Linképítési módszerek | Weboptim

Nem titok, hogy a Google több mint 200 tényezőt használ fel, mikor a felhasználók kereséseire a legrelevánsabb oldalakat megjeleníti.

 

Hiába ilyen sok tényező befolyásolja a sorrendet, a SEO szakértők egyetértenek abban, hogy a linkek az egyik legerősebb jelek a keresőmotorok számára, felülmúlják a többi rangsorolási faktort.

 

A linképítés – köszönhetően többek között a Google Pingvin algoritmusoknak – alaposan kidolgozott stratégiát igényel.

 

A hatékony és Google-barát linképítés 5 fő részből tevődik össze:

 

  • helyzet azonosítása
  • linképítési módszerek utáni kutatás
  • linklehetőségek/partnerek keresése
  • kapcsolatfelvétel
  • a folyamat nyomon követése

Nézzük meg az egyes lépéseket kicsit részletesebben:

1. Helyzet azonosítása és a versenytársak elemzése

Hacsak nem egy új brand számára végzünk linképítést, nagyon fontos, hogy először vizsgáljuk meg a weboldal jelenlegi linkprofilját. Emellett elemeznünk kell a jó helyezést elért versenytársak linkprofilját is. Nézzük meg a számukra legjobban működő linképítési gyakorlatokat, nagy valószínűséggel nálunk is fog működni.

2. Linképítési technikák keresése

Sokféle elindulhatunk. Leggyakoribb módszerek:

 

Említések

Van egy honlap, ami említi a brand vagy cégnevünket, de nem linkel a weboldalunkra. Felvehetjük a kapcsolatot az adott oldal webmesterével és megkérhetjük a link elhelyezésére. Kereshetünk olyanokat is, amelyek a versenytársakat említik (linkkel vagy anélkül). Valószínűleg ők is elhelyeznek majd egy ránk mutató linket, ha kérjük.

 

Szaknévsorok, üzleti oldalak

A helyi cégkatalógusok, kereskedelmi és üzleti oldalak jó helyszínt biztosítanak egy-egy link elhelyezésére. Ez a módszer a legtöbb vállalkozás esetében jól alkalmazható.

 

Termék/szolgáltatás értékelések

Számos blogbejegyzést találhatunk egy-egy cég tevékenységével kapcsolatosan. A bloggernek felmerül az ötlete egy új cikkre, mi pedig ezáltal minőségi linket és megnövekedett forgalmat kapunk.

 

TIPP: A bloggerek gyakorta készítenek nyilvános termékösszehasonlító értékeléseket. Ez tartalmazhatja a brand- et, terméknevet, és jó helyszínnek bizonyulhat egy linkhez is.

 

TIPP: Egy elavult értékelés, ami hasonló a mi termékekünkhöz vagy szolgáltatásunkhoz, nagyszerű megoldás lehet  linkszerzésre, ha a bejegyzés szerzője is hajlandó frissíteni a linket az oldalon.

 

linkpartners

 

Vendégblogolás

Csak publikus és releváns weboldalak esetében használjuk ez a módszert. Óvakodjunk az olyan hálózatoktól, amelyek kizárólag bejegyzések elhelyezésével foglalkoznak. Nehéz lehet felismerni az ilyen oldalakat, de a következő közös tulajdonságok jellemzik őket:

 

  • standard design
  • a cikkek és bejegyzések nem csoportosulnak egy téma köré
  • nincsenek hozzászólási/megosztási lehetőségek a felhasználók számára
  • nincs valós szerzői bio
  • nincsenek kapcsolattartási információk

TIPP: Ne felejtsük el megvizsgálni ezeket a weboldalakat a lenti 10 minőségi irányelv szerint.

 

Sajtóközlemények

Több olyan weboldal is létezik, ahol megjelentethetünk sajtóközleményt. pl. origo.hu
Minőségi bejövő linket adhat, de óvatosan használjuk – a tömeges használatot tiltják a Google irányelvei.
TIPP: Az igazi újságírók és bloggerek nem szívesen helyeznek sajtóközleménytből származó cikket. Ha valós visszhangot szeretnénk, közvetlenül az újságírókat keressük fel.

 

Törött linképítés

Ezt akkor alkalmazhatjuk, ha a releváns weboldalak linkjeit megvizsgálva törött linket találunk. Javasolhatjuk alternatívaként egy másik (saját oldalunkra mutató) link elhelyezését.

