Továbbfejlesztett e-kereskedelmi mérés | Weboptim

 

Mi is az a továbbfejlesztett e-kereskedelmi mérés?

Néhány évvel ezelőtt, a Google bevezette a továbbfejlesztett e-kereskedelmi mérés (ec.js) lehetőségét. Az Universal Analytics egy „kiegészítője”, olyan e-kereskedelmi adatokat követ, amelyek korábban soha nem voltak elérhetők a Google Analytics felhasználók számára.
Ez egy hatalmas előrelépés és meg kell felelnie a várakozásoknak, de nem csak az elemzők várakozásainak, hanem a marketingesek, üzlettulajdonosok, fejlesztők, hirdetők részére is. Miért? Mert ez rengeteg, támadható pénzügyi adatot nyújt a weboldal teljesítményével kapcsolatban.

 

Miért kellene foglalkozni vele vagy használni?

Ha van egy vállalkozásunk, jó esély van arra, hogy a honlapunk döntő (vagy elsődleges) szerepet játszik a bevételek alakulásában. A fogyasztók többsége soha nem találkozik személyesen az ügyfélszolgálattal vagy az üzletkötőkkel, így a weboldal az egyetlen dolog, ami a felhasználókat a vásárlás felé terelheti.
Lehet, hogy egy külön, harmadik fél típusú rendszert használunk az eladások és az árbevétel nyomon követésére, de így valószínűleg nem kapunk teljes képes a felhasználók viselkedéséről, vásárlás előtt és után. Pedig jó lenne tudni, hogy a felhasználók „miért” hajtanak végre tranzakciókat, vagy miért hagyják abba a folyamatot a pénztárnál.

 

Mi a különbség az e-kereskedelmi és a továbbfejlesztett e-kereskedelmi mérés között?

A Google Analytics e-kereskedelmi mérése jellemzően a köszönőoldal információt használja fel ahhoz, hogy a tranzakciós és a bevételi adatokat visszaküldje az Analytics rendszerébe. Beállíthatunk persze egy alap e-kereskedelmi mérést, de a továbbfejlesztett változattal további jelentéseket és grafikonokat kaphatunk a felhasználók tevékenységéről.

 

kosár

Mennyi munka, idő beállítani?

A továbbfejlesztett e-kereskedelmi mérés ránk támaszkodva ad plusz információkat Analytics-nek. Minél komplexebben állítjuk be, annál hasznosabbak lesznek az extra jelentések. A szerver beállításoktól és az adatok strukturálástól függően lehet, hogy csak néhány információt kell, az ajánlott formátumban, beépíteni.

 

Az extra információk olyan értékes adatok lehetnek, mint például:

 

– Megjelenítések
Láthatjuk, hogy egy termék-adatlapot hányszor néztek meg. Ez lehetővé teszi, hogy elemzéseket készítsünk a konverziós arányokról termékenként.

 

– Kosár tevékenységek
Láthatjuk a „jól teljesítőket”, azokat a termékeket, amiket a legtöbbször megvettek. De melyik termék rendelkezik potenciállal? Ehhez nyújt segítséget ez a jelentés, hiszen itt láthatjuk, hogy hány alkalommal adnak hozzá vagy távolítanak el a kosárból egy-egy terméket.

 

– Belső promóciók és kupon információk
Mennyibe kerül az “őszi akció” funkció a főoldalon? Több mint, amennyi az e-mailben kiküldött kuponkód értéke? A továbbfejlesztett e-kereskedelmi méréssel követhetjük a promóciós linkeket, a bannereket azonosítószám, név, kreatív tartalom vagy pozíció alapján. Lehetőség van arra is, hogy a kuponokat kuponkód, mennyiség vagy a kedvezmény mértéke szerint elemezzük.

 

– Vásárlási csatorna
Ezen jelentések célja, hogy beszámoljon a felhasználók viselkedéséről. Hány munkamenet után adnak hozzá egy terméket a kosárhoz? A megrendelési folyamat melyik lépése mutatja a legmagasabb elhagyási arányt?
Még ha a felhasználó el is hagyja a tölcsért, majd kiegészíti egy másik lépéssel a következő munkament alkalmával, a Google nyomon fogja követni. Plusz egy ez nagyszerű lehetőség arra, hogy szegmentáljuk a közönséget az alapján, hogy a vásárlási folyamat melyik lépését fejezte meg (vagy melyiket nem).

 

Használható a Google Analytics régebbi verziójával?

Ha még nem frissítettünk Universal Analytics-re, akkor tegyük meg. A továbbfejlesztett e-kereskedelmi mérés egy bővítmény, ami csak az analytics.js verzióval működik, a régi ga.js verzióval sajnos nem. Továbbra is gyűjthetünk vele e-kereskedelmi adatokat és követhetjük a tranzakciókat, de a továbbfejlesztett mérés csak Universal Analytics mellett használható.

 

Használható Google Tag Manager-rel?

