Hogyan kezdjük linképítést egy teljesen új weboldalnak? | Weboptim
Amikor több hónapnyi tervezgetés és programozás után végre elkészül az új weboldalunk, nem dőlhetünk hátra elégedetten. Az igazi munka csak most kezdődik: a linképítés és a brand ismertségének növelése lesz az új célunk.
De hogyan kezdjünk neki?
Az új weboldalak esetében gyakran tapasztalni, hogy hirtelen nagy mennyiségű linket akarnak felépíteni, átgondolatlan stratégiával. Azonban ennek nincs értelme. Nem a linkek mennyisége számít, hanem a minőség – alacsony értékű oldalakra linket elhelyezni sokkal több kárt okozhat a későbbiekbe, mint amennyire hasznos.
Legyünk óvatosak!
Van néhány módszer, amit érdemes elkerülnünk:
- ne vásároljunk linkeket
- ne menjünk be linkcserékbe
- ne használjunk már meglévő linkhálózatot
- ne helyezzük el linket az összes linkgyűjtő oldalra
Akkor mit tehetünk?
A hagyományos linképítési stratégiák helyett napjainkban inkább a tartalommarketing és a brandépítés áll a középpontban. Új weboldal tulajdonosként azonban még nem áll rendelkezésünkre egyértelmű és hatékony linképítési módszer.
A következő néhány technikával növelhetjük a weboldalunk értékelését és hírnevét:
1. Legyél tartalomvezér
A linképítés mit sem ér a megfelelő tartalom nélkül. Ha szeretnénk linkeket szerezni, tartalomra van szükségünk. Olyanra, ami értékes a felhasználóknak.
2. Építs hálózatot
Az emberek hivatkoznak másokra – nemcsak egy weboldalra, hanem egy termékre, szolgáltatásra, vagy egy-egy cikkre is. A felhasználók legtöbbször olyan tartalmat osztanak meg, amiben megbíznak.
Néhány dolog, amit ennek érdekében tehetünk:
- Építs ki kapcsolatot az emberekkel, akik az adott témakör után érdeklődnek. Fontos, hogy tudomást szerezzenek rólunk, hiszen enélkül nem sokat ér a weboldalunk.
- Tarts fenn kapcsolatot más weboldalakkal. Amikor hivatkozunk egy íróra, vagy cégre, gyakran ismerjük is őket, hiszen egy iparágban tevékenykedünk. Vásárolunk egymástól, tanulunk egymástól.
- Fejleszd a hírnevet személyes kapcsolatok segítségével, kérj meg hozzád hasonló szakembereket, hogy biztosítsanak linket.
Ezek a szakmai jellegű kapcsolatépítési módszerek növelhetik az oldalunk erősségét, főleg egy jó tartalommal összekötve. A linképítés ebben a tekintetben természetesnek tűnik, de valójában egy komplex folyamat eredménye.
3. Építs személyes márkát
Ha egy márka ismert, sokkal nagyobb számú linket szerezhet. Az identitást azonban gyakran nehéz elválasztani a szakmai tevékenységtől, ezért a linkszerzéshez pozícionálni kell a márkát.
4. Használd a közösségi oldalakat
A social platformok aktív használata akár 30-40%-kal is megnövelheti weboldalunk forgalmát. Ha jobban belegondolunk, ez magas arány, főleg kisebb honlapok esetében.
Amikor az emberek megosztanak egy-egy tartalmat, új link keletkezik. Ezért mindig, amikor új cikk kerül fel a honlapunkra, osszuk meg a közösségi portálokon. Ha kell, akár többször is.
Amíg aktívak vagyunk, újabb és újabb linkeket szerezhetünk.
Összefoglalás
A hagyományos értelemben vett linképítés számos veszélyt rejthet magában. Stratégia nélkül nem szabad belekezdenünk. Új brandként először szerezzük linkeket úgy, mint kapcsolatépítők, tartalomvezérek, helyi szakértők vagy közösségépítők.
Forrás: searchenginejournal.com