8 SEO trend, ami 2018-ban dominálni fog | Weboptim
Úgy tűnik, hogy 2018 izgalmas év lesz SEO szempontból. Nézzük, mit hoz a következő év!
A SEO a Google több mint 200 tényezős algoritmusa miatt egy elég összetett tudomány. A legnagyobb kihívást az jelenti, hogy a játékszabályok folyamatosan változnak.
Mivel a keresőmotorok a keresési eredmények minőségének javítására törekednek, egyes rangsorolási tényezők megváltoznak, mások feledésbe merülnek, illetve teljesen újak jelentkeznek a semmiből. Annak érdekében, hogy a következő évre mindenki felkészült legyen, itt egy lista a legfontosabb trendekről, és az azokra való felkészülésről.
1. A SERP funkciók felemelkedése
Biztos, hogy az első pozíció a legjobb mód arra, hogy minél több forgalmat érjünk el? Gondoljuk újra. Az egyre fejlődő SERP funkciók (helyi találatok, tudásgráf, rich snippet) elvonják a keresők figyelmét és a hagyományos szöveges találatokról.
És ez csak jó, ha figyelembe vesszük, hogy min ment eddig keresztül a Google SERP.
A 10 egyszerű kék linktől egy sokkal összetettebb dologig jutottunk el:
Mit tehetünk?
A SERP funkciók fejlesztéséhez kulcsfontosságú, hogy nyomon kövessük ezeket a funkciókat és figyeljünk rá, milyen funkciók tűnnek fel a kulcsszavainknál és hogy ezek elterelik-e a forgalmat.
Az adatok alapján elemezhetjük azokat a lehetőségeket, melyeket ezek a funkciók jelentenek. Használhatunk helyi adatokat? Kaphatunk kiemelt snippet-et a lekérdezéshez? Mi a helyzet a tudásgráffal?
2. Strukturált adatok
A strukturált adat egy HTML formázási mód, amely egy adott szókészletet használ, és elmondja a keresőknek, hogy hogyan kell értelmezni – és megjeleníteni – a tartalmat.
A Google soha nem erősítette meg hivatalosan, hogy a strukturált adatok rangsorolási tényezőnek számítanak-e – ez önmagában nem valószínű.
Akkor mire jó?
A strukturált adatok segítségével többféle módon javíthatjuk a keresési listákat: Gondoljunk csak a Knowledge gráfra vagy a rich snippetekre. Az utóbbi akár 30%-kal növelheti az átkattintási arányt.
A keresési eredmények változatosabbá válásával, nem hagyhatjuk figyelmen kívül annak a lehetőségét, hogy kitűnjünk, még a versenytársak előtt.
Mit tehetünk?
Menjünk és csináljuk. Több strukturált adatforma létezik, de a legtöbb SEO-s ragaszkodik a schema.org-hoz.
3. A leggyorsabb éli túl
A sebesség fontos. Nem csak rangsorolási faktor, nagyon fontos UX (user experience, felhasználói élmény) tényező is. Az UX befolyásolja a rangsort.
De milyen gyors a gyors pontosan? A Google elvárja, hogy az oldalak 3 másodperc alatt betöltődjenek.
Mit tehetünk?
Vegyük a Google Page Speed tesztjét. Minden problémás tényező esetén leírja, hogyan lehet javítani.
4. Relevancia 2.0
Egyre nehezebb meggyőzni a Google-t arról, hogy a tartalmunk jó. A keresőóriás számos módon értékeli a tartalom minőségét, amelyek közül az egyik a látens szemantikai indexelés. Több milliárd oldalt és kifejezést felhasználva, a Google megtanulja, hogy mely kifejezések kapcsolódnak egymáshoz és elvárásokat támaszt az adott környezetben megjelenő kifejezésekkel szemben. Ez segít számára dönteni arról, hogy egy tartalom átfogó-e vagy sem.
A RankBrain segítségével a Google tovább elemezheti a legjobban teljesítő keresési lekérdezéseket (a Google felhasználói elégedettségi mutató szerint) és hasonlóságokat kereshet közöttük.
Mit tehetünk?
Hogyan győződhetünk meg róla, hogy a tartalmaink átfogóak? A legjobb pozíciójú oldalak feltérképezésével és a megszerzett funkcióik megkeresésével, akárcsak a RankBrain teszi. Nyilvánvalóan ez nem lehetséges manuálisan minden egyes keresési kifejezésre.
5. A hangalapú keresés az igazi üzlet
Szkeptikusak vagyunk a hangalapú keresésekkel kapcsolatban? Google kutatások szerint a tizenévesek 55%-a és a felnőttek 40%-a használja ezt a funkciót naponta, és ez az arány egyre gyorsabban nő. A hangalapú keresés teljesen új kulcsszókutatási rutint hív életre: az ilyen felhasználók normál, társalgási mondatokat használnak a néha furcsa hangzású keresési lekérdezések helyett.
6. A mobil elképzelhetetlenül nagy
A hangalapú keresések növekedésével a Google keresések több mint fele mobil eszközről érkezik. Közeleg az első mobil-index és a mobilbarátság egyre fontosabb rangsorolási tényező, ezért nem engedhetjük meg magunknak, hogy többé figyelmen kívül hagyjuk a mobil SEO-t.
Mit tehetünk?
Vizsgáljuk meg, hogy a weboldalunk mobilbarát-e. Ha azt kapjuk, hogy nem, akkor tegyünk annak érdekében, hogy mobilbarát legyen, különben értékes látogatókat veszíthetünk el.
