Google Adwords újdonságok – 2014. október | Weboptim
2014. október
Újabb hónap telt el, újabb Adwords újdonságok érkeztek. Októberben elsősorban a dinamikus hirdetések és a hozzájuk kapcsolódó frissítések dominálnak.
Nézzünk meg néhány újítást részletesen:
1. dinamikus remarketing
Az Adwords remarketing funkciója segítségével azokat a felhasználókat célozhatjuk meg, akik korábban jártak a weboldalunkon.
A dinamikus hirdetések pedig lehetővé teszik, hogy a webhely tartalma alapján jelenjenek meg a hirdetéseink – nem kell kulcsszólistákat fenntartanunk.
A dinamikus remarketing a fentebbi 2 funkció tulajdonságait ötvözi: olyan termékkel célozza vissza a felhasználókat, amelyek hasonlóságot mutatnak a korábbi kereséseivel.
Gondoljunk csak bele meglátogatjuk például a booking.com weboldalt, és megnézzük egy párizsi hotel adatlapját. A dinamikus remarketing segítségével összegyűjtjük ezeket a felhasználókat, és ezután bármely display hálózati weboldalon találkozhatunk booking.com-os hirdetésekkel, amin különböző párizsi szállásajánlatok szerepelnek, amellett a hotel mellett, amit korábban megnéztünk.
A dinamikus remarketingnek 3 alappillére van: a tag, a feed és maga a dinamikus hirdetés.
Egyelőre csak béta verzióban érhető el, ezért most még részletesebben nem is foglalkozunk vele.
2. Analytics benchmarking
Segítségével összehasonlítjuk a weboldalunk teljesítményét a versenytársainkkal, forgalom, elköteleződés és akvizíció tekintetében.
A rendszer besorolja az egyes weboldalakat iparág (kb. 1600 kategória), ország/régió (1250 különböző) és napi munkamenet száma (7 lehetőség) szerint.
A Google Analytics rendszerében a Közönség részben érhető el ez az új funkció. Csatorna, hely és eszköz szerinti lebontásban is megnézhetjük, hogy az adott területen milyen teljesítményt érünk el a versenytársakhoz képest.
Az ábrán csatornák szerint láthatjuk egy weboldal erre vonatkozó statisztikáit:
A színezésből megállapítható, hogy az adott oldal például fizetett forgalom és munkamenetek száma dimenzióban jobban teljesít a versenytársaknál. A piros azokat a pontokat mutatja, ahol gyengébb, mint a többiek.
Ahhoz, hogy elérhessük a benchmarkingra vonatkozó statisztikákat, engedélyeznünk kell a fiókbeállítások között az adatmegosztási funkciót:
3. Alapértelmezett konverzióajánlat-mutató
Ha Google Adwords-ben használjuk a konverziókövetés funkciót, akkor azt tapasztaljuk, hogy a konvertált kattintások alapján alakul ki a konverzióajánlat-mutató. Azonban ezentúl az új fiókokban a konverziók (opt) lesz az alapértelmezett beállítás.
Természetesen ha nem használunk konverzió alapú automatikus ajánlattételt, akkor a változásnak nem lesz semmilyen hatása.
Október során tehát ezek az újítások várnak minden Adwords, illetve Analytics felhasználót. A jelenleg még béta funkcióban lévő frissítések várhatóan a hónapban már minden fiókban megjelennek majd, így bárki kipróbálhatja őket.