Google Penguin 2 és a Linkprofil elemzés | Weboptim
A Google 2013 május 22-én egy újabb algoritmus váltással örvendeztette meg a publikumot. Erről a változásról szeretnék beszámolni. Mit tehetünk ez után? Ami régen működött és eredményt hozott az ma már nem, vagy csak alig hoz eredményt. Linkek értéktelenedtek el, weboldalak estek az éhhalál szélére. Na de mi is változott pontosan?
Másnéven: A Természetellenes linkek frissítése
Matt Cutts elmondása szerint a Google ezen frissítése a “természetes linkek” irányába mutat. Azokat a linkeket értékteleníti el az algoritmus, amelyek nem természetes módon képződtek. Ahhoz, hogy megállapítsuk, minket hol érint ez a kitétel, Linkprofil elemzést kell végrehajtani a weboldalon. Meg kell nézni, hogy a weblapunkra mutató linkek honnan érkeznek, mikor képződtek, milyen link szöveggel mutatnak ránk.
Matt Cutts a sitewide linkekről:
Ezen túl óvakodni kell az úgynevezett SiteWide linkektől, mert nem sokat érnek. Ezek azok a típusú linkek, amik a weboldalak alján vagy tetején, minden egyes oldalra kikerülnek. Ezt szokták alkalmazni a weboldal fejlesztők az elkészült weboldalak aljára téve linkjüket.
A Linkszövegek és a kulcsszavak vs. brand linkek
A nagy változást itt lehet igazán érezni, ugyanis eddig a relevanciát a Google a link szövegekben elrejtett kulcsszavakhoz kötötte. Ha a linkszöveg azt ígérte, hogy “klíma akciós áron”, akkor Google ez vette ígéretnek. Eddig! A Linképítés során ezt ki is használták a weboldal tulajdonosok és sok-sok ilyen ígérettel készültek a linkek. Ehhez képest a mostani frissítés inkább a brand linkeket részesíti előnyben.
A relevancia
Tanácsos elkerülni a nem releváns oldalakról történő linképítést, mert annak sincs túl sok értelme ezentúl. A relevancia eddig is nagyon számított, de ezt most még fokozták. Találtam például olyan weblapot “Robogó” kulcsszóra, aminek mindössze 22 domainről volt linkje és megelőzte azokat akiknek volt több száz hasonlója. A következő ábrán a Klíma kulcsszó elemzését láthatjuk:
A disavow tool
A frissítés kapcsán új eszköz került a Google palettájára. Ez az eszköz alkalmas arra, hogy “elmagyarázzuk” vele a Google-nek, mely linkeket nem szeretnénk ha figyelembe venne. Az algoritmus írásánál igyekszik a Google lehetőséget adni a javításra, ha egyszer már rosszat léptünk, mindig legyen egy újabb esély a javításra. Egy jó linkprofil elemzést követően megadhatjuk a linkek listáját, amit kérünk nem figyelembe venni. Persze ezt az eszközt is érdemes nagy körültekintéssel használni, mert a jó linkjeinket is könnyen kidobhatjuk vele.
Ami mostantól fontossá válik:
- Brandépítés jelentősége erősödik
- Több relevancia kevesebb linkmennyiség
- Tartalom marketing váltja fel a linképítést (LinkBait)
- Nő a felhasználói élmény fontossága
Ha tetszik a cikk: