Útmutató profi vendégblogoláshoz | Weboptim
A vendégblogolás már a kezdetektől fogva a SEO szerves része. Nagyszerű módja annak, hogy kihasználjuk az internet adta korlátlan lehetőségeket és csak annyit kell tennünk, hogy megfelelően használjuk. Persze reklámok és egyéb bonyolultabb SEO technikák is vannak, de a vendégblogolás az egyik legegyszerűbb technika – egyszerű és rendkívül hatékony.
Korábban a vendégblogolásról azt gondolták, hogy egy lusta technika: a tartalom létrehozója ír gyorsan egy cikket, hozzáteszi a nevét, mint brandet és tömegesen útjára engedi az interneten.
A vendégblogolás ma már egy legitim módja annak, hogy sikeres SEO specialisták, vagy megbízható tartalomgyártók legyünk. A vendégblogolás, ha jól csináljuk, jó lehetőségeket termet, magasabb szintre emelheti a személyünket, a nevünket és az üzletünket.
A vendégblogolás ma jobban működik, mint korábban
Az internet egyik legbefolyásosabb embere, Neil Patel megállapította, hogy ő évente legalább 100 vendégcikket publikál. Úgy véli, hogy az embereknek nincs szükségük sok konverzióra ahhoz, hogy pénzt generáljanak a vendégposztokból. Ehelyett, úgy gondolja, hogy a vendégblogolás képes felépíteni a nevet és a brandet online.
A vendégblogolás árnyas múltja
A vendégblogolás nem volt mindig legitim eszköz a tartalom létrehozásához. Sőt, sokan úgy látták, hogy valamiféle visszaélés a különböző keresőmotorokkal szemben. De ez még akkoriban volt, amikor a mennyiség volt a fő vezérelv, a minőség helyett.
A mennyiség a minőség felett elv ma már nem működik, és ebből a vendégblogolás sok előnyt szerzett.
A tartalomgyártás ma már a minőségről szól. Ha létre tudunk hozni olyan tartalmat, ami vonzó, érdekes az emberek számára, valamit, ami inspirálja a más honlapok tartalom készítőit, akkor helyesen csináljunk a vendégblogolást.
Az oldalak elég válogatósak abban, hogy milyen vendégposztokat fogadnak el – és jogosan. Minden egyes vendégposzt egy kapcsolat köztünk és a megcélzott weboldal célközönsége között. Amit tennünk kell az az, hogy ejtsük rabul a célközönséget a tartalommal. A legjobb módja annak, hogy építsük a hírnevünket, mint megbízható vendég blogger, hogy meggyőződünk arról, hogy a tartalmunk eredeti és a helyesírása megfelelő.
Hogyan kezdjünk neki a vendégblogolásnak? Egyszerű, találjuk meg a megfelelő blogot!
Annak érdekében, hogy ne váljunk olyan vendég bloggerekké, akik egy csomó cikket készítenek tekintet nélkül a minőségre és a relevanciára, szükségünk lesz egy megfelelő blogra, amivel munkakapcsolatot építhetünk ki.
Először is, találjunk egy blogot, ami releváns az iparágban
Könnyű belemerülni a gondolatba, hogy minél több minőségi cikket írunk és szórunk szét az interneten, annál híresebbek leszünk. Bár ez nem teljesen rossz, a legjobb mód mégis az, hogy ha megkeressünk a brandünk szempontjából legmegfelelőbb blogot. Például, ha SEO témában írunk, nem akarjuk, hogy egy háziállatokról szóló blogban jelenjen meg a vendégposztunk, igaz?
A következő 4 feltételeknek kell teljesülnie az oldalon mielőtt megfontoljuk, hogy vendégposztot írunk:
- a blogok legyenek ugyanabban a niche rétegben (a piac azon szegmense, ahol valamilyen egyedi termék egy sajátos csoportnak jól eladható), mint a brandünk
- a weboldalaknak legyen közönsége, akik értékelni fogják a tartalmat, terméket, szolgáltatást
- a blogoknak legyen egy tulajdonosa, aki befolyásos vagy aktív a közösségi médiában
- a blogoknak legyenek olvasói, akik értékes kapcsolatot jelentenek a saját weboldalaikkal
Egy másik fontos megfontolandó dolog, amit egy blognál nézni kell az a jó hírnév, amellett, hogy tisztességes domain authority értékkel rendelkezik, ha iparág vezető, az is jó pont.
Nagyon fontos tehát hogy olyan blogot találjunk, ami mindezeknek megfelel és még fontosabb, hogy kell lenni valakinek, akiben bízhatunk. Próbáljunk találni egy befolyásos vendégbloggert, akitől tanulhatunk. Végül is, minden befolyásoló okkal van itt – hogy befolyásolja az embereket.
