A Google Places-ből érkező forgalom mérése Google Analytics-ben | Weboptim
A Google a helyi adatokat integrálja, ahol csak lehet. A Google Helykeresés már régebb óta működik és olyan az termékek, mint a Google Címkék és a Google Boost a láthatóság növelésére vonatkozó szolgáltatást nyújtanak, persze nem ingyen.
Természetesen tudni szeretnénk, hogy hasznos befektetés lenne-e.
Legtöbben a Google Analytics-hez fordulnak válaszért, de mit tehetünk, ha a hivatkozó URL-nél csak az szerepel, hogy Google? Ez meglehetősen homályos válasz, sok lehetőséget foglal magában.
Hogyan tudjuk leszűkíteni ezt a forgalmat csak a Google Helyekre?
#1: Átirányított landing oldalak
Hogyan lehet nyomon követni a Google Helyeket kézi címkézés nélkül? Mint ügynökség, több száz profilt kézzel címkézni hatalmas feladat lenne. Nyilvánvalóan egyszerűbb módszerre van szükség.
Az egyik módszer, hogy használjunk egy nem létező oldalt a weboldalon belül, mint URL, és ezt 301-el irányítsuk át az index oldalra. Ez ugyan nem oldja meg a problémát, de érdekes gondolat.
Előnyök: viszonylag könnyű létrehozni, könnyebb, mint a címkézést. A kapott URL tiszta, vizuálisan beszédes.
Hátrányok: az algoritmus természetét figyelembe véve, a 301-es landing oldal prezentálása a Google-nek, nem biztos, hogy túl jó ötlet. Nagy a kockázat.
#2: Manuális címkézés
A Google URL Builder eszköze a segítségünkre lehet ebben.
Az itt kapott URL-t megadhatjuk Google Places fiókban.
Előnyök: nemcsak a beállítása egyszerű, az adatok bemutatása az Analytics rendszerében is nagyon egyszerű és könnyen érthető. Ha több helyszínen is jelen van a cégünk, a különböző üzleti helyszínek könnyen szegmentálhatóak, és egy mélyebb elemzés segítségével megtudhatjuk, hogy mely helyek a vezetők.
Hátrányok: a címkézett URL megadása kiváltja a rettegett „ellenőrzése vár” állapotot az azonnali „aktív” állapot helyett. Szerencsére, a változtatás általában körülbelül egy héten belül jóváhagyásra kerül. Nem lehet persze garantálni a rövid várakozási időt mindenkinek, de a Google Places csapata ura a helyzetnek.
Egy másik hátrány, hogy a címkézés csak olyan listákra használható, amiket mi irányítunk.
A harmadik hátrány pedig, hogy lehetetlen megmondani a különbséget a Google Places-ből és térképes keresési eredményekből érkező forgalmak között. Tehát ez a megoldás nem szűri ki a SERP-ből érkező forgalmat.
#3 a teljes hivatkozó URL rögzítése + speciális szegmentálás vagy oldalon belüli szűrés
A Google Places lista valószínűleg olyan egyedi elemet tartalmaz az URL struktúrában, amit el tudunk választani a többi zajtól, ha a megvan a teljes URL és tudjuk, hogy mi az egyedi elem benne.
Ha beállítottuk, készítsük egy speciális szegmenset vagy szűrőt Analytics-ben, amely behúzza az adatokat a Google Places-ből. Kétféle módon lehet ezt megtenni. Az egyik változat „maps”-t használ az URL-ben, míg a másik „place”-t.
Előnyök: mivel a szűrő az URL-szerkezet lapján működik, a profil ellenőrzése szükségtelen.
Hátrányok: a teljes hivatkozó domain módszer nem tartalmazza a térképes keresési eredményeket. Ha azt szeretnénk, hogy tartalmazza ezt is, akkor nem ez a jó megoldás. Az adatok nem olyan szépek és tiszták, nincs egyszerű módja azon forgalmak szegmentálásának, amelyek különböző helyszíneken (címeken) keresztül érkeznek. El lehet készíteni, csak több idő és munka, mivel a szűrés specifikus „cid” számokat kell tartalmazzon, és tudnunk kell, hogy melyik azonosítószám melyik helyszínhez tartozik.
#4 manuális címkézés és teljes hivatkozó URL módszerek együttes használata
Egy egyszerű szűrőt használhatunk a Google Places és manuálisan címkézett URL-ek behúzására és a SERP forgalom kizárására.
A szűrő azért működik, mert a teljes URL-re hivatkozik annak érdekében, hogy az adatokat kiszűrje, illetve behúzza.
Forrás: moz.com