Az App Store optimalizálásról | Weboptim
Napjainkban szinte mindenre több tíz/száz alkalmazás létezik már. Gondoljunk bele hány különböző app létezik csak ébresztésre vagy zenehallgatásra. Az összes alkalmazásszámot tekintve túlléptünk a 2 millión is.
Sokan gondolják, hogy a mobil alkalmazásoknál maga az alkalmazás elkészítése a legnehezebb feladat. Pedig nem így van, az igazi kihívást a versenytársak legyőzése jelenti.
A fejlesztők gyakran nem rendelkeznek az optimalizáláshoz szükséges tudással. Számukra nyújt segítséget az ASO nevű program.
![app store](http://weboptim.hu/weboptim-content/uploads/2014/10/appstore2.jpg)
Mi is az az ASO?
Az ASO egy mobil alkalmazások számára kifejlesztett optimalizációs folyamat, amely segítségével az app store keresési eredményei között jobb helyezést érhetünk el. Minél jobb a helyezés, annál több potenciális vevő fog találkozni az alkalmazással. A fő cél a letöltések számának növelése.
Hogyan működik?
A program feltérképezi a célközönséget, beleértve azokat a kulcsszavakat, amelyeken keresztül a felhasználók a miénkhez hasonló alkalmazásokat keresnek.
Az eszköz használatához csupán meg kell adnunk a saját alkalmazás, valamint a versenytárs programok URL-jét. A szoftver elemzi a meta adatokat és javaslatokat tesz a konkurensek által is használt, fontosabb kulcsszavakra. Azt is megmutatja, hogy az adott kulcsszó mennyire keresett az appok tekintetében.
A kulcsszó mellett a másik fontos faktor az alkalmazás címe. A legerősebb keresési forgalmat a címben elhelyezett kulcsszó jelentheti, hiszen így a felhasználók egyszerűbben ránk találhatnak. Az optimalizálás során azonban már nem érdemes rajta változtatni a címen, mert az csak megzavarja az embereket.
Másodlagos rangsorolási tényezők között megemlíthető még a letöltések száma és az értékelések, visszajelzések.
Milyen hibák vagy hátrányok fordulhatnak elő?
Gyakori hiba, hogy a fejlesztők nem végeznek kulcsszókutatást, így olyan szavakra optimalizálnak, amik vagy nem relevánsak vagy alacsony a keresési arányuk.
Egy nagy hátránya, hogy a Google és az Apple nem szívesen osztja meg a keresettségre vonatkozó adatokat, így harmadik féltől származó információkra kell támaszkodnia a programnak. Néhány felhasznált forrás: AppStoreHQ, Google Trends, AppESP.
Tippek
- title – a title-ben elhelyezett kulcsszó akár 10%-kal befolyásolhatja a rangsorolást.
- kulcsszó – kövessük nyomon, mind a saját alkalmazásunk, mind a versenytársak esetében.
- letöltések száma – erősítsük a brandet, az ismertséget leírásokkal, képekkel.
- értélések és vélemények – lépjünk kapcsolatba a vásárlókkal az alkalmazáson belül, biztosítsunk lehetőséget, hogy beszélhessenek velünk.
AZ AOS eszközt jelenleg csak az Android és az iOS rendszerek támogatják, de mivel ők a két legnagyobb és leggyakrabban használt szoftver, így jelen pillanatban ez elegendő is.