Google Pop-Up büntetés | Weboptim
A Google 2016 augusztusában már bejelentette, hogy el fogja majd kezdeni azon oldalak helyezéseinek leértékelését, amelyek pop-up ablakokkal, illetve interstitial hirdetésekkel zavarják a felhasználókat.
Az interstitial hirdetések azok a hirdetések, amelyek nem csupán felugranak az oldal betöltése után, hanem amíg nem zárjuk be őket, nem is engedik a tartalmat elolvasni.
Az frissítés 2017. január 10-én életbe is lépett.
Az olyan oldalak, amelyeken a tartalom nehezen hozzáférhető a pop up ablakok miatt, a mobil keresési eredmények között rosszabbul fognak szerepelni. A Google azt ajánlja, hogy olyan pop-up ablakokat használjunk a mobil oldalakon, amelyek csak a képernyő “ésszerű” részét foglalják el.
A Google rengeteg időt adott az oldaltulajdonosoknak, hogy felkészüljenek a frissítésre, de ha valaki még nem tette meg, azoknak elhoztunk 10 tanácsot, amelyek biztosítják, hogy a weboldal ne szenvedjen büntetést a pop-up ablakok miatt.
Milyen pop-up ablakokat és hirdetéseket büntet a Google?
- Tolakodó pop-up ablakok, amelyek a fő tartalmat eltakarják, függetlenül attól, hogy azonnal jelennek meg, vagy csak az oldal nézegetése közben.
- Olyan erőltetett hirdetések, amelyeket a felhasználónak be kell zárnia ahhoz, hogy a tartalomhoz hozzáférjen.
- Olyan megjelenítési mód, ahol a tartalom a hajtás alatti részre szorul le, mert a felugró ablak a hajtás feletti részen jelenik meg.
Amit a Google állítása szerint nem fog szeretni: pop-up, interstitial, majdnem interstitial.
3 ok, amiért a Google bünteti azokat az oldalakat, amelyek nagyképernyős felugró ablakot használnak
- A fő tartalom blokkolva van – köszönhetően a mobil eszközök kisebb képernyőjének, a weboldal fő tartalmát eltakarhatják a pop-up ablakok. Ez nagyon bosszantó mobilon.
- Rossz felhasználói élmények – azok az oldalak, amelyek pop-up ablakkal rendelkeznek rosszabb felhasználó élményt biztosítanak, mint azok, ahol a tartalom könnyen hozzáférhető.
- Véletlen kattintások a hirdetésre – ezek a bosszantó hirdetések és közlemények átveszik az egész oldalt és a lehető legkisebb elutasító gombbal rendelkeznek, így elkerülhetetlen, hogy a felhasználó véletlenül a hirdetésre kattintson annak ellenére, hogy nem akar.
Kik profitálnak a büntetésből?
A felugró ablakok büntetéséből a legnagyobb előnye a látogatóknak lesz, hiszen könnyebben megtalálhatják a tartalmat, amit keresnek. Az erőltetett pop-up ablakok többé nem zavarhatják őket. Nincs több kényszerített hírlevél feliratkozás vagy véletlenül call-to-action gombra kattintás.
Kikre jönnek a rosszabb idők a büntetés miatt?
Köszönhetően a rosszabb helyezésektől való félelemnek, az aggodalom elég nagy lesz. Aggódhatnak:
- Online webáruházak
- Marketingesek és bloggerek
- AdFly-t használó emberek
- Bővítmények, mint Pop-up
- Life coach-ok
- és még sokan mások
A hazai webáruházak esetén azok felugró ablakok jelenthetnek gondot, amelyek nem a felhasználói szándék alapján jelennek meg, hanem például ünnepi nyitvatartásra, vagy akcióra figyelmeztetnek.
Nem kerülnek büntetés alá:
- Azok a felugró ablakok, amelyek jogi kötelezettségeket tartalmaznak pl. sütihasználat
- Bejelentkező párbeszédablakok, ahol a tartalom nem nyilvános, nem indexelt.
