Az App Store optimalizálásról | Weboptim

Napjainkban szinte mindenre több tíz/száz alkalmazás létezik már. Gondoljunk bele hány különböző app létezik csak ébresztésre vagy zenehallgatásra. Az összes alkalmazásszámot tekintve túlléptünk a 2 millión is.
 
Sokan gondolják, hogy a mobil alkalmazásoknál maga az alkalmazás elkészítése a legnehezebb feladat. Pedig nem így van, az igazi kihívást a versenytársak legyőzése jelenti.
A fejlesztők gyakran nem rendelkeznek az optimalizáláshoz szükséges tudással. Számukra nyújt segítséget az ASO nevű program.
 

app store

Mi is az az ASO?

Az ASO egy mobil alkalmazások számára kifejlesztett optimalizációs folyamat, amely segítségével az app store keresési eredményei között jobb helyezést érhetünk el. Minél jobb a helyezés, annál több potenciális vevő fog találkozni az alkalmazással. A fő cél a letöltések számának növelése.
 

Hogyan működik?

A program feltérképezi a célközönséget, beleértve azokat a kulcsszavakat, amelyeken keresztül a felhasználók a miénkhez hasonló alkalmazásokat keresnek.
 
Az eszköz használatához csupán meg kell adnunk a saját alkalmazás, valamint a versenytárs programok URL-jét. A szoftver elemzi a meta adatokat és javaslatokat tesz a konkurensek által is használt, fontosabb kulcsszavakra. Azt is megmutatja, hogy az adott kulcsszó mennyire keresett az appok tekintetében.
 
A kulcsszó mellett a másik fontos faktor az alkalmazás címe. A legerősebb keresési forgalmat a címben elhelyezett kulcsszó jelentheti, hiszen így a felhasználók egyszerűbben ránk találhatnak. Az optimalizálás során azonban már nem érdemes rajta változtatni a címen, mert az csak megzavarja az embereket.
 
Másodlagos rangsorolási tényezők között megemlíthető még a letöltések száma és az értékelések, visszajelzések.
 

Milyen hibák vagy hátrányok fordulhatnak elő?

Gyakori hiba, hogy a fejlesztők nem végeznek kulcsszókutatást, így olyan szavakra optimalizálnak, amik vagy nem relevánsak vagy alacsony a keresési arányuk.
 
Egy nagy hátránya, hogy a Google és az Apple nem szívesen osztja meg a keresettségre vonatkozó adatokat, így harmadik féltől származó információkra kell támaszkodnia a programnak. Néhány felhasznált forrás: AppStoreHQ, Google Trends, AppESP.

app-store

Tippek

  • title – a title-ben elhelyezett kulcsszó akár 10%-kal befolyásolhatja a rangsorolást.
  • kulcsszó – kövessük nyomon, mind a saját alkalmazásunk, mind a versenytársak esetében.
  • letöltések száma – erősítsük a brandet, az ismertséget leírásokkal, képekkel.
  • értélések és vélemények – lépjünk kapcsolatba a vásárlókkal az alkalmazáson belül, biztosítsunk lehetőséget, hogy beszélhessenek velünk.

 

AZ AOS eszközt jelenleg csak az Android és az iOS rendszerek támogatják, de mivel ők a két legnagyobb és leggyakrabban használt szoftver, így jelen pillanatban ez elegendő is.
 
 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!


Referenciák
Kérjen
árajánlatot!