Dwell time: A legfontosabb mutató, amit sokan nem használnak | Weboptim

A dwell time (tartózkodási idő) az egyik legfontosabb webhelymutató, de sajnos gyakran félreérthető. Sok marketinges túl nagy reményt lát az „oldalon töltött idő” mutatóban, de ez a mutató megbízhatatlan és félrevezető lehet.

 

Mi az a dwell time?

A dwell time azon időtartam aktuális hossza, amit a látogató eltölt az oldalon, mielőtt visszalépne a keresőbe. Elméletileg minél hosszabb ez az idő annál jobb, mivel azt jelenti, hogy a látogató a legtöbb tartalmat megnézi / elolvassa az oldalon, mielőtt visszalép, vagy más műveletet végez.

 

Visszafordulási arány és tényleges visszafordulási arány

 

Mi a különbség? A tartózkodási idő szorosan kapcsolódik a visszafordulási arányhoz. A Google Analytics-ben két kattintással pontosan meghatározhatjuk az oldalon töltött időt – a belépések és a kilépések számával együtt. De ugyanilyen fontos a tényleges visszafordulási arány. Egy munkamenet, ahol a látogató megérkezik az oldalra, 25 percig ott marad, majd elhagyja, visszafordulásnak fog számítani, még akkor is, ha ez nyilvánvalóan nem az.
Egy 6 másodperces munkamenet nyilvánvalóan tényleges visszafordulásnak számít. Ez történik akkor, mikor a látogató megérkezik, szinte azonnal látja, hogy az oldal vagy a tartalom nem az, amit keres, és ezért visszalép. Azonban egy olyan látogatás, ahol a felhasználó megérkezik, eltölt majdnem fél órát olvasással, az oldal elhagyása előtt, nem tényleges visszafordulás.

 

Ezért van az, hogy az egyes oldalak, amelyeket a Google jól rangsorolt és kiváló tartalmuk is van, magas visszafordulási aránnyal rendelkeznek. Ezek ugyanis nem tényleges visszafordulási arányok, hanem magas standard visszafordulási arányok.

 

Ezért megbízhatóbb mutatószám a dwell time, az oldal minősége és relevancia szempontjából. A marketingesek egy része túlságosan leegyszerűsítettnek találja ahhoz, hogy megbízható indexszám legyen. De mit kezdenek a keresőmotorok a dwell time adattal?

idő

A dwell time rangsorolási faktor?

Az a kérdés, hogy a tartózkodási időt használják-e a keresőmotorok, mint rangsorolási faktort, évek óta hosszú SEO viták témája.
Bár a Google továbbra is szűkszavú a rangsorolási faktorok tekintetében, néhány funkció azt sugallja, hogy a dwell time egy rangsorolási faktor.
Az általános vélekedés az, hogy a Google határozza meg, hogy a dwell time alapján blokkolhat oldalakat a keresési találati oldalon. Nyilvánvaló, hogy a pontos küszöbérték továbbra is rejtély, de magától értetődik, hogy a rövidebb tartózkodási idő eredményezhet blokkolást, a felhasználói élmény növelése érdekében.

 

Egy másik jele annak, hogy a Google figyeli a dwell time mutatót, a további cikkek funkció a keresésekben. Ez a funkció szoros kapcsolatban áll a szerzőséggel. Az ellenőrzött tartalomgyártók hosszú dwell time mutatóval rendelkező cikkeket publikálnak, amit a robotok a SERP-ben jobb helyezéssel jutalmaznak és a ’További cikkek’ link alatt elsődleges keresési eredményeket találhatunk.

 

Függetlenül ettől, ne felejtsük el, hogy a dwell time használható arra, hogy megbízhatóan következessünk belőle az oldal tartalmának minőségére és relevanciájára a felhasználók szemszögéből.
Az a kérdés, hogy a dwell time egy végleges rangsorolási faktor-e, megválaszolatlan marad.

 

Hogyan javítsuk a tartózkodási időt?

