Hogyan lehet Google keresési boxot készíteni? | Weboptim
A Google nézőpontja, hogy amikor az emberek egy adott cég után keresnek, akkor valami konkrét dologra szeretnének rákeresni a weboldalon.
Az organikus találati listában ezért néha találkozhatunk ún, kereső boxokkal, amelyek segítségével a felhasználók könnyebben elérhetik a tartalmunkat. Általában a brand név vagy URL beírásakor tűnnek fel ilyen eredmények.
Mikor jelenik meg?
Ha például egy mintás mobiltelefon tokot keresünk, de nem emlékezünk a pontos URL címre, csak azt tudjuk, hogy a Vaterán találkoztunk vele, egyszerűen írjuk be a Google-be, hogy “vatera” és a keresőmezőben keressünk rá az adott termékre.
A felhasználók így elvégezhetik a keresést anélkül, hogy elnavigálnának a weboldalra. A keresőmező képes a látogatókat a weblap adott keresési eredményeit tartalmazó oldalára irányítani.
A boxok azonban csak akkor jelennek meg, ha a Google relevánsnak találja őket – az algoritmusok több tényező alapján határozzák meg, hogy mikor jelenhet meg és mikor nem.
Néhány hete egy újdonság is bevezetésre került: az új keresőboxokat a Google még jobban kiemeli, valamint már engedélyezi az ‘automatikus kiegészítés‘ funkciót is.
Hogyan lehet saját keresőboxunk?
1. lépés – kereső telepítése a weboldalra
A kereső összegyűjti a felhasználóink keresési lekérdezéseit.
2. lépés – schema.org elhelyezése az oldalon
Egy speciális kódot (JSON-LD) kell elhelyeznünk az oldal forráskódjában, ahhoz hogy az adatok rögzítésre kerüljenek.
3. lépés – Google feltérképezés
Meg kell várni, amíg a Google keresési algoritmusai azonosítják az újonnan beépített keresőnket.
Néhány tipp
1. Helyezzünk el rel=”canonical” tag-et a főoldal minden elemére. Ez segít kiválasztani a Google-nek a megfelelő URL-t.
2. A robots.txt fájl segítségével akadályozzuk meg a webhely keresési eredményeinek feltérképezését.
3. Győzödjünk meg arról, hogy a szerverünk támogatja az UTF-8 karakterkódolást.
Ami a legfontosabb..
A kódot pontosan és helyesen használjuk.
Ha megfelelően építjük be a weboldalunkba, a felhasználók a kereséssel közvetlenül eljutnak a weboldalunk adott keresési eredményeket tartalmazó aloldalára. (Ha viszont a Google nem érzékeli a jelölést, akkor a keresési eredmények nem biztos, hogy úgy fognak megjelenni, mint korábban – ez kisebb-nagyobb problémákat is okozhat).