- Azok a bannerek, amelyek nem takarják ki az oldal jelentős részét, szintén maradhatnak.
Ami pedig maradhat: süti-infók, korhatár-megjelölés, nem publikus tartalmak védelme, valamint a kisebb bannerek miatt sem lesz büntetés.
Hogyan kerülhetjük el a büntetést?
Google tanácsa
A Google a következőképpen definiálta a büntetést: “To improve the mobile search experience, after January 10, 2017, pages where content is not easily accessible to a user on the transition from the mobile search results may not rank as highly.”
Tanulság: A mobilon indexelt oldal tartalma legyen könnyen hozzáférhető, olvasható, amikor a felhasználó átkattintás után az oldalra jut a Google keresőjén keresztül.
Szolgálnak célt a Pop-up ablakok?
Egy szakember a következőt mondta: A legegyszerűbb módja annak, hogy elkerüljük a mobil interstitial és a pop-up büntetést az, hogy úgy gondolkodunk, mint a Google, amelyek a fő célja az, hogy az internet könnyebben elérhető, böngészhető, intuitív és őszinte legyen, különösen a mobil böngészők esetében. Ez azt jelenti, hogy néhány kivételtől eltekintve a Google pop-up politikája a következő: Ha a pop-up ablakunk igazi, őszinte célt szolgál, valószínű, hogy minden rendben lesz.
Tanulság: Néhány pop-up ablak továbbra is elfogadható, ha vagy a törvény általi előírásokat szolgálja (mint például a kor megjelölése) vagy nem vonja el a figyelmet az fő tartalomról (például egy kis banner az oldal tetején).
A tartalom elrejtése hirdetésekkel ellentétes az irányelvekkel
A legtöbb esetben a Google frissítése azokat az oldalakat célozza meg, ahol a pop-up ablakok alatti tartalmat kiszürkítik az oldaltulajdonosok, hogy megakadályozzák a szöveg elolvasását, akár csak néhány másodpercig, akár amíg megtaláljuk a kilépés gombot és óvatosan a kis X-re kattintunk.
Tanulság: A szerkesztők nem örülnek ennek, de a hirdetések, amik a fő tartalom felett jelennek meg, már nem elfogadhatóak. Ez magába foglalja azokat a reklámokat, amelyek megjelennek, mikor az oldalra érkezünk, valamint azokat a hirdetéseket is, amelyek lefelé görgetés során tűnnek fel. Nem állíthatunk semmilyen akadályt a felhasználók elé a tartalom elérése során.
A hirdetőknek alkalmazkodniuk kell, és új stratégiát kell keresniük
Ha még nem tették, a marketingeseknek először a mobil SEO kérdéseket kell megoldaniuk. A fájdalom, ami a változással jár elkerülhetetlen, de rövidebb távú – a vállalkozásoknak olyan módot kell találniuk a pénzkereséshez, hogy azzal ne zavarják meg a felhasználói élményt:
Tanulság: Eltávolítani a jövedelemtermelő interstitial hirdetéseket először fájhat, de az organikus keresési eredmények elvesztése még jobban fájna. Ezért az oldaltulajdonosoknak igazodniuk kell, és keresniük egy nem tolakodó módot a bevétel-generáláshoz.
Marketingstratégia fejlesztése
A releváns tartalom következetes létrehozása és terjesztése vonzza a látogatókat anélkül is, hogy eladási ablakokkal bombáznánk őket. Használjunk tartalmat – blog bejegyzések, útmutatók, videók, infografikák, stb – hogy tanítsuk a közönséget és végigvezessük őket a vásárlási folyamaton.
Tanulság: Mivel a Google célja a büntetéssel, hogy a tartalom még hozzáférhetőbb legyen, használjuk ki ennek az előnyét. Ki kell dolgozni egy jó marketingstratégiát arra, hogyan adjuk el a terméket/szolgáltatást a felhasználóknak, mint sem tolakodó pop-up ablakokkal befolyásolni őket.