Most hogy már tudjuk, mi is az a dwell time és hogy miért figyelnünk kell rá, mint rangsorolási faktorra, de hogyan növelhetjük? Nincsen csodaszer, ami növeli, de vannak technikák, amelyek segítségével a tartalmunk “ragadósabbá” tehető.

 

Készítsünk jobb tartalmat

 

Az első javaslat a dwell idő növelése érdekében, hogy készítsünk jobb tartalmakat. Végtére is, senki sem fog maradni, ha nem jó a tartalmunk, ugye?
Akár blogbejegyzéseket, akár infografikákat, videókat készítünk, egy jó tartalom:
– hasznos (tanít vagy cselekvésre késztet)
– szórakoztató (vicces, szokatlan, meglepő)
– hozzáférhető (jól megtervezett, párbeszédes)
Ha már sok jó tartalmat írtunk, de a blog nem teljesít úgy ahogy kellene, nem kell aggódnunk, írjunk “gyilkos” tartalmakat. Minél jobb a tartalom, annál valószínűbb, hogy a látogatók az oldalon maradnak, ezáltal növelve a dwell time-ot.

 

fejleszt
 

 

Használjunk erős, logikus belső linkeket

 

Mivel a tartózkodási idő mérése az oldalra érkezés és a keresési eredményekre való visszatérés között történik, érdemes a felhasználókat ösztönözni arra, hogy ha végeztek a tartalom elolvasásával, további lépeseket tegyenek az oldalon belül. Ennek eredménye egy jobb felhasználói élmény.
Természetesen a belső linkek elengedhetetlenek a SEO maximalizáláshoz is. Erős, logikus belső linkek nélkül lehet, hogy a weboldalunk kárt fog szenvedni a rangsorolásban, mert a keresőrobotok nem fogják tudni indexelni a teljes weboldalt.

 

Használjunk jobb elköteleződési taktikát

 

Csak úgy, mint a belső linkek, más cikkek és oldalak is ráveszik a látogatókat az oldalon maradásra, így elkötelezettségre, mint például a tartalom ajánlás.
Ha releváns cikket ajánlunk az olvasóknak, akkor erős ösztönözzük annak érdekében, hogy továbbra is az oldalon maradjon. Ez a taktika igencsak hatékony lehet, ha helyesen hajtjuk végre, és minél szorosabban kapcsolódnak az ajánlott cikkek a tartalom egy darabjához, amit a felhasználók épp olvasnak, annál tovább maradnak majd az oldalon kattintásokon keresztül. Elvégre, ha a látogató érdeklődését több másik téma is felkelti anélkül hogy visszatérne a keresési eredményekhez, akkor miért ne maradna?

 

Bemutatjuk a gördülő tervezést

 

Egy másik technika, amivel növelhetjük a dwell időt, ha görgethető design-t készítünk a weboldalunkhoz.
Bár a végtelen görgetés hasznos lehet a felhasználói élmény szempontjából, ha rosszul használjuk, károsíthatja a SEO-t. Ez azért van, mert a keresőmotorok robotjai buták és nem mindig tudják lemásolni a felhasználók viselkedését, mint a kattintás vagy görgetés. Buta robotok.
Szerencsére van egy praktikus megoldás, ami nem jár nagy munkával. Annak érdekében, hogy a robotok indexelni tudják a görgethető oldalt, az oldalt meg kell bontani különböző szakaszokra. Minden szakasznak legyen title tag-je, és rel=”next” és rel=”prev” attribútuma atag-ben.

 

 

A tartózkodási jel akár rangsorolási fakor, akár nem, a látogatószám növelése csak előny. A fentiek alkalmazása az oldalt vonzóbbá teheti, javítva ezzel a felhasználói élményt és potenciálisan a konverziók számának növekedését.

 

 

Forrás: wordstream.com

 

 

Tetszett a cikk? Itt megoszthatja!


Referenciák
Kérjen
árajánlatot!