7. Linknélküli linkek
A linkek évek óta a keresőmotorok bizalmi faktorai – a SEO szakemberek ennek optimalizálásával (és manipulálásával) töltötték el a legtöbb időt. De az idők változnak, és most a link nélküli említések is ugyanolyan súlyú, off page szignálokká válnak.
Mit tehetünk?
A linkellenőrző szoftverek mellett használjunk nyomkövető eszközöket a márka és a termékek megemlítésének követésére.
8. Személyre szabottabb SERP
A személyre szabott keresési eredmények nemcsak a hagyományos rangsorolási tényezőkön alapulnak, hanem a felhasználóról szerzett információkon (helyszín, keresési előzmények, érdeklődési kör) is.
2011-ben egy kísérlet azt mutatta, hogy a Google keresések több mint 50%-a személyre szabott, és ez a szám azóta emelkedik. A Google, a Bing és a Yahoo mindegyike többféle módon szabja személyre a keresési eredményeket.
Mit tehetünk?
Ne pánikoljunk. A személyre szabás nem olyan dolog, ami ellen tenni kellene. Amikor a felhasználó először keres rá a kulcsszóra, mindent meg kell tennünk, hogy megjelenjünk a legnépszerűbb keresési eredmények között. Ha kereső a találatra kattint, akkor preferálttá válunk, és az utána következő keresések valószínűleg tartalmazni fogják az oldalunkat a legjobb eredmények között.
Még néhány fontos dolog 2018-ra:
Linképítés
A linképítés várhatóan nem tűnik el 2018-ban, de fontosabb lesz maga a stratégia létrehozása. Nem szükséges új linkek szerzését megcélozni, hacsak nem adnak hozzá értéket és segítenek abban, hogy felépítsük a brandet.
A legjobb linkek nem mindig a legnépszerűbb oldalakról származnak, de még mindig fontos az iparág szempontjából releváns webhelyek keresése.
A 2018-ban sikeres SEO stratégia a kapcsolatépítés felé mozdul el, amely segíti a márkát a hosszútávon hatékonyabb kapcsolatok kiépítésében. Kihívás lesz a vendégblogokkal foglalkozni, hogy hogyan vonhatjuk be őket a linképítési stratégiába anélkül, hogy sértenénk a márka hírnevét.
UX
A felhasználói élmény 2018-ban még fontosabb lesz. A Google világossá tette, hogy a hangsúly a felhasználókon van és ennek érdekében a weboldalaknak jó felhasználói élményt kell biztosítaniuk a látogatók számára.
A jó UX növeli annak esélyét, hogy a felhasználók elköteleződnek a látogatás alkalmával.
Az első lépés a webhely sebességének, olvashatóságának és navigációs szerkezetének vizsgálata.
A látogatók böngészési szokásainak közelebbi megismerése hasznos információkat nyújt. Ha például a közvetlenül keresésekből érkezők csak 30 másodpercet töltenek az oldalon, akkor valószínűleg a tartalom vagy a felhasználói élmény rossz.
Ráadásul mivel egyre többen használnak mobil eszközöket, egyre nagyobb szükség van arra, hogy kiváló felhasználói élményt biztosítsunk minden eszközön.
Featured snippet és gyors válaszok
Felmérések szerint a Google keresési lekérdezések közel 30%-a rendelkezik ilyennel. A kiemelt snippet népszerűsége növelte a versenyt azon vállalatok között, akik az első pozícióban szerettek volna megjelenni.
A listák, táblázatok, grafikonok népszerűek, ugyanakkor hasznos, ha a tartalmat kérdés-válasz formátumban hozzuk létre, megkönnyítve ezzel a Google számára, hogy kitöltse a megfelelő tartalmat és megjelenítse kiemelt részletként.
Egy egyszerű módja, hogy elérjük a SERP tetejét, ha olyan tartalmat hozunk létre, amely gyors válaszként szolgál. A Google Answer Box a kiemelt kódrészlet egyik típusa, amelynek célja, hogy vonzóbb módon válaszoljon egy kérdésre.
Általában egy “hogyan” vagy “mi” struktúrát követ, és a Google arra törekszik, hogy a keresési szándékot a keresési eredményekkel hasznos módon szervezze össze. Megfigyelték, hogy a válasz dobozokban megjelenő eredmények 32%-os CTR értéket mutatnak.
AI és gépi tanulás
A mesterséges intelligencia és a gépi tanulás már megváltoztatatta a keresési eredmények rangsorolását. A gépi tanulás megkönnyítheti a keresések lebonyolítását is, segítve a felhasználókat a kontextusba illő eredmények elérésében.
Ez személyre szabottabb élményhez vezet, míg a hangalapú keresések és a digitális asszisztensek felemelkedése ideális alapot nyújtanak a mesterséges intelligencia fejlesztéséhez és a sikeres SEO stratégiák alkalmazásához.
Úgy tűnik, hogy 2018 érdekes év lesz. A hagyományos SEO technikák még mindig hatékonyak, de számos olyan trend jön, ami jelentősen megváltoztathatja a keresőoptimalizálás gyakorlatát.
Amit érdemes megérteni, hogy a SEO változik, és az első pozíciókban való megjelenés már nem a végső cél többé. Ahogy a keresőmotorok fejlődnek, egyre több lehetőség nyílik arra, hogy növeljük a keresési forgalmat anélkül, hogy feltétlenül az organikus SERP-re koncentrálnánk.
A kiemelt snippetek, a PPC, a hangalapú keresés és a helyi SEO növekedése gyakran jobb eredményeket mutat, mint az organikus rangsor. Ezért hasznos lépést tartani a sikeres SEO stratégiákkal az elkövetkező évben is.
Forrás: searchengineland.com , searchenginewatch.com