Teljes mértékben. A Google Tag Manager ajánlott a továbbfejlesztett mérés implementálásához. Szükség lehet egy fejlesztőre vagy szakértőre, de az adatrétegek hatékony és könnyen kezelhető módot nyújtanak arra, hogy az e-kereskedelmi adatokat mérhetővé tegyük.

 

Automatikusan követ?

Nem. Van egy csomó elérhető mutató, amit egyszer implementálni kell a GA követőkódjába, de utána az e-kereskedelmi jelentések elérhetők lesznek, amíg a mérés be van állítva. Mint a Google e-kereskedelmi mérés alap verziója, ez is egy bővítmény, amit az oldalba el kell helyezni az Analytics követőkód mellé. Ha Google Tag Managert használunk, akkor nagyon egyszerű dolgunk lesz.

 

Legyünk óvatosak, mindig teszteljünk mielőtt jelentős változtatást végzünk!

 

enhanced mérés
 

 

Hogy hogyan kell pontosan beállítani, akkor a Google súgója nyújtanak bővebb információt:

Tag Manager esetén: https://developers.google.com/tag-manager/enhanced-ecommerce

Google Analytics esetén: https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/enhanced-ecommerce

 

10 „továbbfejlesztett” jelentés

1. E-kereskedelem áttekintés

Az áttekintés teljes képet ad arról, hogy mi folyik a bevételi oldalon. Megmutatja a teljes bevételt és az e-kereskedelmi konverziós arányt bármely időtartományban és megadja a tranzakciók teljes számát, az átlagos rendelési értéket és az átlagos rendelési mennyiséget is. Marketing jelentést is tartalmaz, ami betekintést nyújt arról, hogy összességében a promóciók és a kampányok hogyan teljesítenek.

 

 

áttekintés
 

2. Vásárlói viselkedés

Jó iránymutatást ad ahhoz, hogy ellenőrizhessük, hogy a csatorna pontosan melyik pontján esnek ki a felhasználók. Minden lépés tartalmazza a látogatók számát felül és az “kihulló” látogatók után megmaradó látogatószámot alul. Ha jobban megnézzük a képet, látjuk, hogy nagy kiesés van a termékmegtekintés szakaszban. Ez az jelenti, hogy sokan megnézik a termékeket, de nem mennek tovább a folyamatban.

 

vásárlói viselkedés
 

3. Fizetési viselkedés

Megmutatja, hogy a fizetési folyamat pontosan melyik részében esnek ki a felhasználók. Segíthet a konverziós arány növelésében. A fizetési folyamat lépéseit az Admin oldalon állíthatjuk be.

fizetési viselkedés
 

 

4. Termék teljesítmény

Ez a jelentés frissült és most már tartalmaz olyan további adatokat, mint a termék visszatérítés összege, vagy a kosár-részlet arány (a termékfelvételek száma osztva termékadatok megtekintéseinek számával), vásárlás-részlet arány (az egyedi vásárlások száma osztva a termékadatokat bemutató oldalak megtekintéseinek számával), stb..

 

termék teljesítménye
 

5. Értékesítési teljesítmény

A jelentés olyan információkat is tartalmaz, mint a visszatérítés összege, adó, szállítás és mennyiség.

 

értékesítési teljesítmény
 

6. Terméklista teljesítmény

Segít, hogy azonosítsuk, melyik termékcsoportok teljesítenek és melyikek nem. Létrehozhatunk terméklistákat az értékesítési szabályok és a landing oldalak alapján, hogy lássuk, melyik lista vezet a legnagyobb elköteleződéshez.

 

terméklista teljesítmény
 

7. Marketing: belső promóció

Például belső bannerek, amelyek a weboldal belső oldalain kívánják elősegíteni az értékesítést. Nyomon követhetjük a megtekintéseket, kattintásokat, és az átkattintási arányokat. A jelentés használatához külön kód beillesztésére van szükség.

 

8. Marketing: társvállalat kódja

Bevételek, tranzakciók, átlagos rendelési érték a társított webhelyekkel, amely oldalak a felhasználókat a mi honlapunkra vezetik. Használatához külön kódra van szükség.

 

9. Marketing: termékkupon

Lehetővé teszi, hogy lássuk, mennyire hatékony a termékszintű kuponozás, bevételek, egyedi vásárlások, és termék bevétel/vásárlás tekintetében. Külön kódra van szükség.

 

10. Marketing: rendelési kódja

Ugyanazokat a mutatókat tartalmazza, mint a termékkupon, csak rendelésenként, és nem termékenként. Külön kód szükséges ebben az esetben is.

 

 

Összefoglalás
Az adatok elemzése az e-kereskedelem szerves része, ami egy nagyon hasznos eszköz, hiszen segíthet fejleszteni az üzletet, de ehhez az adatoknak relevánsnak kell lennie és a megfelelő módon kell elemezni. A továbbfejlesztett e-kereskedelmi jelentések segítenek a legfontosabb tényezők elemzésében és ezáltal az e-kereskedelem felvirágzásában, fejlesztésében.

 

 

 

Forrás: lunametrics.comtatvic.com

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!


Referenciák
Kérjen
árajánlatot!