10 tartalom típus, ami SEO szempontból jó | Weboptim
A tartalom számtalan formában megjelenhet a weben, legtöbbször szöveges tartalommal találkozhatunk, de egyre elterjedtebb a képes, videós tartalom, illetve az infografikák és interaktív tartalmak is hódítanak.
A 10, vagyis 11 legjobb típus – valószínűleg a legtöbb ismerős lesz -:
- Blog posztok és azok a cikkek, amelyek rendszeresen frissülnek
- Rövid formátumú, örökzöld tartalmak és cikkek
- Hosszú cikkek
- Képek és vizuális galériák
- Részletes és információ-gazdag listák
- Interaktív eszközök és tartalmak
- Átfogó kategória oldalak
- Többoldalas útmutatók
- Adatok vagy komplex vizuális információk
- Videó
- +1: PDF, PPT
A 11. típus – ami annyira nem ajánlott – mégis gyakran szerepel a keresési eredményekben, és ez a hivatalos dokumentumok formátuma is, a PDF vagy PowerPoint és hasonló jellegű dolgok.
De mégsem ajánlott őket használni, mert nehéz feldolgozni. Különösen nehéz megnyitni mobil eszközön. Nem igazán felhasználóbarátok és legtöbbször az ok, amiért jól rangsorolja őket a Google az, hogy sok más dolgot (cikket) idéznek. Ha látjuk, hogy a tartalom marketingesek ilyen dologba fektetnek és a dokumentumokat ilyen formában készítik el, azért van, hogy a kész tartalom jobb, átfogóbb, hasznosabb legyen, noha sokkal több munkát igényel, de jobb helyezést is érhet el.
Melyik típust használjuk?
Ennek meghatározásához 3 fő kérdésre kell válaszolnunk.
1. Mi a kereső felhasználók szándéka? Mit akarnak elérni?
Általában elmondható, hogy a keresés célja, navigáció, tranzakció, vagy információ keresés. A tartalommarketing típusokat nem lehet párosítani a keresési lekérdezések e típusaival. Hatalmas mennyiségű keresés zajlik az interneten, és ezek közül biztos sokat céloz már tartalommarketing, mert az akarjuk hallani az emberektől „igen, most már ismerem a márkád és most már gondolok rád kereséskor”.
Navigáció típusú keresések elsősorban a főoldalra visznek, a tranzakció típusúak pedig termékoldalak, kategóriaoldalak után érdeklődnek.
De a fő cél mindig az információkeresés. Egy csomó változata lehet annak, hogy mit keresünk:
- gyors választ egy kérdésre
- különböző termékek, szolgáltatások vagy információk mély összehasonlítását
- széles körű áttekintést
- szakmai és tudományos érdekességeket
- többszálú feltárást
- puszta kíváncsiságból keresünk információt
Ezek mellett még rengeteg egyéb típusú tájékoztató lekérdezés van. A legfontosabb az, hogy kérdezzük meg magunktól, hogy ezek közül melyikeket használják a legtöbben, hogy elérjék, amit keresnek és akkor sokkal jobb munkát végezhetünk. Szóval válasszunk ki 3-4-et ezek közül.
2. Mi jelenik meg valójában a találati oldalon?
Aki már ott van, milyen típusú információt használ? Ötleteket adhat vagy segíthet, ha különbözni akarunk tőlük. Amiket láthatunk a találati oldalon:
– 10 kék link és hirdetés (nagyon klasszikus forma)
– Képek és galériák
– Hírek rövidebb vagy hosszabb formátumban
– Videók
De még láthatunk:
– Azonnali válaszok, emberek kérdései, mélyreható eredmények – ezek mind rámutatnak az információk bonyolultságára és arra, hogy az emberek mennyire hajlandóak mélyre ásni.
– Sitelinkek, Térkép, Google bővítmények – ezek lényegében választ adnak nekünk, például ha egy repülőjegy ára után keresünk, már ott is lesz a válasz, kattintás nélkül. A lehetőségek szinte korlátlanok a tartalommarketing világában.
3. Melyik csoport az erősebb? A közönségem vagy a befolyásolóik?
Mindkét csoport esetében 2 dologra kell figyelnünk:
– Eszköz típusa és ahonnan keresnek: ha valaki mobilon keres, az általában útközben keresés és az ilyen típusú lekérdezések szándéka a tájékoztatás, de nagyon gyorsan van szükség az információkra, ezért érdemes megfontolni a rövidebb dolgokat.
– Ha van reményteljes következő lépés, és tudjuk mi a helyzet, akkor adhatunk egy többoldalas útmutató vagy kategória oldalt vagy interaktív eszközt vagy részletes listát.
Meg kell fontolni, hogy a személyek, akik keresnek:
– új és érdekes formátumokat keresnek, amitől el lesznek ragadtatva, és amit élvezni fognak,
– vagy valami ismerős és megbízható után kutatnak, ami nem új, csak egy egyszerű lekérdezés és kész.
Javaslatok
– Ne utasítsuk el az új formákat – ha a múltban nem is fontoltuk meg a használatukat, azért ne utasítsuk el őket teljesen.
– Ne használjunk egy típust csak azért, mert új. Egy szörnyű ötlet. Akkor használjuk a típust, ha jól működik a célközönségünk esetében, mert az összes szükséges funkciót ki tudja szolgálni.
– Tanuljunk azoktól, akik már jó helyezést értek el.
– Ne másoljuk le valaki tartalmát, azért mert ez egyszerű. A megbízható tartalom sokkal jobb.
– Nézzünk meg a tartalom típusokat és találjuk meg a módját, hogy versenyelőnyt szerezzünk belőlük. Ha minden versenytársunk blog bejegyzéseket és rövidebb-hosszabb cikkeket használsz, akkor lehet, hogy egy vizuális galériával vagy interaktív tartalommal könnyen nyerhetünk.
– Több kulcsszó alapú megközelítést használjunk.. Tehát amikor a kereső szándékát kutatjuk, vegyünk figyelembe minden olyan szót vagy kifejezést, amire előre kerülhetünk egy tartalommal, ne csak egy kulcsszót vagy kifejezést. Ez a legjobb módja annak, hogy kiválasszunk a megfelelő tartalom típust a lekérdezésekhez és elérjük azt az átfogó célt, hogy a felhasználók bevonzzuk az oldalra.
Forrás: moz.com