Árbővítmények a Google Adwords-ben | Weboptim
Az árbővítmények a hirdetés alatt jelennek meg, mobilon és tableten, carousel formátumban. A felhasználók balra és jobbra lapozhatnak köztük, hogy lássák a különböző termékek vagy szolgáltatások árait és kattintás után az adott termékoldalra juthassanak.
Hogyan lehet ilyen beállítani?
Bár az új formátum teljesen másképp néz ki, mint a legtöbb Adwords bővítmény, mégis hasonlóan kell létrehozni. A Hirdetésbővítmények lapon, az Árbővítmények típus kiválasztása után, az „Új árbővítmény” pontra kattintva a következő kép jelenik meg:
Nyelv
A kiválasztott nyelv határozza meg, hogy az árak hogy jelennek meg a bővítményben.
Elérhető nyelvek: Angol, holland, francia, német, olasz, japán, lengyel, portugál, orosz, spanyol, svéd
Típus
A választott típus határozza meg, hogy milyen példa hirdetéseket látunk.
Típusok:
- Brands – az összes fejléc csak a brand nevet tartalmazza
- Events – minden fejléc egy-egy eseményt hirdet
- Locations – az összes fejléc legyen a vállalkozással releváns helyszín
- Neighborhoods – minden fejléc kistérség, kerület, régió, város kell legyen
- Product Categories – a fejlécek termékkategóriák
- Product Tiers – minden fejléc méret vagy szint
- Products – minden árbővítmény egy adott terméket hirdet
- Service Categories – a fejlécek szolgáltatás kategóriák
- Service Tiers – minden fejléc a szolgáltatás szint
- Services – minden árbővítmény egy adott szolgáltatást hirdet
Pénznem
Jelenleg a következő pénznemek közül lehet választani:
- ARS – Argentine peso
- AUD – Australian dollar
- BOB – Boliviano
- BRL – Brazilian real
- CAD – Canadian dollar
- CHF – Swiss franc
- CLP – Chilean peso
- COP – Colombian peso
- EUR – Euro
- GBP- Pound sterling
- HKD – Hong Kong dollar
- INR – Indian rupee
- JPY – Japanese yen
- MXN – Mexican peso
- NZD – New Zealand dollar
- PEN – Peruvian sol
- PHP – Philippine peso
- PLN – Polish złoty
- RUB – Russian ruble
- SEK – Swedish krona
- SGD – Singapore dollar
- USD – United States dollar
- VEF – Venezuelan bolívar
- ZAR – South African rand
Árbővítmények elemek
- Fejléc: 25 karakter hosszúságú lehet. Az ár felett jelenik majd meg. Használjuk a termék/szolgáltatás megnevezésére.
- Leírás: max. 25 karakter. Az ár alatt jelenik meg. Használjuk a termék bővebb leírására vagy az ajánlatok megkülönböztetésére pl. „legjobb érték”, „csak limitált ideig”
- Ár: a termék/szolgáltatás ára
- Egység: az árat minősíthetjük egység (óra, nap, hét, hónap, év) szerint, pl. „100 EUR/hónap”
- Árleíró: ha az ár rugalmas, megadhatjuk irányárként, pl. „100 EUR-tól” vagy „akár 100 EUR” Ha az árak nem változnak, válasszuk a „Nincs leíró” lehetőséget.
- Végső URL: ahogy a többi sitelink esetében, itt is meg kell adni. Mobil eszközre külön megadhatunk végső URL beállítást.
Korlátozások, tudnivalók
- Jelenleg a bővítmény csak néhány nyelven érhető el, és csak a fenti pénznemeket támogatja. Ez azt jelenti, hogy sok nemzetközi hirdető még nem tudja használni ezt a bővítményt.
- Ezek az árbővítmények csak mobilon és tableten jelennek meg és csak az első pozícióban lévő hirdetések esetében. Ezért ha ilyet szeretnénk használni, fejlesszük a minőségi mutatót és a hirdetés pozícióját annak érdekében, hogy a hirdetés az első helyen szerepeljen mobilon.
- Legalább 3 és maximum 8 különböző termék / szolgáltatást lehet megadni. A Google 5 vagy több megadását ajánlja.
- Lehet állítani fiók, kampány vagy hirdetéscsoport szinten.
- Ha van egy releváns landing oldalunk (pl. árak oldal), akkor használhatjuk ugyanazt a végső URL-t minden árbővítmény esetében.
- Az árbővítményeknek összhangban kell lennie az adott hirdetéscsoportban lévő kulcsszavakkal. Ha például „női hajfestés” szóra hirdetünk, az árbővítményben ne „hajvágás” szerepeljen.
- Idő-érzékeny ajánlatok (pl. promóciók, sportesemények) esetén több árbővítményt is létrehozhatunk, és megadhatunk hozzá kezdő és befejezési dátumot, így biztosítva az ár aktualitását.
Hogyan teljesítenek?
Tesztelések során úgy találták, hogy az árbővítmény jelentősen javítja az átkattintási arányt mobilon és tableten. Mint minden bővítmény, javíthatja a hirdetés relevanciáját és a minőségi mutatót is.
Figyeljünk, és ha lehet, használjuk!
Forrás: www.wordstream.com