Google Medic Update | Weboptim
A Google egyik legújabb algoritmus frissítése a Google Medic Update 2018. augusztusában került bevezetésre.
A névvel ellentétben nem csak az orvosi oldalakat érintette ez a frissítés, de kétségtelenül mégis az ilyen jellegű oldalakra volt a legnagyobb hatással. Sok orvosi, fogászati, gyógyszerészeti oldal szenvedett el forgalomesést, vagy éppen növekedést miatta.
Mit tudunk a frissítésről?
Nem túl sokat. A Google nem mondott róla pontos meghatározást.
A Google a korábbi alapvető frissítéseire hivatkozott, amely szerint nincsenek fix oldalak, amelyek mindig jól teljesítenek, mások szerint a jó tartalomépítésre kell figyelni.
A Google szerint, mint minden frissítés esetében, itt is, egyes webhelyek forgalmában emelkedést, másoknál esést figyelhetünk meg.
Kit érintett a frissítés?
A Google széleskörű, globális frissítésnek nevezi, de a frissítés főként a YMYL, azaz a your money, your life típusú oldalakat érintette. Ezek olyan oldalak, amelyek a pénzre és „életeseményekre” összpontosítanak. Többek között:
- Olyan oldalak, amelyek személyes adatokat, például azonosítókat, bankszámlaszámokat, jogosítványszámokat kérnek, amelyeket akár személyazonosság lopáshoz is használhatnak.
- Monetáris tranzakciót használó oldalak, amelyeken a felhasználó megadhatják bankszámla illetve bankkártya adataikat, azaz szinte bármilyen oldala, ahol lehet vásárolni.
- Olyan oldalak, amelyek orvosi vagy egészségügyi információkat nyújtanak, melyek hatással vannak a fizikai jólétre.
- Olyan oldalak, amelyek életvezetési tanácsokat adnak, például szülőség, otthon vásárlás vagy autóvásárlás témában.
- Olyan oldalak, amelyek megoldást kínálnak pénzügyi kérdésekre, mint jogi és pénzügyi tanácsadó cégek.
Kép forrása: https://www.seroundtable.com/google-medic-update-26177.html
Mit tehetünk?
A Google szerint nem tehetünk semmit a webhely megjavítása érdekében. Nincs javítási lehetőség, hiszen ezekkel az oldalakkal nincs különösebb baj sem. Csak nem teljesítenek olyan jól, mint a többiek.
Ez elsőre nem hangzik túl jól; de a Google azt sugallja, hogy továbbra is dolgozhatunk a weboldalunk eredményességén, ha a jobb élményre, értékesebb tartalomra és önmagában hasznosabb weboldalra koncentrálunk.
Ha megnézzük a legnagyobb győztesek alapszabályát, akkor azt látjuk, hogy a Minőségi Irányelvek betartására törekszenek. Az irányelvek hangsúlyozzák a szakértelem, a hitelesség és a bizalom fontosságát (E.A.T – expertise, authoritativeness, trust)
A Google elkötelezett a felhasználók számára legértékesebb és legrelevánsabb eredmények eljuttatásában. Ami azt jelenti, hogy minden, amit készítünk, komoly hitelességet igényel.
Összefoglalás
A Google egy hatalmas algoritmus frissítést hajtott végre, amely hatással van a keresési eredményekre, a weboldalakra, webfejlesztőkre, weblap tulajdonosokra egyaránt.
A Google Medic algoritmus frissítése leginkább a kisebb, kevesebb Authority-vel rendelkező weboldalakat sújtotta, a nagyobb, erősebb oldalakat kevésbé. Úgy tűnik, hogy a legnagyobb hatással mégis az egészségi és orvosi oldalakra volt.
Az egyetlen, amit tehetünk, hogy a webhelyet, a tartalmat és a felhasználói élményt próbáljuk még jobbá tenni, és olyan apró változtatásokon dolgozunk, amelyek nagy hatással lehetnek a rangsorra.
Illetve továbbra is fontos figyelni olyan ismert algoritmus tényezőkre, mint a PageSpeed, a HTTPS, a mobil megjelenés és a webhely technikailag helyes működése.