A Google helyezések romlanak – 10 dolog, amit tehetünk | Weboptim
Senki nem szereti a csökkenést, legyen szó akár a fontos kulcsszavak helyezéseiről vagy egy-egy másodlagos kulcsszóról. Bár a fluktuációk elkerülhetetlenek, különösen a Google folyamatosan változó algoritmusfrissítései miatt, soha nem jó, ha a helyezések rossz irányba indulnak meg.
A következő 10 lépéses folyamat segíthet azonosítani a probléma forrását annak érdekében, hogy megoldjuk őket és visszaszerezzük a helyezéseinket.
1. lépés: Ellenőrizzük az „alapokat”
A kulcsszó-teljesítmény megfigyelése során néha túlságosan a modern stratégiákra összpontosítunk, miközben alábecsüljük az „alapok” jelentőségét.
Miért fektessük túl nagy hangsúlyt a linkszövegek arányára, a sebességre vagy a hivatkozások optimalizálására, amikor a rangsorolási probléma könnyen megoldható lehetne közvetlenül a weboldalon?
Az oldal 200 HTTP státuszkódot ad vissza?
A 200-as sorozatú állapotkódok azt jelzik, hogy a weboldal sikeresen kommunikál.
Ha azt látjuk, hogy az oldalunk nem 200 OK státuszkódot ad, hanem pl. 404 (az oldal nem található) vagy 410 (az oldalt véglegesen eltávolították) értéket, akkor baj van. A http válaszkód ellenőrzésére több eszköz is a rendelkezésünkre áll.
A robotok fel tudják térképezni az oldalt?
A robots.txt egy szöveges fájl, amely a webszerver legfelső szintű könyvtárában található és útmutatást ad arra vonatkozóan, hogy a robotok hogyan lépjenek interakcióba a weboldalunkkal. A fájlon belül megadhatunk belefoglalásokat és kizárásokat a tartalmat illetően, például megtilthatjuk a „dev” weboldal feltérképezését, vagy az a duplikált oldalak indexelését.
Előfordulhat, hogy véletlenül túl szűkre állítottuk a korlátozásokat, és ezzel megakadályoztuk, hogy a robotok feltérképezzék a főbb oldalakat. Mindig duplán ellenőrizzük le a robots.txt fájlt.
2. lépés: Ellenőrizzük a SEO alapokat
Annak ellenére, hogy az alapvető SEO elemek egyre kisebb jelentőségűek, mint a keresők rangsorolási tényezői, még mindig hatással vannak azokra. Ellenőrizzük az olyan alapokat, mint az oldal címe, meta leírások, fejlécek.
A főoldali címet és meta címkéket optimalizáltuk é helyesen jelennek meg a keresési eredmények között?
A kezdőlap címe egyszerű lehetőséget nyújt arra, hogy megmondjuk a keresőrobotoknak, hogy miről szól az oldalunk. Ha ez túl általános, vagy ha nem húzza be a Google helyesen, akkor befolyásolhatja a rangsorolást.
Bár a meta leírás nincsen közvetlen hatással a SEO-ra, egy meggyőző szöveg javíthatja az organikus átkattintási arányt.
A főoldal H1 címkéje optimalizált?
A title címkén megadott információk mellett a fő címsor (H1) segítségével tudathatjuk az oldalunk fő célját. Mindazonáltal, hacsak az oldal nem tartalmaz H1-et, a keresőbootok nem fogják megkülönböztetni az oldal tartalmától. Ellenőrizzük az oldal forráskódját, hogy biztosítsuk, minden egyes oldalon egyedi és releváns H1 elemet használunk.
Meglepődnénk milyen gyakran okozza a helyezések romlását egy vagy több ezen fontos elemek közül. Javítsuk a problémát!
3. lépés: Ellenőrizzük a Google algoritmus frissítéseket
Most, hogy a Pingvin link-algoritmus és a Panda minőségi-algoritmus a Google alapalgoritmusának részét képezi, és valós időben frissül, mindig résen kell lennünk, mert a legapróbb változások is hatással lehetnek a rangsorra.
Ha a dolgokat helyesen végezzük – gondoljunk itt a mélyreható tartalomírásra, az intuitív weboldal-elrendezésre, a gyors betöltési időre – ne stresszeljünk rá az algoritmus változásokra. Ha jól csináljuk, hosszú távon meghozza az eredményt.
4. lépés: ellenőrizzük a Google Webmestereszközöket
A Google algoritmusok átláthatatlanok, a keresőóriás tisztában van azzal, hogy mit várhat el egy weboldaltól. Kövessük az irányelveit a jobb keresési teljesítmény érdekében.
A Google Webmestereszközök egy ingyenes szolgáltatás, amelyet a Google biztosít annak érdekében, hogy segítsen figyelemmel kísérni és optimalizálni a webhely láthatóságát a keresési eredmények között.