Még egyszer: a legfontosabb, hogy azért írunk vendégblogot, hogy fejlesszük a hírnevünket. Soha ne közeledjünk olyat oldal felé, amely nem tesz közzé szerzői adatokat a vendégposztokhoz. Keressünk olyan blogot, ami publikál életrajzot, amely tartalmazza a képet, azt hogy kik vagyunk és linket a weboldalra.
Néhány ember boldog lenne egy “ezt a cikket az xy írta a www.teszt.hu-tól” mondattól, de ez még nem jelenti azt, hogy ez mindenkinek elég. Legyünk tisztában vele, hogy a tartalmunk értékes és csak olyan honlapoknak adjuk oda, akik hajlandóak ezért valamit adni.
Beszéljünk a pitching-ről
Pitching = bedobni az ötletet, célja, hogy eladja a terméket egy meghatározott piacon
Hogy írjunk tökéletes pitch-et (egy rövid szöveg, amely néhány mondatban összegzi az adott termék, szolgáltatás, projekt, vállalat legfontosabb tulajdonságait) és hogyan találjuk meg hova helyezzük el?
Amit a legtöbb ember rosszul tesz a pitching során, hogy egy általános e-mailt írnak, mert azt hiszik, hogy ez minden weboldal esetében használható – de nem ez a megfelelő mód. A legjobb, ha egy személyre szabott e-mailt írunk, ami közvetlenül a weboldalnak van címezve.
Ezt úgy tehetjük meg, ha elolvassuk a blog tartalmát. Próbáljuk megtudni, hogy kik ők, hogyan írnak és kinek írnak. Nézzük meg a már meglévő vendégposztokat, hasonlítunk össze a tartalmunkat a legnépszerűbb posztokkal.
Ha elsőre azt látjuk, hogy a honlap nem felel meg az igényeinknek, akkor hagyjuk inkább. A vendégblogolás nem arról szól, hogy a legtöbb embert eléjük az adott pillanatban. Arról van szó, hogy a megfelelő embereket a megfelelő platformon érjük el. Röviden, ha a célzott weboldal olyan emberek felé mutat, akik nem értékelik, amit kínálunk, keressünk egy olyan weboldalt, aminek a közönsége fogja.
A weboldalak mögött egy (vagy több) emberi lény áll, ezért olyan pitch-et készítsünk, ami vonzó lesz más embereknek
A pitching magunk bemutatása másoknak. Vonzóvá kell tennünk, mert az embereknek, a gépekkel ellentétben, vannak preferenciáik és érzéseik. Nem kell feltétlenül úgy bemutatnunk magunkat, mint valakit, aki barátokat keres, ehelyett inkább arról beszéljünk, hogy szakmailag szeretnénk kapcsolatba lépni velük.
Ha meg tudjuk győzni azokat az embereket, akik a céloldal mögött állnak, hogy igazi emberek vagyunk minőségi tartalommal, ami illeszkedik a célközönséghez, akkor annak esélye, hogy velük dolgozhatunk, jelentősen megnő. Ez azt jelenti, hogy nagyobb valószínűséggel fogják jóváhagyni és elfogadni a pitch-et, ha vonzónak találnak minket. Ehhez őszintének kell lennünk és meg kell mondanunk, mit ígérünk. Minden sikeres munkakapcsolat bizalomra épül.
Egy jó módja ennek, hogy juttassuk el a pitch-et a weboldalszerkesztőnek
Sok vendégblogoló elégedett lesz egy automata kapcsolati űrlap kiküldésével – csak ez nem hatékony. Meg kell találnunk azt a személyt, akik felelős a tartalmakért a weboldalon. Egyes weboldalaknak szerkesztője van, másoknál egy külön csapat irányítja a vendégposztokat és a legtöbb esetben a blog tulajdonos ez a személy. A legegyszerűbb módja hogy ezt megtudjuk a Google! 🙂
Használjunk olyan speciális kulcsszavakat, mint a “tartalom készítő” vagy “szerkesztő”
Ha nem találjunk meg Google-ben, amit keresünk, ez másik remek hely lehet a közösségi média. A legfontosabb, hogy kapjunk egy nevet és használjuk ezt a nevet, mikor kapcsolatba lépünk a weboldallal. Ez azért jó, mert ha a szerkesztő látja a nevét a levélben, egyből tudni fogja, hogy az ő weboldalát céloztuk meg és nem csak egy reményteli vendégblogger e-mailjét olvassa.
Itt a legfontosabb, hogy hagyjuk az automata leveleket, közvetlenül egy személynek címezzük a pitch-et. Így sokkal valószínűbb, hogy elfogadja.
