Google Adwords újdonságok – 2015. február | Weboptim
2015. február
A Google csapata ebben az évben is számtalan újdonsággal várja az Adwords és Analytics felhasználókat. Nézzük meg mik az idei első újítások a funkciókban és az Adwords műszerfalon!
1. Flash hirdetések automatikus átalakítása HTML5-re
Ez az újdonság a korábban és a mostantól feltöltött hirdetésekre egyaránt érvényes.
A rendszer a flash típusú display hirdetéseket automatikusan átalakítja HTML5-re, így azok mobileszközön is megnyithatókká válnak. (Eddig a hirdetések körülbelül 50%-ánál történt meg az átállás.) Kivételt képeznek az Ad gallerys és 3PAS hirdetések, amelyek nem kerülnek módosításra.
Fő előnye, hogy a HTML5 típusú hirdetéseket (a flash párjukkal együtt) egy hirdetésként követhetjük nyomon. Ha nem szeretnénk a frissítésbe belekerülni, egyszerűen csak állítsunk be -100% ajánlatmódosítást mobileszközre.
2. Adwords Editor 11.0
A 10.4-es verzióhoz képest számos változással találkozhatunk.
Bevezetésre kerültek az előugró ablakok, amelyek lehetővé teszik többek között a könnyű másolást.
Kezelés és navigáció tekintetében átfogóbb fiókkezelő rendszernek nevezhetjük: lehetőség van több fiók megnyitására, több elem kiválasztására, szerkesztésére.
Újítás a funkciókban, hogy több módosítást hajthatunk végre, de vissza is vonhatjuk őket egyszerűen.
10.4. verzió | 11.0 verzió |
3. CPM migrációja látható CPM-re
A látható CPM egy olyan display ajánlattételi stratégia, amelyben esetében csak azokért a hirdetésekért kell fizetnünk, amelyek minimum 50%-ban és minimum 1 másodpercig megjelentek a képernyőn.
4.Visszaszámlálás funkció
Ha a szöveges hirdetések második sorába beleírjuk a következő 2 karaktert {= , egyszerűen előhívhatjuk a visszaszámlálás-funkciót, ahol napra, órára, illetve percre pontosan megadhatjuk, hogy meddig tart az akciónk.
Most ezek lennének a legfontosabb Google Adwords újítások, de mellettük még számos frissítés van béta verzióban, amik hosszabb-rövidebb időn belül ugyancsak meg fognak jelenni a rendszerben.