Hogyan építsünk linkeket költséghatékonyan új weboldal esetén? | Weboptim
Ha már valaha is dolgoztunk linkstratégián, akkor valószínűleg már küldtünk ki linkkéréseket.
Az ötlet egyszerű – csak kérjünk linket
Ez a legközvetlenebb módja annak, hogy új linkeket szerezzünk, és ha működik, akkor egy szuperkényelmes megoldás is.
De van egy kis probléma. Ez nem egy tökéletes stratégia.
Gyakran, ezek a kérések elveszek az e-mailek százai között. Könnyen megérhetjük ezt, ha arra gondolunk, hogy egy átlagos ember naponta 88 email üzenetet kap. Néha, a kérést figyelmen kívül hagyják, mert egy nem olyan fontos. Más alkalommal, a kérést elutasítják. Kapunk választ, de ez nem az a fajta válasz lesz, amit szeretnénk.
Akkor mit tegyünk?
Olyan linkkéréseket kell készítenünk, amelyek egyszerűen visszautasíthatatlanok.
Tudom, hogy ez nem tűnik egyszerű munkának, de ha tudjuk, mit keresnek az oldal tulajdonosok, akkor sokkal könnyebb lesz.
Ha foglalkozunk vele, hogy magas minőségű linkeket szerezzünk, akkor mindenképp tudnunk kell, hogy hogyan írjunk egy jó linkkérő szöveget. Ezt fogjuk most bemutatni. Ez egy általános formula, mi működik attól függetlenül, hogy milyen niche rétegben vagyunk vagy, hogy milyen nagy a weboldalunk.
Értsük meg, hogy mit akarnak az oldal tulajdonosok
Van egy tisztességtelen igazság a linkszerzéssel kapcsolatosan.
Néha nem a legjobb dolog linket szerezni csak azért, mert az előbbre juttathat minket.
És ez azt jelenti, hogy egy csomó weboldal van, ami linkeket érdemelne a lenyűgöző tartalom miatt. De ezen oldalak többsége nem ír jó linkkérést és ezért nem kap linkeket.
Tudom, hogy ez nem fair, de sajnos akkor is így van.
A lényeg itt, hogy az oldalak nem adnak linket valakinek egy URL-re.
Nézzük meg, hogy mit keresnek az oldal tulajdonosok egy linkkérő szövegben!
Milyen előnyöket ad az oldal nekik?
Az ok, amiért egy blog elfogad egy linket az, ha az segíti őt. A linkszerzés kritikus a jó linképítési stratégia szempontjából, ezért minden oldal jó linkeket akar.
Ahhoz hogy linket szerezzünk, meg kell mondanunk az oldal tulajdonosoknak hogy milyen előnyt jelent ez számukra. Ez egy nagy üzlet. Nem engedhetjük meg, hogy figyelmen kívül hagyják a kérést, ha az a szándékunk, hogy rengeteg jó minőségű linket szerezzünk az oldalunknak.
Egy aprócska titok: a legtöbb oldal ugyanazokat az előnyöket keresi.
A leggyakoribbak:
- a tartalom releváns az oldaluk szempontjából
- a tatalom részletes és mély
- a tartalom jól megírt
- az oldal legitim, törvényes
Nézzük meg őket egyesével!
1. A releváns tartalom kötelező
Sok olyan linkkéréssel találkozhatunk, ami egyáltalán nem releváns. De ez még nem jelenti azt, hogy minden releváns tartalomnak biztosítunk linket. Fontos kapcsolat van az eredeti tartalom és a linkelő tartalom között. A linkelő tartalomnak valamilyen módon kapcsolódnia kell a fő tartalomhoz.
Lehet az oldalunk hiteles forrás?
Igen lehet. Minden a releváns tartalom nyújtásával kezdődik.
Természetesen extra utat kell megtennünk, amikor ilyen tartalmat készítünk.
2. Győződjünk meg róla, hogy a tartalom részletes és mély
A hosszú tartalom jó. De ami még fontosabb, mint a hosszúság az az átfogó tartalom.
Lehet 6000 szavas cikkünk, ami nem jó és írhatunk 1000 szavas cikket, ami jó.
A határt valahol a kettő érték között érdemes meghúzni, egy 3000 szavas cikkel. Soknak tűnik, de megéri.
Miért jobb a hosszabb cikk?
Először is egy hosszabb cikk természetes módon részletesebb. Előfordul persze, hogy egy hosszabb cikk tele van töltelékszöveggel, de a legtöbb esetben azért aprólékosabb.
Másodszor egy hosszabb cikk statisztikailag jobb nekünk. A hosszabb cikk több linket adhat. És magasabb SERP értékelést is elérhet.
Az olvasók szeretik a hosszabb cikkeket. Ha rendszeresen hosszabb, átfogóbb cikkeket posztolunk, akkor megragadhatjuk a figyelmet és több forgalmat vezethetünk az oldalra.
Tehát a lényeg, hogy ha választani kell hossz és részletesség között, a részletességet válasszuk.
Bár a hosszabb tartalom általában részletesebb is, így mindkét oldalról jó.
3. A tartalom jól megírt
Ez azt jelenti, hogy tökéletesnek kell lennie egyetlen vesszőhiba nélkül? Nem.
Azt jelenti, hogy a tartalom világosan adja át az információt az olvasóknak. De azért ne hagyjuk figyelmen kívül a helyesírást, még mindig fontos!