Összefoglalás
- Ismerjük meg a blogot – Tegyünk fel kérdéseket: élvezni fogják a tartalmat, amit készítünk? Az olvasók szakemberek vagy kezdők? Alapvetően a blog a fogyasztóknak szól, ezért nekik írjunk értékes tartalmat.
- Találjuk ki milyen típusú tartalmat fogad el a céloldal – Lista típusú cikk? Mi van az infógrafikákkal?
- Ismerjük meg a többi vendégposztot az oldalon – Próbáljuk megérteni, mi segít nekik fenntartani a kapcsolatot a weboldallal.
- Fontos! Feltétlenül olvassuk el a megcélzott oldal irányelveit, mert legtöbbször ezek leírnak mindent, amit a vendégblog beküldéséről tudnunk kell. Mit tehetünk, mint nem tehetünk, mit kell tennünk. Ezeknek az oldalaknak megvannak a saját szabályaik. Fontos, hogy ezt elolvassuk és megértsük. Ha nem teszünk így, akkor valószínű, hogy egyszerűen törlik a levelünket, vagy legjobb esetben is csak figyelmen kívül hagyják.
- Ezek a weboldal egy tucat vendégposzt kérelemmel találkoznak nap, mint nap. Ahhoz, hogy felvegyük velük a versenyt, egyedinek kell lennünk. A legjobb módja ennek, ha önmagunkat adjuk. Próbáljunk viccesek, csevegők és érdekesek lenni. Ha általános pitch-et küldünk be, lehet, elfogadják. Ha egyedit, akkor felkeltjük a kíváncsiságukat. A kíváncsiság érdeklődéshez, az érdeklődés pedig közös munkához vezet. Legalább egy ideális világban ez történik. Azonban egy egyedi szöveg mindenképp növeli az esélyét annak, hogy elfogadják a pitch-et.
- A pitch-ben mondjunk el mindent a cégünkről. Hadd tudják meg kik vagyunk, mit tudunk nyújtani és miért előnyös ez az egész nekik.
Pitch elfogadva! Mi a következő? Írjunk egy jó vendégposztot!
Eltartott egy darabig, de megérte. Ha a pitch-et jóváhagyták, itt jön a legfontosabb lépés: elképesztő blog cikket írni, ahogy ígértük. Ez a főfogás az előétel (a pitch) után és itt kell még ragyogóbbnak lennünk, mint másoknak. Nehéznek tűnik? Nem az.
Hogyan írjunk lenyűgöző blogposztot?
1. Olyan cikket írjunk, aminek van értéke
A vendégposzt célja, hogy növeljük a hírnevünket. Ezt nem tudjuk megtenni egy 500 szavas cikkel, ami alap dolgokról szól. Itt kell írni egy inspiráló, átgondolt cikket, amiből az emberek valóban tanulhatnak. Alapvetően valami olyat kell írnunk, amiről az emberek úgy érzik, hogy kell meg osztaniuk a családjukkal, barátaikkal.
A poszt típusa olyan legyen, hogy teljes mértékben feltárja, amit nyújtani tudunk, mint író, vagy mint szakember az adott területen. Ez távol tarthat minket a többi bizakodó vendégbloggertől. Ha olyan weboldalnak írunk, aminek tekintélye van valamiben, akkor hasonló hangnemben írjunk cikket. Ha pedig olyan oldalnak írunk, ami hétköznapi, akkor hétköznapi stílusban írjunk. Ez segít, hogy igazodjunk a céloldalhoz.
Néhány tipp:
- A számok nem hazudnak. Amikor írunk valamiről, aminek szükség van az érvényesítésre, mindig hivatkozzunk statisztikára. Ha lehetséges, csak olyan oldalak statisztikáit használjuk, amik jó domain authority értékkel rendelkeznek. Ne feledjük, hogy ha hivatkozunk számokra, hivatkozzunk az emberekre is, akik a kutatást végezték, és a legjobb, ha közvetlenül a forrást használjuk, ha statisztikára van szükségünk.
- Soha ne becsüljük alá az olvasókat. A legrosszabb módja a benyomáskeltésnek, ha feltételezzük, hogy az olvasók kezdők. Mindig azt feltételezzük, hogy profik vagy legalábbis ismerik az alapokat.
- Ha egy ötletet mutatunk be a cikkben, ne féljünk kifejteni. Az emberek a részletekre kíváncsiak és a kötelességünk ezt megadni nekik. Az emberek természetüknél fogva kíváncsiak és valóban érdekli őket a tanulás, így csak akkor fogják elolvasni a tartalmunkat, ha úgy ítélik meg, hogy számukra hasznos. Ezért legyünk hozzáértőek, magyarázzunk el mindent megfelelően.
