Mikor érdemes saját blogot készíteni? | Weboptim
Szakértők szerint egy blog szinte minden internetes bánatra gyógyír lehet – növeli a weboldal forgalmát, bővíti a célközönséget, fokozza az elkötelezettséget és erősíti a pozíciókat.
Sokan azt gondolják, hogy ha létrehoznak egy blogot és hozzáadják a weboldalukhoz, az minden problémát megold. Egy jó blog ereje valóban nagy segítség lehet egy (jó) weboldal számára, de csak ha helyesen használjuk.
Mikor nem a blog a tartalommarketing megfelelő formája?
Néhány példa arra, hogy a blogírás mikor nem hatékony befektetés:
1. mi vagyunk a piacvezetők
Vannak nagy cégek, amelyek márkáit szinte mindenki ismeri (pl. Amazon). Számukra a blogolás csak elhanyagolható előnyöket hordoz. Nézzük miért is:
- forgalom: az ilyen jellegű oldalak nem igazán törődnek az oldalra érkező forgalommal. Aki szereti az adott márka termékeit úgyis megvásárolja, akár van blog, akár nincsen.
- közönség elérése: ahhoz, hogy ezeket a termékeket megrendeljük egyáltalán nincsen szükségünk blogba.
- elkötelezettség: nem számít, hogy a termékeik elérhetőek-e online, vagy sem. A vásárlók ígyis-úgyis eljutnak hozzánk.
- tekintély: a felhasználók a keresési kifejezések beírásakor általában nem egy blog után érdeklődnek. Ezért ha csak kis verseny van az adott területen, vagy mi vagyunk a legismertebb brand, kihagyhatjuk a blogkészítést.
2. van jobb módja annak, hogy elérjük az ügyfeleket
A blog kiváló módszer lehet az új vásárlók elérésére. Mikor vacsorát készítünk, és szükségünk van például egy összetevőre, elmegyünk a legközelebbi boltba. Ha a következő közeli bolt fantasztikus blogot vezet, akkor sem fogunk oda menni ilyen esetekben. Viszont ha mondjuk kapunk tőlük akciós kuponokat, akkor kevésbé sürgős esetben lehet, hogy ellátogatunk majd oda.
A különböző típusú üzletek különféle technikákkal érhetik el a vásárlókat. Ha azt látjuk, hogy az ajánlatok jobban terjednek e-mailen vagy social platformokon, mint a blogon keresztül, akkor érdemes lehet azokra többet áldozni.
Mindezek persze nem jelentik azt, hogy ne készítsünk saját blogot – ha a többi csatornán keresztül csak csekély mértékű forgalomnövekedést látunk, akkor indítsunk egyet.
3. az üzletről szóló információk bizalmasak
Ha nem beszélhetünk a cégünk tevékenységéről, akkor a blog valószínűleg nem jó megoldás számunkra. Ez a probléma legtöbbször állami cégek, politikai táborok és hasonló jellegű vállalatok esetében jelentkezik.
4. megfontolt vezetéssel szeretnénk megelőzni mindenkit
A világ tele van gondolatvezérekkel, de vajon van időnk kiegészíteni őket?
A legtöbb embernek nincsen se ideje, se energiája arra, hogy elkötelezett gondolatvezérré váljon. Egy blog segítségével megmutathatjuk, miben vagyunk erősek, de ha nincs valaki, aki olyan blogbejegyzéseket ír, amelyek kiegészítik a meglévő alaptudást, akkor nem is érdemes belekezdeni.
Sokan készítenek “10 ok..” típusú tartalmakat, amelyek hasznosak azon olvasók számára, akiknek nincs idejük megkeresni a forrást, de nem egy jó tartalommarketing stratégia a céges blogoláshoz. Helyette inkább koncentráljunk a social média vonalára.
5. a weboldal lényege a mindig aktuális tartalom
Egy híroldalnak (pl. BBC) nincsen szüksége egy blogra, hiszen az olvasók elvárják, hogy amit olvasnak, az teljes mértékben aktuális.
6. az üzletünk igazából offline
Ha sikeresen vagyunk a világhálón kívül, akkor maradjunk nyugodtan az offline vonalon.
Mikor érdemes blogolásba kezdeni?
5 fő ok, amikor a blog a tartalom marketing stratégia szerves része lehet:
1. növelni szeretnénk weboldalunk forgalmát
Alapbölcsesség, hogy minél több oldalunk van, annál több az esély jó helyezés elérésére. De ez nem így van. Minél több jó(!) tartalmat írunk a blogra, annál több a lehetőségünk van arra, hogy a különböző csatornákon elérhessük a potenciális vásárlókat.
2. bővíteni szeretnénk a célközönségünket
Ha a tartalom igazán fantasztikus, az emberek megtalálják és megosztják. Néhány potenciális vásárlót is szerezhetünk így; olyanokat, akik még nem hallottak rólunk korábban.
3. kapcsolatba szeretnénk kerülni a vásárlókkal
A blog kiváló hely arra, hogy az emberek feltehessék kérdéseiket, megoszthassák velünk ötleteiket, tapasztalataikat. Mindezek segítenek jobban megismerni a vásárlókat, a hozzászólásokon keresztül pedig növelhetjük az elkötelezettséget is.
4. valamit adni szeretnénk a vitához/beszélgetéshez
Megismertethetünk egy új szemszöget a látogatókkal – osszuk meg saját, érdekes történetünket. Ezzel egyidejűleg építhetjük saját magunk és cégünk tekintélyét.
5. szeretnénk befektetni a jövőbe
A tartalommarketing egy hosszú folyamat, így a blogolásból származó eredmények lehet, hogy csak később fognak jelentkezni. De egy blog lehetőséget ad cégünk üzenetének közvetítésére, már az első poszt alkalmával. Ezt mindig tartsunk szem előtt.
Mi a lényeg?
Ne azért kezdjünk blogírásba, mert valaki azt mondta. A blog nagy befektetés, és fenntartása nem egyszerű feladat, sok munkát jelent. De számtalan előnyt szerezhetünk vele.
Forrás: moz.com