A weblap tesztelése és az ergonómiai elemzés | Weboptim
A webergonómia (usability) a weblapok használhatóságával foglalkozik . A honlapok egyfajta minőségi jelzője. Egy weboldalt 3 fő szempont szerint értékelhetünk: hatékonyság – a felhasználók mennyire érik el céljaikat; hatásosság – a célok eléréséhez milyen erőfeszítéseket kell tenniük és az elégedettség.
A hatékony weboldal fő ismertetőjele, hogy szinte azonnal megragadja a felhasználók figyelmét, megértik mire való, és hogyan tudják használni. Minél könnyebben használható egy felhasználói felület, annál inkább tudatosan vezethetjük a felhasználókat a weblapokon át, és támogathatjuk abban, hogy a legegyszerűbben elérje azt, amit szeretne a weblapon.
Az ergonómiai elemzés során megvizsgálunk minden olyan elemet, amely a felhasználókat zavarhatja, eltérítheti arról az útvonalról, amit célnak meghatároztunk, például egy termék megvásárlása.
Az ergonómiai elemzés részei:
- weboldal átnézése
- funkciók tesztelése
- programozási hibák feltárása
- gyenge pontok felismerése
Egy-egy nem működő funkció, hibás oldal vagy rosszul elhelyezett elem mind-mind a konverziók meghiúsulását okozhatják. Emellett rontják a felhasználói élményt, ami a Google egyik rangsorolási szempontja.
Gyakran előforduló hibák:
- a kosár rossz elhelyezése
- a kontakt adatok (cím, telefonszám) nehezen találhatók meg
- a design a funkcionalitás rovására megy
- nincsenek jól elhelyezve a cselekvésre ösztönző gombok
- a weboldal nagyon lassan töltődik be
Hogy mi hova kerüljön a képernyő különböző részein, milyen tartalmakkal töltsék meg az oldalakat, hogyan kapcsolódjanak össze az oldalak, szintén olyan kérdések, amelyekre egy weblaptesztelés vagy ergonómiai elemzés választ adhat.
A webergonómiai elemzés során felmerülő hibákat érdemes kijavítani, hiszen a weboldal hibátlan működése, és könnyű kezelhetősége javítja a felhasználói élményt, és a SEO-t is. Ha a felhasználók átlátják a funkciókat, több vásárlót, és ezáltal több bevételt érhetünk el.
Kérje díjmentes tanácsadásunkat!