A mobil keresőoptimalizálásról | Weboptim
A mobil SEO folyamat 4 fő lépésből áll: kutatás és elemzés, fejlesztés, optimalizálás, mérés. Különböző szempontokat és kritériumokat kell figyelembe vennünk ahhoz, hogy megtaláljuk a számunkra legjobb megoldást, a közönségtől, tartalomtól, kapacitásról és a vállalkozás típusától függően.
A legfontosabb kérdések a következők lehetnek:
Szükséges ‘m’ subdomain-t használni a mobil oldalnak? Mi az előnye?
Nem szükséges, de az URL struktúra szempontjából egyszerűbb. Rövid, felhasználóbarát, egyszerűbb beállítani a hivatkozásokat az asztali verzióhoz, könnyebben nyomon követhetjük a forgalmat subdomain szűréssel.
Ha több URL-t használunk ugyanazon tartalom megjelenítésére csak különböző formában, a Google keresési algoritmusai egy jelzést kapnak, hogy a 2 oldal tartalmilag egyenértékű és együtt kellene kezelni. Ha külön kezeljük őket, a normál és mobil URL is meg fog jelenni az asztali keresések során és a helyezés emiatt gyengébb lehet.
Hogyan építsük be az alkalmazásunkat a mobil SEO stratégiába? Ha valaki megérkezik a landing oldalra, pop up-pal ösztönözhetjük arra, hogy inkább az alkalmazást használja?
Nem ajánlott a közbeiktatott ablakok használata, ugyanis blokkolhatja a keresőrobotokat. A releváns és nem tolakodó megoldás, ha az oldal tetején vagy alján javasoljuk a felhasználóknak, hogy használják az alkalmazást.
Ha a mobil oldal külön URL-t használ, szükségünk van egy külön Google Analytics követőkódra a mobil változathoz?
Használhatjuk a meglévő GA kódot is, de módosítunk kell, hogy a teljes host nevet mutassa és létre kell hoznunk egy külön nézetet a Mobil subdomain számára.
Mobil keresőoptimalizálás
Miért fontos a mobil keresés?
Az utóbbi 2 évben a mobil keresések száma csaknem ötszörösére nőtt. A legtöbben a különböző elektronikai eszközök, éttermek és filmek után érdeklődnek mobiltelefonjuk segítségével.
Miért van szükség mobil optimalizálásra?
A mobilra optimalizált weboldal ma már szinte nélkülözhetetlen. Minden valamire való weboldal rendelkezik mobil változattal, ahol a felhasználók a saját képernyőfelbontásuknak megfelelően látják az információkat. Az emberek nagy százaléka fordulhat vissza a rossz felhasználói élmény miatt.
Az optimalizálás során milyen szempontok szerint milyen kérdésekre keresünk választ?
1. Tanuljunk a mostani mobil látogatóktól!
- Milyen a jelenlegi mobil forgalom? Konverziók, volumen, trendek? – A Google Analytics rendszerében vizsgáljuk meg a weboldalunk mobil felhasználóit, hogyan viselkednek, milyen aloldalakat néznek meg stb. Alap beállításként van mobil, illetve tablet forgalom nevű szegmens is, használjuk őket.
- Összehasonlítva milyen a konverziók aránya a mobil- és az asztali organikus keresésekben?
- Milyen eszközöket használnak a látogatók?
- Milyen organikus mobil kulcsszavak és landing oldalak vannak?
- Hogyan teljesítenek ezek összehasonlítva az organikus keresési látogatókkal szemben?
2. Ellenőrizzük a jelenlegi felhasználói élményt!
- Hogyan jelenik meg az oldalunk mobil eszközön?
- Milyen a tartalom láthatósága és használhatósága?
3. Ellenőrizzük a mobil felhasználók viselkedését!
- Milyen forrásokból és oldalakról érhető el a mostani mobiloldal?
- Mennyire eredményesek ezek az asztali oldalunkhoz képest?
- A Google fel tudja térképezni a weboldalunkat?
- Megfelelő módon térképezi fel?
- Hogyan jelennek meg az oldalak a mobil és tablet keresési eredményekben?
- A mobilon rangsorolt oldalak mennyire erősek?
- Milyen ez az erősség a mobil versenytársakhoz képest?
4. Vizsgáljuk meg a mobil közönséget!
- Milyen a mobil közönség által használt organikus kulcsszavak keresettsége?
- Milyen az oldal organikus keresési potenciálja?