Ellenőrizzük a feltérképezési hibákat, szerverhibákat, DNS hibákat.
Beküldhetünk oldaltérképet, amely a weboldalunk struktúráját mutatja be. Ha betöltöttük, ellenőrizzük, hogy nincs-e nagy eltérés a beküldött URL-ek száma és a Google által indexelt URL-ek száma között. Ha a számok nem jól jelennek meg, előfordulhat, hogy fontos oldalak blokkolva vannak.
5. Ellenőrizzük a Google Analytics-et
A Google Analytics megmutatja, ha a forgalom vagy valamelyik mutató, mint például az időtartam, az oldalak száma vagy a visszafordulási arány, csökkent. Módosítottunk mostanában a weboldalon? Ha a módosítás ideje egybeesik az Analytics rendszerében látható változásokkal, akkor egy más irányba történő elmozdulás segíthet a forgalmat visszaállítani.
Megtudhatjuk azt is, hogyan találták meg a weboldalunkat az emberek, hogyan viselkednek az oldalon és milyen behatások érik őket a cselekvés befejezése előtt.
6. Ellenőrizzük a tartalmat
A minőségi tartalom soha nem volt fontosabb. A tartalmunk egyedi, érdekes és értékes? Vagy duplikátum, rövid és értéktelen? Ez nagy hatással lehet a rangsorra.
A felhasználók nem szereti a rossz tartalmat. Bár a tartalom értéke többnyire szubjektív, néhány mutatószámmal azért mérhető. Például ha a felhasználók nem tartózkodnak hosszú ideig egy aloldalon, vagy ha további kattintások nélkül távoznak, akkor az azt jelzi, hogy a tartalmunk nem túl jó.
7. Ellenőrizzük a weboldal sebességét
A weboldal tovább tölt, mint 3 másodperc? Ha igen, akkor vizsgáljuk meg. A sebesség elengedhetetlen. Több különböző eszköz van, amely megmondja, hogy milyen gyors az oldalunk, illetve javaslatokat ad a betöltési idő javításához.
Még a hipergyors webhelyek is magasabb szintre léphetnek optimalizálással, ilyen például a böngésző gyorsítótárazása, a kódok, képek optimalizálása, az erőforrás-tömörítés.
8. Ellenőrizzük a mobilt
Még soha nem volt ilyen fontos a mobil webhely biztosítása, amely egyértelmű, intuitív és értéket biztosít a felhasználóknak. Nem minden, asztali gépen működő elemek vagy funkciót kell átültetni mobil verzióba, értelemszerűen csak azokat, amelyek könnyen használhatók mobileszközön.
9. Ellenőrizzük a linkprofilt
A bejövő linkek olyan linkek, amelyek külső oldalról mutatnak a weboldalunkra. Azért fontosak, mert bizonyítják, hogy az oldalunk számít, valamit mondanak az értékről, és hogy mások bíznak benne.
Ha “kicsi” linkprofilunk van, néhány linkkel nem megbízható oldalakról vagy rengeteg link spam linkünk, akkor az árthat a helyezéseknek.
Ha a helyezések romlanak, akkor mindig bölcs dolog ellenőrizni a linkprofilt, hogy megbizonyosodjunk róla, minden rendben van vele.
10. Ellenőrizzük a kulcsszólistát
Ha rossz kulcsszavakat figyelünk, akkor számít, ha romlanak a helyezések?
Például ha digitális marketing ügynökségünk van, de mostantól kezdve nem nyújtunk grafikai design szolgáltatást és el is távolítjuk az ehhez tartozó aloldalt a weboldalról.
Természetes, hogy erre a kulcsszóra hátrébb kerülünk és ez jól is van így.
Azonban, ha a kulcsfontosságú szavak, amelyek forgalmat és leadeket hoznak, helyezései romlanak, akkor beavatkozásra van szükség.
A helyes kulcsszavak az alábbi 3 paraméterrel rendelkeznek:
- leginkább keresett a célközönségünk körében
- reális, hogy az első oldalra kerüljön
- valószínűleg konverziót eredményez
A célzott kulcsszavak nem feltétlenül azok, amelyek a kampány elindításakor a legjobbak voltak, ezért győződjünk meg róla, hogy rendszeresen újraértékeljük a kampányt.
Ha nem vagyunk proaktívak a kulcsszavak követésében, szavak hozzáadásával vagy eltávolításával, akkor ez elvonhatja a figyelmet az igazi rangsorolás sikeréről. Töröljük azokat a szavakat, amelyek nem reálisak vagy nem eredményeznek konverziókat.
Konklúzió
Ha a webhely csökkenést mutat a helyezésekben, akkor kis és egyszerű optimalizációs lépésekkel érdemes ezt visszafordítani. Kövessük a fenti 10 lépést és valószínűleg meg fogjuk találni azokat a hibákat, amelyeket korrigálni kell.
Forrás: searchenginejournal.com