyelnünk kell arra, hogy megtaláljunk minden egyes linket, amihez nofollow attribútumra van szükség (mert a Google meg fogja találni őket).

 

Az aranyszabály: a használhatóság a legfontosabb
A Google egy keresőmotor, ami nagyon aggódik a felhasználók és az ő keresési élményük miatt. Ezért a webshopunkat kényelmessé és hasznossá kell tennünk a látogatók számára, hogy tiszteletet nyerjünk. Ami jó és egyedi az ügyfeleknek, az a Google-nak is jó.
Az emberek minél több időt töltenek az oldalon és kevesebbszer kattintanak vissza a kereső találati oldalára, egy jel a Google felé, hogy jó helyre küldte őket.
Végül azok az emberek, akik kedvelik a weboldalunkat, és amit kínál, sokkal szívesebben linkelnek rá – és ahogy tudjuk, a linkek azok, amik a top helyre juttathatják a weboldalt.

 

 

Forrás: blog.kissmetrics.com

 

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!