Adwords kizáró szavak használata | Weboptim

A Google Adwords keresési hirdetéseink azokra a kulcsszavakra fognak megjelenni, amelyeket megadtunk az adott kampányhoz, hirdetéscsoporthoz.

 

A sima kulcsszavak mellett lehetőségünk van felvenni kizáró szavakat is, azaz olyan szavakat, amelyekre nem szeretnénk megjelenni. Alaposan át kell gondolni, hogy itt milyen szavakat adunk meg és hogyan, 1-1 rosszul megválasztott kizáró szóval értékes kattintásoktól eshetünk el.

 

Például van egy klíma webáruházunk, ami nem szeretnénk, hogy megjelenjen „ingyen klíma” szóra. Hiszen nem ingyen adjuk őket. 🙂 Ha megnézzük a találati listát, láthatjuk, hogy van olyan piaci szereplő, aki mégis megjelenik:

 

kizáró szavak használata
 

Ha felvesszük kizáró kulcsszónak, ez nem fog megtörténni. A kizáró szavak használatával tehát el lehet kerülni, hogy olyan felhasználók részére is megjelenjen a hirdetés, akik nem a célcsoportunk.

 

A szavakat kampány- és hirdetéscsoport szinten is ki tudjuk zárni. Hirdetéscsoport szinten történő kizárás esetén, csak azokhoz a kulcsszavakhoz tartozik, amelyek az adott csoportban szerepelnek.

Ahogy a normál (pozitív) kulcsszavak esetében, itt is van lehetőségünk különböző illesztési beállításokra:

 

Általános egyezés

A normál hirdetésekkel ellentétben, itt nem érvényes a többes szám, az elírás és a szinonímák sem. Általános egyezés esetén akkor nem fog megjelenni a hirdetésünk, ha a kizáró szó valamennyi szava szerepel a keresési kifejezésben (a szavak sorrendje nem számít).

 

Például felvesszük a ’weboldal sablon’ kulcssszót a kizáró listára. Ebben az esetben, ha valaki a ’weboldal sablon készítés’, vagy ’weboldal wordpress sablon’ kifejezésre keres, a hirdetésünk nem fog megjelenni (hiszen mindkét kizáró szó szerepel benne), viszont ha valaki a ’webshop sablon’-ra keres, akkor már igen, mivel ebben nem szerepel a ’weboldal’ szó.

 

 

Kifejezés egyezés

Ha a keresésben benne van az adott kifejezés (itt már számít a szavak a sorrendje), akkor nem lesz megjelenés, de a szavak közé nem kerülhet be más szó.

 

Például felvesszük a „laptop összehasonlítás” kifejezést a kizáró szavak közé. Ha valaki arra keres, hogy ’Asus laptop összehasonlítás’, nem fog megjelenni a hirdetésünk. Viszont ha egy felhasználó a ’laptop márkák összehasonlítás’ kifejezésre keres, akkor megjelenik, ez ugyanis már nem blokkolja a kizárónak felvett kifejezésünket (mert beékelődött egy szó közéjük).

 

 

Pontos egyezés

Csak akkor nem fog megjelenni a hirdetés, ha a felhasználó pontosan az adott kifejezésre keres rá. Ha előtte vagy utána bármilyen más szó még szerepel, akkor a blokkolás feloldódik.

 

Például az [autókölcsönzés szeged] kifejezést kizárjuk. Ha valaki csak ezt és pontosan így írja be, a hirdetés nem jelenik meg. Viszont ha ’autókölcsönzés szeged belváros’ a keresési kifejezés, akkor már megjelenik a hirdetésünk.

 

 

Ha az oldalunk az organikus találati listában jó helyen szerepel az adott kulcsszóra, szintén érdemes felvenni a kizáró listára, de csak pontos egyezéssel. Ha belegondolunk, semmi szükségünk arra, hogy a hirdetésünk is megjelenjen, és alatta a találati listában az oldalunk is.

 

Az alábbi képen látható egy ilyen eset:

 

kizáró szavak a dupla megjelenés ellen
 

Azt persze nem mondhatjuk, hogy ilyen esetben felesleges hirdetni, de célszerű egy próbát tenni a kizárással.

Milyen szavakat érdemes kizárni?

  • földrajzi területeket – ahol nem elérhető a termékünk/szolgáltatásunk
  • összehasonlítás, vélemény, tapasztalat típusú szavakat –itt az elsődleges cél az információgyűjtés, nem pedig a vásárlás
  • állás, munka jellegű szavakat – hacsak nem alkalmazottakat keresünk
  • ingyen, ingyenes, használt szavakat – ha új terméket kínálunk
  • letöltés, letöltések szavakat – hacsak nem letölthető az adott tartalmunk

A használat előnyei tehát:

  • csak releváns keresések során jelenik meg a hirdetésünk
    • kevesebb (irreleváns) megjelenés –> magasabb átkattintási arány
  • alacsonyabbak lesznek a költségek
    • hiszen csak azok látják a hirdetést, akik pont erre keresnek
  • javítja a kulcsszavak minőségi mutatóját
    • magasabb CTR –> jobb minőségi mutató –> jobb pozíció –> alacsonyabb CPC

A hirdetésekhez megadott kulcsszavakat időnként érdemes átnézni, finomítani, és ez alapján a kizáró kulcsszavak listáját bővíteni. Így még hatékonyabb lehet az Adwords kampányunk. 🙂

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!


Referenciák
Kérjen
árajánlatot!