LinkedIn profilépítés | Weboptim
Kinek és miért jó a LinkedIn?
- A LinkedIn 200 milliós üzlet- és szakember felhasználói adatbázissal rendelkezik. Előnyös azon vállalkozásoknak, akiknek vállalati ügyfeleik vannak. A Facebookkal ellentétben itt elsősorban a potenciális vállalati ügyfelek és szakemberek megszólítására van lehetőség.
- Kiválóan alkalmas a kínált termékek és szolgáltatások bemutatására.
- Könnyebb kapcsolatépítést, követést tesz lehetővé – a munkavállalóknak is érdekük a kapcsolatépítés egy potenciális jövőbeli munkaadóval.
Profilépítési lehetőségek
Cél: érdekes tartalom megosztása a céggel, termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatosan.
Tipp: Egy-egy nagyobb, érdekes téma elemzésekor célszerű felbontani azt több posztra is, hiszen így visszatérésre ösztönözzük a látogatókat.
Alapvetően az alábbi 3 lehetőség közül választhatunk:
- Linkmegosztás
- Fotófeltöltés
- Cikkírás
Hogyan posztolhatunk cégként?
1. lépés – Navigáljunk el a céges LinkedIn oldalra
2. lépés – A „share an update” mezőbe másoljuk be a kívánt URL-t. Egy kis várakozási idő után, a Linkedin behúzza az URL title és description tag-jét és a benne található képet.
3. lépés – A pirossal jelölt adatokat mind megváltoztatjuk.
- Érdemes kulcsszavakat elhelyezni benne.
- Mindenképp írjunk egy rövid leírást a link fölött található mezőbe.
4. lépés – Válasszuk ki, hogy kikkel szeretnénk megosztani az adott hivatkozást.
- Ha a ‚target audience’ pontot választjuk, több lehetőséget is feldob a LinkedIn, amik közül tetszés szerint válogathatunk.
15 tipp a hatékony posztoláshoz
- Gondolkodj úgy, mint egy újságíró – Az ütős címsorok magasabb elköteleződéshez vezetnek.
- Mindig használj világos call-to-action szöveget – A link akár duplájára növelheti az elköteleződést.
- Kérdezz a célközönségtől – Vond be őket a beszélgetésbe.
- Mindig legyen hozzá kép – A képek 99%-kal magasabb hozzászólást eredményeznek.
- Posztolás előtt kétszer ellenőrizd a képek megjelenését – Ha kifelé linkelsz, győződj meg róla, hogy a poszt releváns képet tartalmaz.
- Posztolj Youtube videókat – Ezek közvetlenül lejátszhatók a LinkedIn felületén, 75%-kal magasabb megosztási arány eredményezve.
- Győződj meg róla, hogy a tartalmad értékes.
- Kerüld a túl szűk célzást – Kizárhatod vele az értékes célközönséget.
- Tesztelj, hogy megértsd a célközönséged – Keverd a szórakoztató, inspiráló posztokat informatív posztokkal.
- Készíts egy szerkesztői naptárt – Válaszolj időben az új hírekre.
- Befolyásold a közönséget kommenteken keresztül – Figyeld a beszélgetést, és töröld a nem megfelelő hozzászólásokat.
- Figyelj, elemezz és tervezz újra – Figyelj a célközönségre, a tartalom típusára, az időre és a gyakoriságra.
- Szponzorálás – A szponzorált posztokkal több embert érhetsz el.
- Értékelj és optimalizálj – Figyeld a posztok teljesítményét a LinkedIn reporting eszközével.
- Ne koncentrálj csak a munkanapokra – Hétvégén is magas lehet az elköteleződési arány.
Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!