Mi a korrigált visszafordulási arány és miért érdemes használni? | Weboptim
Először is, tisztázzuk a visszafordulási arány fogalmát. A visszafordulási arány ugyanis nem az, mint amit sokan annak gondolnak: nem mondja meg, hogy a felhasználók elolvasták-e a tartalmat, vagy kapcsolatba kerültek-e vele valamilyen módon.
A Google szerint, a visszafordulási arány az egyoldalas munkamenetek százalékos aránya (azaz a személy elhagyja a belépési oldalt mindenféle interakció nélkül).
Egyszerűbben, a visszafordulás az, amikor valaki a weboldalra jut, és anélkül elhagyja, hogy más aloldalakat megnézett, vagy bármilyen tevékenységet végzett volna.
A valóságban a visszafordulási arány hasznos információkat ad a felhasználók viselkedéséről, ami hasznos lehet a különböző marketing kampányok tervezése során.
Csak nagyon kevés értékes információt ad. Ha a visszafordulási arány növekedik vagy túl magas, sokan megijednek (pedig céloldalak esetében az átlagos visszafordulási arány 70-90%).
Egyesek szerint a magas visszafordulási arány jó dolog, hiszen azt jelenti, hogy a felhasználó minden keresett információt megtalált a céloldalon, amire szüksége volt.
Fontos szem előtt tartani, hogy amikor egy felhasználó visszafordul, akkor ő már nem fog szerepelni az egyéb mutatók között, pl. munkamenet átlagos hossza.
A megoldás: a korrigált visszafordulási arány
Lényegében létrehozunk egy eseményt, ami akkor aktiválódik, ha a felhasználó egy bizonyos időt eltölt a céloldalon, és megadjuk, hogy a Google Analytics ezeket a felhasználókat ne számolja visszafordulóknak.
Nézzük példának egy blog bejegyzés teljesítményét. A felhasználó eljut az oldalra, elolvassa az egész cikket, majd kilép, így visszafordulónak számít. Ezáltal nem ad információt az elkötelezettségéről, vagy a felhasználói élményéről.
Viszont ha definiálunk egy időkorlátot, ami után a felhasználó ‘elkötelezetté’ válik, akkor ezután nem számít majd visszafordulónak, és pontosabb képet kaphatunk arról, hogy megtalálták-e az oldalon, amit kerestek.
Ha beépítjük a korrigált visszafordulási arány mutatót az oldalunkba, meg tudjuk nézni, hogy a korábban magas visszafordulási aránnyal rendelkező blog bejegyzéseinket valójában hányan olvasták el. Ez a mutató sokkal értékesebb adatokat nyújt, mint a hagyományos visszafordulási arány.
Hogyan kell beállítani?
A meglévő Google Analytics kódot kell egy sorral kibővíteni a következő sorral:
setTimeout(“_gaq.push([‘_trackEvent’, ’15_seconds’, ‘read’])”,15000); // –additional line
Ebben a kódban az időlimit 15 másodperc, de ezt tetszés szerint változtathatjuk.
A korrigált visszafordulási arányra való áttérés azt jelenti, hogy kevesebb lesz a visszaforduló Analyticsben, valamint javul más mutatók pontossága, mint például a munkamenet átlagos időtartama, de egyéb módon nem befolyásolja az adatgyűjtést.
A korrigált visszafordulási arány ugyan nem tökéletes, de a jobb adatok és a könnyű implementálás egy nagy lépés a helyes irány felé, valamint választ ad a mindenkit foglalkoztató kérdésre: vajon a felhasználók elolvasták a tartalmat?
Forrás: moz.com