A mobilbarát címke ugyan megszűnt, de a mobilbarát tulajdonság még mindig számít
A bejelentés első része az volt – amit rengeteg olvasó átugrott – hogy a mobilbarát címke, amit a Google megjelenített a keresési eredmények mellett, megszűnt január 10. dátummal. Mivel a mobil keresési eredmények több mint 85%-a megfelel ennek a kritériumnak, így a címke mindenkinél eltávolításra került.
Tanulság: A Google ezután már nem veszi figyelembe ,hogy a pop-up ablakos oldalak mobilbarátok-e vagy sem, de azért ne essünk kétségbe, ha nem látjuk a mobilbarát címkét a tartalom mellett a keresés során. A címkét eltávolították, de ennek ellenére a mobilbarát tulajdonság ugyanolyan fontos maradt, mint korábban volt.
A tolakodó interstitial mobilon nem engedélyezett, de asztali gépen még igen
Használjunk display célzást a pop-up ablakok esetén, és csak asztali gépen/nagyobb képernyőn mutassuk őket. Ne használjuk őket mobilon. Helyette válasszunk kisebb üzeneteket, mint a bannerek, diák vagy sorközi hirdetések.
Tanulság: Nem kell eltávolítani a pop-up ablakokat és interstitial hirdetések teljesen, csak mobil oldalak esetében. Az asztali gépeken bármilyen büntetés nélkül továbbra is megjelenhetnek.
Ellenőrizzük a WordPress bővítményeket
A Wordpress felhasználók, akik a pop-up ablakok megjelenítéséhez bővítményeket használnak, függetlenül attól, hogy ezek kuponok, akciók, stb.. gondosan olvassák végig a Google ide vonatkozó iránymutatásait vagy fontoljanak meg egy másik megközelítést a látogatók eléréshez.
Tanulság: Ha WP bővítményt használunk a megjelenítéshez, tartsuk be a Google új irányelveit. Ne felejtsük el, a felugró ablakok legyenek kicsik és nem zavaróak. Fontos, hogy a tartalom legyen az oldal fókuszpontja.
A kilépés előtt megjelenő pop-up ablakok továbbra is engedélyezettek
Ebben a pillanatban ezek nem számítanak. Amire valójában figyelni kell az olyan a pop-up ablakok, amelyek interakciót mutatnak a keresési kattintások és az oldalra jutók között. Tehát ezeken a helyeken kell figyelni a felugró ablakokra. Amit ezután csinálunk (ha valaki rákattint egy dologra a weboldalon belül, vagy be akarja zárni a fület) az már a felhasználó és köztünk zajlik.
Tanulság: A bezárás előtt megjelenő felugró ablakok még most is tökéletesen működnek. A Google most csak azokat hirdetéseket célozza, amelyek akkor jelennek meg, mikor a felhasználó az oldalon landol.
Az oldal-oldal közötti felugró ablakokat nem büntetik
A Google nem figyel minden olyan oldalt, amin pop-up ablak található, csak azokat, amelyekre a felhasználó érkezik a keresőkből. Szabad megjeleníteni felugró ablakot, amikor a felhasználó az egyik aloldalunkról egy másikra navigál.
Összefoglalás
A Google folyamatosan keresi az új módokat, hogy javítsa a felhasználói élményt. A pop-up ablakos oldalak leértékelése mögötti szándék az, hogy a keresőóriás segítse a felhasználókat, hogy megtalálják azt a tartalmat, amire szükségük van anélkül, hogy felugró ablakok zavarnák meg őket.
Kétségtelen, hogy ez egy alkalmazkodási időszak lesz azon weboldal-tulajdonosok számára, akik eddig a pontig pop-up ablakokat használtak, de a végén ez több oldalon töltött időhöz, több oldalmegtekintéshez és alacsonyabb visszafordulási arányhoz vezethet. A frissítésnek tehát van pozitív és negatív oldala is, a lényeg, hogy lépést kell tartani a folyamatos Google “csapásokkal”.
Források:
webmasters.googleblog.com
www.searchenginejournal.com
www.icegram.com