Adwords szöveges hirdetés részei | Weboptim
A Google Adwords keresési hirdetések az adott keresési kifejezésekre, az organikus találatok felett, jobb oldalán, illetve a találati lista alján jelennek meg.
A hagyományos 3 soros hirdetésekhez számos új bővítményt is bevezetett az Adwords, így még több információt adhatunk a felhasználóknak.
Nézzük meg egyesével őket:
Az Adwords hirdetések 3 legfőbb része a címsor, a leírás és az URL.
Címsor
Feladata a felhasználók tájékoztatása. Ha felkeltjük vele a figyelmüket, nyert ügyünk van. Max. 25 karakteres hosszúságot szab meg neki az Adwords.
Megjelenített URL
Megmutatja, hogy a kattintás után hova jutnak a felhasználók. Ez is elsősorban a tájékoztatást szolgálja. Eltérhet a cél URL-től – ezt az Adwords nem jeleníti meg, viszont ez az „igazi” céloldal. A megjelenített URL max. 35 karakter hosszú lehet.
Leírás
A hirdetésekhez tartozik egy 2 soros leírás, max. 35-35 karakter hosszúságban. Előfordulhat, hogy az első sora felkerül a címsor mellé (lásd a felsőképen), de mobil eszközök esetében az is megtörténhet, hogy a 2. sor nem jelenik meg. Ha a felhasználói keresési kifejezése szerepel a leírásban, a Google kiemeli félkövér betűtípussal.
Hirdetésbővítmények
A hirdetésbővítmények a hirdetés leírása alatt/mellett jelennek meg. Elsődleges funkciójuk a felhasználók még pontosabb tájékoztatása, illetve az átkattintási arány növelése.
Nem minden esetben jelennek meg: függ a hirdetési pozíciótól és attól, hogy az Adwords úgy ítéli-e meg, hogy javítani fogja a kampány teljesítményét.
Magyarországon is használható főbb bővítmény típusok:
Hívásbővítmények
Ez tulajdonképpen a vállalkozás telefonszáma. Minden kampánytípus esetében használható, mobilon azonnali hívást kezdeményezhetünk. Költsége azonos a szöveges hirdetésre való kattintás költségével.
Helybővítmények
A vállalkozás valós fizikai helyét mutatja. Szintén minden kampány típushoz (keresési, display) hozzárendelhető. Akkor jelenik meg, ha a felhasználó az adott hely közelében tartózkodva keres rá az általunk is használt kulcsszóra.
Belső link bővítmények
A weboldalunk további aloldalaira mutató linkek. Nagyobb oldalak esetében hasznos lehet. Csak keresési hálózaton használható. Megadásához egy 25 karakter hosszú cím és egy 35-35 karakter hosszú leírás áll rendelkezésünkre.
Kiemelő bővítmények
A kiemelő bővítmények szintén csak keresési hálózaton működnek. Segítségükkel további információkat adhatunk meg –feltüntethetjük azokat a főbb előnyöket, ami a hirdetésszövegbe már nem fért be. Itt is érvényes a 25-ös karakterkorlát.
Azt, hogy ezek a bővítmények megjelentek-e, egy statisztikában megtalálható az Adwords rendszerében. Megtudhatjuk mennyire voltak eredményesek – hányszor jelentek meg, hányan kattintottak rá, mekkora volt egy-egy bővítményre való kattintás költsége.