“Történetmesélés” : a történet, mint tartalom | Weboptim

Hogyan alkalmazhatjuk a történetmesélést az írásainkhoz? A történetmesélés egy művészet – szubjektív, érzelmes, és az emberi változók miatt sokszínű.

Miért történetmesélés?

Egy konkrét érv mellette: a meggyőzés. Tényeket és számokat használni könnyű, de a történetek igazi ereje, hogy megváltoztatja valaki gondolkodását.

 

6 féle történet típust különböztethetünk meg:

  • „ki vagyok én” típusú történet
  • „miért vagyok itt” típusú történet
  • „vízió” típusú történet
  • „tanítás” típusú történet
  • „értékek a cselekvésben” típusú történet
  • „tudom, mit gondolsz” típusú tartalom

Az első kettő (ki vagyok én, miért vagyok itt) típus megadja az alapot, ami ahhoz szükséges, hogy bizalmat építsünk a közönségben. Feltételezik, hogy mi magunk és ezek a történetek lehetővé teszik, hogy megosszuk a motivációnkat. Ha elég emberséget adunk, a közönségünk megtalálja a közös pontot, amivel kapcsolódhat hozzánk.

 

A vízió történetek azt mondják el, hogy a dolgok hogyan alakulhatnak. Megmutatja a közönségnek, hogy mi van bennünk számukra.
Ha egy találkozót tartunk, a vízió történet tartalmazhat egy történetet arról, hogy a cégünk hogyan diadalmaskodott a múltban. Ha egy terméket marketingezünk, a vízió történet beszélhet arról a jövőbeli államról, ahol a probléma, amit a termékünk old meg, már nem létezik.

 

A tanítás típusú történet lehetőséget ad a célközönségnek arra, hogy tanuljanak a hibából anélkül, hogy elkövetnék. Segítenek formálni, hogy a célközönség megértse a számukra elérhető potenciális megoldásokat.
Például, ha egy történet arról szólna, hogy a “site audit” segíthet megérteni az összes rendelkezésünkre álló tartalomforrást és használjuk az adott eszközt, a megoldás irányába tereljük a célközönséget, és könnyedén az adott eszközt fogja választani.

 

Az értékek a cselekvésben típusú történetek hasonlóak a víziókhoz és a tanító történetekhez, de azokra az alapvető értékekre összpontosítanak, amelyeket szeretnénk megerősíteni. Inkább a pozitív értékekre kell összpontosítani a háborús történetek helyett.
Egyik módja például, hogy ha esküvői cég vagyunk, büszkén írjunk cikket egy olyan menyasszonyi tanácsadóról, aki kézzel írt köszönő kártyát minden menyasszonynak, aki ruhát vásárolt tőle.

 

A tudom, mit gondolsz típusú történek pedig lehetővé teszik, hogy semlegesítsük az aggodalmakat anélkül, hogy az valaha is felvetődött volna. Ez viszonylag könnyen előrejelzi a közönség kifogását, így ezt a fajta történetet használhatjuk a megelőzés érdekében.

 

történetmesélés
 

Hogyan alkalmazzuk őket az oldalon?

Azt gondolhatjuk, hogy oldal tartalma tökéletesen alkalmas a történetekhez és a konverziókhoz. Sajnos azonban az életben ez nincs mindig így.
Nem mindegy, hogy milyen típusú tartalom a legjobb az adott típusú történethez.

 

Kik vagyunk, és miért vagyunk itt?
Segíteni a közönséget, hogy megismerjenek minket, ezért a weboldalon elöl, vagy a középpontban helyezzük el.

 

A víziónk
A főoldal egy tökéletes hely arra, hogy bemutassuk a közönségnek a víziónkat.
Jegyezzük meg, hogy minden vízió típusú történet, függetlenül attól, hogy hol van az oldalon, részletezi és kifejteni ugyanazt a víziót.

 

Tanítás
A weboldalon található blog tipikus ilyen típusú történet. Nem akarunk eladni semmit, de újfajta gondolkodásmódot szeretnénk átadni a célközönségnek.
Attól függően, hogy kik vagyunk, a tanító történetek segítenek a célközönségnek, hogy például bemutassák a divatot a kiegészítőkön keresztül, vagy, hogy hogyan spórolhatunk meg pénzt a különböző kapcsolatok segítségével.

 

Értékek a cselekvésben
Megtehetjük tanításon keresztül, vagy akár a blog tartalomban is.
Mutassuk be az értékeket úgy, hogy elmondunk egy történetet például egy hatékony projektmenedzsmentről, ami megduplázza az eladásokat, így segít leküzdeni a vásárlók belső kifogásait. Vagy tanítsuk meg a vásárlóknak, hogyan használják a különböző fűszereket, adjunk nekik segítséget a receptekhez.

 

Tudjuk, mit gondolsz
Az emberek sokat beszélnek. Ez tökéletes pillanat arra, hogy megosszunk ilyen típusú sztorikat.

 

 

 

A keret univerzális, de az alkalmazása egyéni, tapasztalattól függ.

 

 

Forrás: moz.com

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!



Referenciák
Kérjen
árajánlatot!