Hogyan növelhető a hírlevél feliratkozások száma? | Weboptim
Amikor a weboldalunkra érkező látogatók megadják az elérhetőségi információkat, lényegében ‘igen’-t mondanak a termékünkre/szolgáltatásunkra. Később akár fizető vásárlóvá is válhatnak. Ehhez azonban először meg kell győznünk őket, hogy feliratkozzanak.
Nézzünk meg 10 technikát az e-mail feliratkozók számának növelésére:
1. Header Bar
Az oldal tetején látható, a fejléc felett, különlegessége, hogy a görgetés során sem tűnik el. Így ha beállítjuk a felhasználók mindig láthatják.
Összekapcsolhatjuk egy időzítővel is, ami minden pillanatban emlékeztetheti a látogatókat, hogy ha nem regisztrálnak, akkor lemaradhatnak egy fantasztikus ajánlatról.
Ha a weboldal design-tól eltérő színt használunk, még könnyebben észrevehető lesz.
2. Bezárás előtti Pop-Up ablakok
Ha követjük a felhasználók egérmozgását, felugró ablakokat mutathatunk nekik, amikor azt látjuk, hogy el akarják hagyni a weboldalt. Attól hatékony, hogy váratlan: a meglepetés ereje lehetőséget biztosít arra, hogy valami újat és értékeset kínáljunk, ami még egyszer megragadja a látogatók figyelmét.
3. Top-Right Corner
A honlap jobb felső sarka egy kiváló hely az e-mail feliratkozáshoz kapcsolódó box elhelyezésére. A látogatók várják, hogy milyen opció fog itt megjelenni.
Legyen figyelemfelkeltő, hangsúlyozzuk az ingyenességet. Akár itt, akár a menüstruktúrában helyezzük el, a felhasználók könnyen elérhetik.
4. Posztok végén elhelyezett box
Ha valaki végigolvassa egy-egy bejegyzésünket – és nem csak gyorsan átszalad rajta – akkor valóban érdeklődést mutat a téma iránt. Ez kitűnő alkalmat biztosít arra, hogy elkérjük az e-mail címüket. A linket közvetlenül a tartalom alatt helyezzük el, hogy az olvasás után azonnal fel tudjanak iratkozni a felhasználók.
5. Rólunk oldal
Sok weboldal esetében a rólunk az egyik legforgalmasabb oldal. Az emberek tudni szeretnék, hogy kik vagyunk, mivel foglalkozunk. Miért ne adjuk meg nekik a feliratkozás lehetőségét, miközben erről olvasnak? Építsük be a linket a tartalomba.
6. Pop-Up ablak az új látogatóknak
Amikor egy felhasználó először látogatja meg a weboldalt, felugró ablakkal találkozhat, ahol azonnal fel tud iratkozni a friss hírekre. Különösen kezdők esetében hatékony, akik nem értenek még az adott témához.
7. Weboldal lábléc
Az a felhasználó, aki legörget a láblécig, általában már elkötelezett. Miért ne érhetnénk el őket itt? Egy egyszerű üzenettel vagy egy-egy különleges ajánlattal felkelthetjük a figyelmüket.
8. Oldalsáv
Az oldalsáv felső része a leggyakoribb hely, ahol a weboldal tulajdonosok elhelyezik a feliratkozás linkjét. Ezen megoldás legfőbb előnyei, hogy feltűnő, megragadja a tekintetet, és a legtöbb honlapba egyszerűen beépíthető.
9. Tartalmi Pop-Up ablak
A mozgó ablakok csak akkor jelennek meg, ha a felhasználó legörget a weboldal egy meghatározott részére. Kapcsolódik ahhoz a tartalomhoz, amelyet éppen nézünk. Mivel eltérő a weboldal stílusától, felkelti az érdeklődést a látogatókban.
10. Splash oldal
A landing page, azaz céloldal, egy típusa, ami csak az új látogatók számára jelenik meg. Hasonlít a pop-up ablakokhoz, azonban nem meghatározott időtartam után ugrik fel, hanem azonnal. Csak kiépített hírnév esetében működik jól – amikor az emberek tudják, hogy kik vagyunk, még mielőtt elnavigálnának a weboldalra.
Ha növelni szeretnénk a feliratkozók számát, mindenképpen érdemes egy vagy több technikát tesztelnünk, majd a leghatékonyabbat kiválasztanunk. Nincs mit veszítenünk, csak nyerhetünk. Viszont mindig ügyeljünk rá, hogy a kommunikáció legyen rendszeres.
Forrás: marketingprofs.com