- Milyen a releváns kulcsszavak keresettsége?
- A versenytársak vizsgálatával tudunk még több releváns kulcsszót azonosítani?
5. Válasszuk ki legjobb mobil weboldal felépítést!
- Milyen lehetőségek közül választhatunk?
- Melyik passzol legjobban a helyzethez?
6. Általános Mobil SEO tanácsok
- Hogyan optimalizáljuk a mobile weboldal sebességét?
- Miért fontos a sebesség?
- Mik a Google ajánlásai erre vonatkozóan?
- Hogyan tudjuk optimalizálni a tartalmat?
- Milyen felépítési elemek vannak, amiket szükséges optimalizálni?
- Ha helyi üzlet vagyunk, hogyan növeljük láthatóságunkat?
- Milyen szempontokat kell figyelembe vennünk a mobil felület optimalizálásához?
7. Mobil SEO reszponzív webdesign segítségével
- Mi az a reszponzív webdesign? – Az oldal elrendezése automatikusan igazodik a felhasználó által használt eszköz képernyőfelbontásához. Egy weboldal van, nincsen külön asztali és mobil változat. Ugyanaz az URL és a tartalom is. Akkor válasszuk ezt, ha megvan a megfelelő technika hátterünk és a mobil, valamint az asztali tartalom, kulcsszavak nagyon hasonlóak.
- Honnan tudhatjuk, hogy egy oldal reszponzív-e?
- Mik a Google javaslatai a reszponzív, okostelefonra optimalizált oldalak számára?
- Mik a reszponzív design előnyei és hátrányai a mobil SEO számára?
- Milyen szituációkban érdemes használni a mobil oldalunkon?
- Hogyan tudjuk egyszerűen implementálni?
- Milyen fontos a sebesség?
- Miért nem szabad blokkolni a Javascript és CSS fájlokat?
Reszponzív weboldal megjelenése asztali gépen és mobil eszközön:
8. Mobil SEO dinamikus kiszolgálással
- Mi az a dynamic serving? – A webszerver különböző HTML fájlokkal válaszol ugyanazon az URL-en attól függően, hogy milyen eszközről kérik az információt: mobil vagy asztali gép. Az URL ugyanaz, de a megjelenő tartalom más. Akkor válasszuk, ha a mobil felhasználóknak más tartalmat szeretnénk mutatni vagy a reszponzív webdesign technikai okokból nem megvalósítható.
- Honnan tudjuk, hogy egy tartalom ilyen-e?
- Mik a dynamic serving előnyei és hátrányai a mobil SEO számára?
- Milyen szituációkban érdemes használni a mobil oldalunkon?
Dinamikus weboldal megjelenése asztali gépen és mobil eszközön:
9. Mobil SEO párhuzamos mobil weboldal használatával
- Mi az a parallel mobil oldal? – Egy speciális mobil struktúrát készítünk külön URL-ekkel egy ‘m.’ subdomainra, a mobil felhasználók számára. Szükség esetén átirányítva őket a helyes oldalverzióra. Az URL különböző, a tartalom ugyanaz. Akkor használjuk, ha technikai okok miatt a dinamikus kiszolgálás mobil verzióját nem tudjuk alkalmazni.
- Honnan tudjuk, hogy egy weboldal használ-e ilyet?
- Mik a parallel mobil oldal előnyei és hátrányai a mobil SEO számára?
- Milyen szituációkban érdemes használni a mobil oldalunkon?
- Hogyan kell strukturálni az oldalakat?
- Hogyan tudjuk egyszerűen implementálni?
- Hagyjuk, hogy a felhasználók az asztali és a mobil változat között mozogjanak?
- Hogyan tudjuk követni a tevékenységeiket?
Párhuzamos mobil weboldal megjelenése asztali gépen és mobil eszközön:
10. Mérés és fejlődés
- Milyen mutatókat figyeljünk a mobil forgalomban?
- Hogyan döntsük el, hogy a mobil keresőoptimalizálás sikeres-e vagy sem?
- A mobil organikus keresés ROI értéke pozitív?
- Mikor van itt az ideje mobilalkalmazást készíteni?
- Megfigyelhető nagyobb forgalom és konverziós arány egy meghatározott mobil platformról?
Ha áttekinthetjük a listát, látható, hogy sokkal több szempontot be kell építenünk a tervezés és az optimalizálás folyamatába, mint azt gondolnánk.
Forrás: moz.com