A következő lépésekből áll össze:

 

  • a kulcsszavak segítségével keressünk releváns oldalakat
  • ellenőrizzük a HTTP státuszkódokat a kimenő linkek esetében
  • vegyük fel a kapcsolatot a webmesterrel és kérjük, hogy a 404 link helyett helyezze el a mi weboldalunk linkjét

A módszer sikere függ attól, hogy milyen típusú tartalmat tudunk felajánlani a törött link helyettesítésére.

3. Potenciális linkpartnerek keresése

Miután kiválasztottuk az iparágnak megfelelő legjobb linképítési technikát, itt az idő potenciális partnerek megkeresésére. Hosszabb időt vehet igénybe, de különböző programok segítségével automatizáltan és gyorsan véghezvihetjük.

4. Kapcsolatfelvétel

Megvannak a partnerek is, következhet a kapcsolatfelvétel.

 

  • Minden partnerhez keressük meg a szükséges kontakt adatokat
  • Csoportosítsuk a partnereket aszerint, hogy mi a feléjük irányuló kérésünk célja
  • Készítsünk mindegyik csoporthoz sablon e-mailt, majd küldjük ki
  • Ellenőrizzük a postafiókunkat, a válaszokat

5. Report készítése a folyamatról

A report segítségével átfogó képet kaphatunk a linképítés állapotáról, például a linkszövegek arányáról, a partnerkapcsolatok sikerességéről.

 

 

Ezen 5 lépés segítségével minőségi linkeket szerezhetünk weboldalunk számára, azonban tartsunk észben néhány fontos szabályt:

linképítés

 

10 minőségi irányelv a linképítéshez

  • 1. ne szerezzünk azonos típusú linkeket (ugyanazzal a linkszöveggel) túl gyorsan – természetesen nincsen limit arra vonatkozódan, hogy havonta hány új link tekinthető megfelelően, de csináljuk lassan és megfontoltan.
  • 2. minimalizáljuk az egyszerűen szerezhető linkek számát – a blog, fórum hozzászólásokból, linkgyűjtőkből származó linkek számát tartsuk alacsonyan
  • 3. kerüljük linkek elhelyezését olyan helyeken, amit nem a szerkesztői linkeknek szántak – ide tartozik az oldal fejléce, lábléce, oldalsáv, navigációs elemek
  • 4. ellenőrizzük a linket adó oldal keresőkben való elérhetőségét (kétszer is) – ne legyen a robots.txt fájlban noindex/nofollow attribútummal ellátva az oldal
  • 5. győződjünk meg róla, hogy a linket adó oldal indexelt és cache alapú – ha az oldal nem tartalmaz cach adatokat az elmúlt 3 hónapból, azt eredményezheti, hogy a keresőmotorok nem fogják fontosnak tartani
  • 6. ne vegyünk részt vendég blogolásban vagy cikkmarketingben, hacsak nem tudjuk, hogy mit csinálunk – ne szerezzünk linkeket vendégbejegyzésekből, cikktárakból vagy hasonló helyekről, hacsak nem vagyunk biztosak az oldal minőségében.
  • 7. a linkelő aloldal és website kapcsolódjon a témához – egy akváriumi halakról szóló weboldal nem jó linkforrás egy étterem értékeléséhez.
  • 8. ellenőrizzük a linkelő oldal(domain) helyezését az első 100 találatban – ha nincs helyezve az első 100-ban a title-ben szereplő kulcsszavakra, valószínű, hogy a keresőmotor nem tartja túl értékesnek
  • 9. figyeljünk a social média mutatókra – ha a domain egyetlen like vagy share elemet sem tartalmaz, azt jelezheti, hogy a látogatók nem valódi emberek, vagy az oldal kis értékű/gyenge forgalmú
  • 10. végezzünk multi-level linképítést – támogassuk a weboldalt, amely a tartalmunkat és a linkünket tárolja. Osszuk meg social média oldalakon vagy linkeljük más kiadványokban.

 

Ha mindezeket betartjuk, nagy valószínűséggel sikeresek leszünk a linképítésben.

 

Forrás: link-assistant.com

 

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!


Referenciák
Kérjen
árajánlatot!