Seo Szakember | Weboptim
Egy keresett SEO szakember díjazása többféleképpen történhet.
Első és talán a legkedveltebb árazás a megrendelők részéről a sikerdíjas konstrukció. Ennek az a lényege, hogy csak akkor kell az ügyfélnek fizetnie, ha a SEO szakember jól és eredményesen dolgozott, a kitűzött célt elérte. Ez persze függ a kitűzött céltól is, mert nyilván kis céloknál könnyű a teljesítés, míg a nehezeknél nem.
Vegyünk egy példát:
A keresőmarketing specialista, ha könnyű bevételre törekszik, akkor megteheti, hogy az ügyfelet egy könnyebb, de kisebb keresettségű kulcsszóra beszéli rá például, “LG klíma eladás” míg egy bátrabb szakember a “klíma” szóra is törekszik előre hozni a weboldalt.
Az általánydíjas projekt: a sikerdíjassal ellentétben akkor is kifizetendő, ha a helyezések elmaradnak. Ebben az esetben a munkavégzés ugyan megtörténik, de a várt eredmény nem mindíg jön meg. Ennek persze lehet több oka is. A tanácsadó hibájából is előfordulhat, de az is lehet, hogy a tanácsokat az ügyfél nem fogadta meg. Ezt a konstrukciót általában abban az esetben alkalmazzák, ha a tanácsadó nem csak tanácsadást, hanem effektív munkavégzést is vállal. Beállítja a weblapot, szövegeket ír vagy írat. Linket épít azaz saját kezűleg el is végzi vagy végezteti a feladatokat.
Az Óradíjas SEO Szakemberek az eltöltött idő alapján fizettetik meg a munkájukat. Ezek az óraíjak 5 000-től akár 30 000 Ft-is terjedhetnek. Ebben az esetben a specialista felméri a helyzetet és vagy kérdésekre válaszol, vagy stratégiát állít fel. A stratégia felállítására külön díjazást szoktak megállapítani. Ilyen esetekben, ha a stratégia megvalósítását a megrendelő kéri, akkor az óradíjas projekt átmehet átalánydíjas vagy egyösszegű megoldásba is. Én személy szerint nem javaslom az egyösszegű díjazást, mert a munkavégzés is folyamatos kell legyen, nem pedig egyszeri. Akik “egyszeri” optimalizálást vállalnak, azok nem követik nyomon a későbbiekben a projekt útját és ha rossz irányt vesznek a dolgok akkor nem tudnak beavatkozni.
Keresőmarketing Tanfolyam