A versenyképesség elemzése | Weboptim
A keresőoptimalizálási folyamat egyik legfontosabb része a konkurensek elemzése. Segítségével azonosíthatjuk a fő célokat és átfogó, hatékony stratégiát alakíthatunk ki.
A folyamat 4 fő részre osztható:
1. Potenciális versenytársak azonosítása
A kezdeti szakaszban nagyon hasznos, hiszen az új ügyfél általában nem tud még semmit sem a potenciális versenytársakról. Ezek azonban nemcsak az ugyanolyan szolgáltatásokat vagy termékeket kínáló weboldalak/cégek lehetnek, hanem bármilyen honlap, ami az organikus keresések során az adott kulcsszóra versenyben van.
2. Versenytársak elemzése
Miután megtaláltuk a lehetséges versenytársakat, elemezni kell őket. Az a célunk, hogy megtudjuk milyen helyezést érnek el ugyanazokra a kulcsszavakra, amikre mi is szeretnénk az oldalunkat optimalizálni.
Általában szükséges kulcsszókutatást is végezni a már kijelölt kulcsszavak listájának bővítéséhez. Ezt elvégezhetjük a versenytársak és a saját weboldalunk organikus keresési adatai alapján – ötleteket szerezhetünk olyan szavakra, amelyekre ők vagy mi még nem értünk el helyezést.
3. Versenytársak összehasonlítása
Miután megvannak a versenytársak és a kulcsszavak, össze kell hasonlítani a weboldalunkat az övékkel (az egyes kulcsszavak fontossága szerint), minden meglévő adat felhasználásával. Fontos, hogy tartalmazza a következőket: kulcsszó relevancia, aktuális helyezések, keresési volumen (felhasználók milyen gyakran keresnek az adott kulcsszóra a Google-ben), rangsorolt oldalak, hivatkozó domain népszerűsége, tartalom, oldalak egyéb jellemző tulajdonságai.
4. Kulcsszavak kiválasztása
A korábban összegyűjtött adatokat felhasználva ki kell választani azokat a kulcsszavakat, amelyeket rövid-, közép-, vagy hosszú távon használni szeretnénk a weboldalunk optimalizálásához. Relevanciát, keresési volument és jövedelmezőséget figyelembe véve. Meg kell határozni azokat a területeket, ahol a honlap népszerűség és tartalom szempontjából leginkább versenyképes.
Eszközök
Néhány eszköz, amelyek segítségével egyszerűbben összegyűjthetjük az fenti adatokat:
- versenytársak azonosítása: alexa.com
- kulcsszavak meghatározása: ubersuggest.org
- helyezések megállapítása: advancedwebranking.com
- oldalak népszerűségének elemzése: explorer.cognitiveseo.com
- oldal optimalizáltságának vizsgálata: seoptimer.com
A következő infografika összefoglalja a folyamat főbb lépéseit:
Forrás: moz.com