A lényeg, hogy a tartalom olyan legyen, ami egyértelműen mond valamit.
Ugyanez vonatkozik a nem szöveg alapú tartalomra is, pl. videók vagy infografikák. Tudást adjon át, olyat, ami megéri az olvasó idejét.
4. Az oldal törvényes
A legtöbb ember számára ez nem jelent gondot. De bloggerként meg kell győződnünk róla, hogy törvényes oldalakra linkelünk.
Adjuk el az értéket
Elég egyszerűen hangzik, nem? A linkkérés során el kell adnunk a cikket oldalt, mint felbecsülhetetlen forrást és ennek előnyét kristálytisztává kell tennünk.
Hogyan kommunikáljuk ezeket az előnyöket a kérés során?
Először is, igazi előnyöket ajánljunk. A legfontosabb előny a releváns tartalom. Legyen egy olyan tartalmunk, amely még több hozzáadott értéket jelent annak, akinek ezt felkínáljuk.
Egy releváns cikk az, amire igazán szükségünk van, de ha többet tudunk ajánlani, az még jobb.
Pontosabban, ha van egy meghatározott közönségünk van ahol ezt promotálni tudjuk, akkor az az igazi győzelem. Ez minden webhelytulajdonos álma.
Győződjünk meg róla, hogy elég időt töltünk el ezen a ponton.
A linkszerzési csata 75%-a azon múlik, hogy meggyőzzük a webhely tulajdonosát, hogy előnyös lesz a link számára. Ha ezt megtesszük, akkor hatalmas esélyünk lesz a sikerre.
A rövidebb ajánlás jobb
Butaságnak hangozhat, de a rövidség sokat számít. Rengeteg e-mailt kapunk naponta, amiket elolvasunk, de gyakran nem válaszolunk mindegyikre. Ez azt jelenti, hogy nem fogunk elolvasni 5 bekezdést egy-egy linkkérésről.
A kérés legyen rövid, könnyen olvasható, legyenek benne linkek.
Ami még fontosabb, hogy mi a lényeg. Ne legyen kérdéses, hogy miről szól az email.
Még egy dolog. Még ha röviden is kell tartani a linkkérés üzenetet, ne hagyjunk ki szükséges információkat. Minden szónak megvan a célja.
Tehát a szabály, hogy legyen olyan rövid, amennyire csak lehet, de ne hagyjunk ki fontos infókat.
Az üzenet megírása
Először, gondoljuk át a “tárgy” mezőt
Több időt kell eltöltenünk ezen a ponton, mint a kérés többi részén. Ez azért van, mert a tárgy rész határozza meg, hogy valaki kattint-e vagy sem.
Ha használunk tartalommarketinget, akkor ez már nem újdonság számunkra. A címsor „behúzza” az embereket, és a tárgy az email címsora. Ha a tárgy nem elég jó, akkor lehet, hogy az email megy a spamek közé.
Itt nincsenek rossz válaszok, de valami kényszerítőt kell írni. Használhatunk kérdéseket vagy merész utasításokat. Néhány javaslat:
- [név], érdekelne a partnerség?
- szeretnék adni valamit ingyen
- itt az idő, hogy a tartalmad egy következő szintre emeld
- a cikkedből hiányzik valami
Nagyon fontos, hogy természetes hangot használjunk. Ne éreztessünk velük nyomást.
Gondolkodjunk a dobozon kívül. Használhatunk hangulatjeleket a tárgyban, vagy lehet egy szó nagybetűs. Néhány tipp:
- hagyjuk a spam dolgokat
- tegyünk fel kérdést
- tartalmazzon határidőt
- használjunk bevezetőt
- adjunk parancsot
- legyen lista
- legyen közlemény
- legyen egyedi
- meséljünk el egy viccet
- mondjunk valami váratlant
- használjunk multimédiát
A következő a kérés tényleges tartalma
Legyünk barátságosak és elfogadóak, és ne felejtsük el megírni, hogy milyet előnyöket nyújtunk.
Nagyszerű lehetőség, ha a hangunk egy kicsit formálisabb. Az alap ötlet itt az, hogy javaslatokat kínálunk más oldalaknak és udvariasan megkérjük őket, hogy viszonozzák a kedvességet.
Ez elég erőteljes, mert viszonosságra hívja fel a figyelmet.
Persze ez a stílus nem működik mindenkinél. Ha ez nem a stílusunk, akkor maradjunk az alap ötletnél és írjuk le a saját szavainkkal.
Összefoglalás
Nem kell kiváló írónak lennünk ahhoz, hogy valami jót írjunk. Nem szükséges a New York Times bestseller listájára felkerülnünk vele.
Csak azt kell tudnunk, hogy mit keresnek az emberek és ezt a dolgot adjuk meg nekik.
Ebben az esetben elmagyarázhatjuk, hogy a linkünk nekik miért előnyös.
Sok olyan oldal van, aminek kiváló a tartalma, de nem szereznek linkeket és ez szégyen.
Minden oldal keresi az olyan magas minőségű tartalmakat, amelyekre linkelhet. A trükk az, hogy meggyőzzük ezeket az oldalakat, hogy a mi tartalmunk az, amit keresnek.
Természetesen a linkkérések egy részét ignorálják vagy elutasítják. Ez elkerülhetetlen.
De a fenti technikákat használjuk, akkor biztosan több linkek fogunk szerezni.
Forrás: neitpatel.com