2. A listák vezetnek a legegyszerűbbek konverziókhoz
Ahogy korábban írtuk, az emberek tanulni akarnak, és ha a tartalom méltónak bizonyul, akkor elolvassák; de az is tény, hogy az emberek nagyon elfoglaltak manapság. A legjobb módja, hogy a teljes tartalmat eljuttassuk hozzájuk, tiszteletben tartva az idejüket, ha lista stílusú posztot írunk.
Ez azért jó, mert a listákat könnyebb megemészteni, mint a teljes bekezdésnyi szövegeket és lássuk be, az emberek túl elfoglaltak ahhoz, hogy bekezdést bekezdés után olvassanak. A lista stílusú cikk nem teszi a tartalmunkat kevésbé hozzáértővé, a titok a sikerhez az, hogy a részleteket lebontsuk falatnyi részekké, így az emberek jobban meg tudják majd emészteni.
Valójában nagyon egyszerű a cikket lista stílusúvá átalakítani. Mindössze annyit kell tennünk, hogy gondoljuk át a témát és képzeljük el, hogyan lehetne kisebb darabokra törni.
Tippek:
- Kreatívnak lenni = egyedinek lenni. Kockáztassunk, ne úgy csináljuk, ahogy a könyvekben meg van írva. Tegyünk olyat, amit máskor nem teszünk. Néha a kifizetődés magasabb, mint a kockázat!
- Ha lehet, használjunk forrásokat, amit tudunk idézni. Hitelességet ad az írásunknak.
- Az emberek jobban megértik a szöveget, ha tudják, hogy miről olvasnak. Adjunk nekik valóságos, kapcsolódó példákat.
- A példákat címkézzük fel számokkal. Így tisztább lesz a cikk kinézete és könnyebben emészthető.
3. Főcímek: legyen piacképes
Ha a tartalom a show, akkor a főcím a poszter. Olyan főcímet szeretnénk, ami a forgalmat hoz a cikknek, nem pedig fordítva. Tegyük a címet érdekessé, csalogatóvá és még csábítóbbá az embereknek. Úgy írjunk címsort, hogy az felpiszkálja az emberek kíváncsiságát. Legyen ellenállhatatlan számukra.
4. Egy jótanács
Ha egy weboldalnak írunk, mint vendégíró, akkor bio határozottan valami, amit az előnyünkre használhatunk. Amit a legtöbb ember elhelyez ebben, az egy link a weboldaluk főoldalára. Ez rendben van, de a főoldal általában nagy és az első alkalommal látogatók elvesznek majd a nagy mennyiségű tartalomban.
A legjobb, ha azt az oldalt linkeljük, ahol vásárolókká alakíthatjuk őket. Ez lehet a bolt oldala, az árak oldal vagy akár az ügyfelek véleménye oldal is.
Amit csinálunk, az alapvetően az, hogy az első alkalommal olvasó embert összekapcsoljuk azzal, amit akarunk, hogy lásson. Ez egy sokkal jobb alternatíva, mint ha egyszerűen a főoldalra linkelünk, ahol valószínűleg el fog tévedni.
5. Kommunikáljunk. Válaszoljunk a hozzászólásokra
Egy vendégposzt írása nehéz feladat. Különösen, ha minőségi posztot szeretnénk, ami vitára és tanulásra inspirál másokat. A poszt elküldésével azonban nem ér véget a munka, sőt, csak itt kezdődik. A legizgalmasabb rész, hogy a beküldés után megvan a lehetőségünk arra, hogy kapcsolatba lépjünk az olvasókkal a hozzászólások részben.
Egyszerűen fogalmazva, az ötlet, a kutatás és az írás a munka 50%-a, a másik 50% a hozzászólások megválaszolása.
Ez nagyon fontos, ha azt szeretnénk, hogy elismerjenek minket a területünkön. A hozzászólások megválaszolása jelentősen növelheti a konverziós arányt, így mindig válaszoljunk rájuk.
Útravaló
– Olyan weboldalakat keressünk, amik magas domain authority értekkel rendelkeznek és jelentős a hírnevük.
– Legyünk önmagunk, legyünk kreatívak. Senki sem szereti az unalmas embereket.
– Alapozzuk meg a márka hírnevét a tartalmakon és a tevékenységeken keresztül. Építsünk stabil, hosszú távon hírnevet.
– Amikor vendégblogot írunk, azoknak az embereknek írjunk, akik már ismerik az alapokat és fejlettebb módszerekre kíváncsiak. Ez a legegyszerűbb módja annak, hogy az olvasók érdeklődését felkeltsünk, hogy olyan nyújtsunk számukra, amit még nem tudnak.
Forrás: seo-hacker.com